לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עייפות החומר


אחרי הרבה מחשבות על מהות החיים הגעתי למסקנה שתמצית הקיום, היא הכמיהה לישון, כמיהה שמשום מה קיימת רק כשאני בכל מקום בעולם (עבודה, סופר, רכב, סלון) אבל לא במיטה. מת לישון אבל שינה כמו אופק מתרחקת כשמתקרבים וכמו אהבה כשהיא באה, שום דבר לא יעזור.

כינוי:  מרקופריד

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2008

אמצע הקריירה


בגלריה של יום שישי התפרסם ראיון עם יאיר לפיד.

בראיון הוא מדבר על השנה שחלפה כמגיש יומן שישי ובין השאר על הביקורת שנשמעה על כך שמינו לתפקיד מגיש היומן מי שאינו עיתונאי.

אני לא נכנס לשאלה, האם לפיד עיתונאי או לא (או מה ההגדרה של עיתונאי) אבל לפיד אולי כדי לנפנף את הביקורת קצת איך להגיד "מתח" את הרזומה שלו...



על פי המקורות ברשת, יאיר לפיד נולד בנובמבר 1963, זאת אומרת שבשנת 1982 הוא היה ככל הנראה בשנה הראשונה שלו בצה"ל. כלומר לפיד סופר את שרותו ככתב במחנה כחלק מהרזומה המקצועי שלו (ועד כאן הכל בסדר).

בשנת 1991 החל לפיד להגיש את תוכנית האירוח של הערוץ הראשון ובמקביל הפך לכותב טורים (למעשה בשנת 1988 הוא עבר להיות עורך במקומון אבל את זה נמנה כמובן בתוך הקריירה העיתונאית) כלומר אם עושים אבחנה בין התקופות אז במשך 9 שנים היה יאיר לפיד עיתונאי ומאז ועד היום, במשך 17 שנים, הוא כותב טורים ומנחה תוכניות אירוח.

כך שלמעשה הרבה לפני אמצע הקריירה שלו (למעשה הרבה יותר קרוב לשליש מהקריירה שלו) לפיד עבר לכתוב טורים ולהגיש תוכניות אירוח.

טוב שמבקרי טלוויזיה הם אנשים צעירים שלא זוכרים דברים כאלה...
נכתב על ידי מרקופריד , 28/12/2008 09:51   בקטגוריות דקדוקי עניות, אקטואליה  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ספלול ב-3/1/2009 13:22
 



גיחון חיחון.


בשבוע האחרון התפרסמו ידיעות על מעברו הצפוי של דודו אוואט (שוער נבחרת ישראל) לקבוצת sporting gijon.

בעוד שב- ynet וב-וואלה קוראים לקבוצה ספורטינג חיחון.






הרי ברוב אתרי הספורט האחרים (לרבות: ONE; NRG; והארץ) קוראים לה בשם המוכר לאורך השנים ספורטינג גיחון.









בויקיפדיה מתייחסים לקבוצה כ- "ספורטינג חיחון".

העיר גיחון/חיחון נמצאת באסטוריאס בספרד שמה בספרדית Gijón ובאסטוריאן: Xixón

מכאן שתי השערות:

1. בספרדית: GI נהגה כ- ח'; ו- J גם הוא נהגה כ- ח' (כמו שחוליו הוא julio) ולכן חיחון. ראו המחשה כאן, ראו הסבר נטען כאן.

2. אפשרות שניה, העיר GIjon מצויה בחבל הארץ אסטוריאס. בניב המקומי שם נכתב השם כ- XiXon ו X נהוג להגות כ- ח' כמו שהיום את Don Quixote נהוג לקרוא בעברית דון קיחוטה (אך בעבר נהגו לקרוא X כ- ש' כמו בדון קישוט ואז Xixon היתה אמורה להיות שישון) ראו הסבר להגייה כאן.

כך שכנראה שב- Ynet צודקים.

