לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2009    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2009

מדברים - השיר החדש של נינט


כבר הצהרתי לא אחת, ואפילו מעל במה מכובדת זו, על חיבתי לנינט. ואפילו לא התביישתי והודיתי שלמראה של נינט יש השפעה רבה להערכה שיש לי לנינט ופועלה. אין ספק, הבחורה יפיפיה ואפילו שמדובר בטריק של יחצ"נים וכו', עדיין אפשר להאמין לתדמית הילדה-הטובה-מקרית-גת שרק רוצה לשיר ולעשות מפרום ליהודה לוי. וכשהתחיל באזזז שכל כולו ירידות על פאזת הרוק של נינט וכשכולם אמרו "מה קרה לחיילת העסיסית ההיא ששרה ים של דמעות", אני אמרתי וואלה, רוצה לעשות רוק, שתעשה. וכן, גם אני טיפה השתנקתי כשראיתי אותה משתפת פעולה עם רוקפור איפשהו וכששמעתי ששלום חנוך מארח אותה, ובכל זאת, הילדה-טובה-קרית-גת רוצה לעשות רוק, אז מגיע לה לעשות רוק.

והנה, לפני יומיים, בעודי מתקלח, והרדיו פתוח על גלגל"צ (צריכת הרדיו שלי לאחרונה צומצמה לכמה דקות מדי חודש), שמעתי שיר של זמרת שהקסים אותי בשמיעה ראשונה. המשפט היחידי שקלטתי הוא "ואני מעדיפה לשתוק" ואישה שמעדיפה לשתוק זה דבר נדיר, על אחת כמה וכמה כשהיא עושה את זה בלחן כל כך מלודי ובהפקה כל כך מעניינת ועשירה. כן, כן, זה השיר החדש של נינט, אנשים מדברים אבל היא (ילדה-טובה-קרית-גת) מעדיפה לשתוק. חלילה לי מלהיכנס לטקסט שנינט כתבה ועוסק (ולא בפעם הראשונה בקריירה שלה) בעצמה או בעצמה כפי שהיא נתפסת בעיני הציבור. אין ספק שתדמיתה הציבורית של נינט המפורסמת היא אחד מהעיסוקים המרכזיים בחייה של נינט הכותבת, אבל כיוון שהכול נגוע ביחצ"נות, קשה להיכנס לניתוח עמוק של הדברים האלה. אני רק יכול להגיד שנינט הפכה לתופעה כל כך גדולה עד שאי אפשר להתייחס לשום דבר שהיא תכתוב באופן אובייקטיבי. הטקסטים של נינט (שיכול להיות שהם באים ממש ממש מעומק הלב) נגועים בנינט שעשתה קרחת ונינט שמופיעה תחת כל עץ רענן ונינט שיוצאת עם יהודה לוי ולפני זה יצאה עם רן דנקר. אבל השיר כולו, אחחח השיר כולו, כמה נעים להיזכר ביכולת של רוקפור (ברוך בן יצחק ומרק לזר) ליצר לחנים שכאלה והפקה שכזאת. ואפילו שהקולות רקע נשמעים כאילו החבר'ה לקחו אותם מ - Powers (מהאלבום האנגלי הראשון של רוקפור) זה עדיין מקסים ועדיין מוציא את נינט בדיוק כפי שהיא רצתה להישמע. ותסלח לי נינט שאני מניח מראש איך היא רצתה להישמע, אבל אם אני הייתי זמר שרוצה למסד את עצמו כזמר "רציני" ולא כפיקציה של טמירה ירדני ומערך היחצ"נים המקיף אותה, כנראה שגם אני הייתי פונה למרק לזר וברוך בן יצחק. והנה, נינט עשתה את זה ולפחות לפי השיר האחד ששמעתי, זה מדהים וראוי לכל שבח. וכן, היא יפיפיה, אבל זה לא מוסיף או גורע מהשיר הנפלא הזה, זה רק עוזר לדמיין אותה שרה אותו טוב יותר.

 

ורק לשם השוואה, Powers עם קולות הרקע המוכרים....

 

 

נכתב על ידי , 14/8/2009 11:05   בקטגוריות מוזיקה וכאלה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ניתי ב-28/8/2009 14:54



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)