ועדיין זה נורא מוזר.
נכתב על ידי מרקופריד , 27/12/2008 10:09   בקטגוריות כאילו דה?!? ועל הא...  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רז ישראלי ב-10/1/2009 22:15
 



(לא) תרמתי דם


מיכל, עסקה בזמן האחרון לא פעם בנושא של תרומות דם ובפוסט האחרון שלה בנושא הזה הביאה כותב אורח שאת עמדתו בבסיסה ניתן לסכם כך:

  • בנק הדם מפלה הומואים בכך שהוא כולל בשאלון שלו שאלה גורפת על משכב זכר במקום לבחון האם תורם הדם קיים יחסים בלתי מוגנים (עד פה אני באותה עמדה) ואם אדם מציין שהוא ביצע משכב זכר מאז שנת 1977 מנת הדם מושמדת.
  • עדיף לשקר ולהגיד שלא קיימת משכב זכר - כי הצלחת חיים גוברת על העלבון האישי שכרוך בשקר בעניין הזהות המינית וההשפלה שבאפליה בכלל.
הנקודה השניה היא במחלוקת מבחינתי.

אני אנסה להסביר בכמה נקודות משלי:

אני נגד לשקר בשאלונים של בדיקות דם, כי השקר מנציח את המצב ומעודד פתרונות של העלמת עין והנצחת הבעיה. הוא גם מעודד את התורם לקחת אחריות על מצבו ולא להניח את האחריות לפתחו של הגורם הבודק.

בנק הדם נהג בצורה מתוחכמת - הוא אינו מונע ממני לתרום (כי אז זו היתה אפליה בוטה וגם היה נמנע ממני ביטוח הדם וסביר להניח שזה לא היה עומד במבחן משפטי) הוא פשוט לוקח את הדם שהוציא מגופי ולאחר מכן זורק אותו לפח. זו התנהגות מבזה, משפילה שפוגעת במהות הכי בסיסית של כבוד האדם - זה לא עלבון זו השפלה ויש הבדל.

מחסור במנות דם אינה בעיה של הומואים אלא בעיה כלל ציבורית - אם הציבור רוצה להגדיל את מאגר התורמים הציבור צריך להאבק על שינוי הקריטריונים. אני (מלבד ההשפלה) איני נפגע יותר או פחות ממיכל מכך שתרומת הדם שלי נזרקת לפח.

אין שום הצדקה שהומואים יהיו צדיקים יותר מהאפיפיור - יתרמו וישקרו - אם האפיפיור רוצה לקבל את דמי אני אתייצב ואם לא אז לא.

ברור לי שמאבק חברתי אינו מתחיל מכלל הציבור אלא מהגורם הנפגע, אבל היו וגם יהיו גופים שונים שנלחמו לשינוי ההגדרות - הרוב נשאר אדיש ונזעק רק כשיש מחסור בתרומות, לכן מחסור עקבי בתרומות דם (שהוא סימפטום של חולי שהביא בנק הדם על עצמו) הוא ציבורית מצב טוב יותר מאשר שפע רגעי במנות דם שיגרם מהתרמות אד-הוק שחלקן ניתנו בשקר.

ועוד משהו. לי אין בעיה עם החדירה לפרטיות, גם אני רוצה מנות דם מוגנות.
הנחת העבודה של בנק הדם היא שאנשים משיבים אמת לשאלון. לכן הם יקבלו את מנת הדם שלכם אם לא קיימתם משכב זכר. אם זו הנחת העבודה - שישאלו האם קיימת מין לא מוגן בשנה האחרונה, האם נבדקת לאידס והאם הבדיקה יצאה חיובית או שלילית או כל שאלה אחרת שנוגעת לסיכון עצמו - ישאלו ויקבלו תשובה ויחליטו האם לזרוק או להשאיר.

יכול להיות שהדרך הנכונה להאבק בתופעה היא להקים רשימת תורמים פוטנציאלית שאינה תורמת בגלל המצב הנוכחי ובכל פעם שעולה נציג מד"א לשידור ובוכה על מחסור בדם לשלוח לאותו אמצעי תקשורת רשימה של אלפי תרומות פוטנציאליות שנזרקות לפח בגלל דעה קדומה.



עוד רעיונות בנושא (כאן).
נכתב על ידי מרקופריד , 23/12/2008 10:59   בקטגוריות אקטואליה  
74 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ד"ר ואן-טוחעס ב-29/12/2008 03:37
 



לדף הבא
דפים:  

35,793
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 30 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למרקופריד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מרקופריד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)