לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2004

האל מן המכונה


שייע פייגנבוים מונה הלילה למאמן הפועל ת"א. בכמה שבועות איחור החליטו להביא בהפועל את האיש שיידע לדרבן את הקבוצה ולהוציא אותה מהמשבר. כך לכאורה. לכאורה מפני שהקריירה של פייגנבוים, שידעה עליות ומורדות לאורך השנים, היא בסופו של דבר קריירה של מאמן שחוץ מלדרבן את הקבוצה, לא יכול לעשות הרבה. שייע הוא אחד מהמאמנים הותיקים בשוק ואחד מהייצריים שבהם, על כך אין עוררין, אבל מבחינת כדורגל, אני לא חושב שהוא הוכיח את עצמו. ההצלחה הגדולה האחרונה של שייע הייתה עם מכבי נתניה בסוף שנות השמונים. מאז, הוא התעסק בלפרשן (די רע לטעמי) ובלהציל קבוצות מירידה. קשה לי לזכור מקרה מהעשור האחרון שבו שייע פתח את העונה באיזושהי קבוצה ונשאר בה עד סוף העונה. את שייע מביאים כדי להציל מצבים אבודים, לא תמיד הוא מצליח, אבל לפחות הוא מקיז דם בדרך. ברמה מסויימת, אני קצת מרחם על שייע. לאורך כל השנים הוא דיבר על רצונו לאמן בהפועל ת"א ובסופו של דבר הוא מגיע אליה כמושיע הגדול ולא כמאמן שכולם רצו מלכתחילה. לכאורה, שייע רגיל למצבים האלה, אבל פה מדובר באחד הצ'אנסים היחידים שלו, להוכיח את עצמו בקבוצת נעוריו, הקבוצה אותה הוא תמיד רצה לאמן. במקום מסויים, זה מזכיר את סיפורו של מנחם בגין שחלם על ראשות הממשלה במשך שנים אולם לבסוף משהגיע אלייה, היה עייף ונתון למניפולציות וגמר כפי שגמר.

אז אמרנו ששייע יכול בעיקר לדרבן את החברה, אלא שהדירבון הוא רק חצי מהבעיה של הפועל ת"א. יצא לי לראות את הקבוצה פעמיים העונה: בהפסד הביתי להפועל חיפה ובהפסד המביך בדרבי למכבי. היא נראתה זוועה. שום דבר בה לא התחבר וכל פעולה שהקבוצה עשתה הייתה זוועתית, אין מילה טובה מזו לתאר את זה. זו טעות לחשוב שהפועל ת"א, בהרכב השחקנים הנוכחי שלה, צריכה רק דירבון. הפועל צריכה כיוון. היא צריכה בנייה מחדש של משחק ההתקפה ושל מערכי הקבוצה. היא פשוט לא מתפקדת. זו הייתה הפעם הראשונה בחיי, שבה הפסד בדרבי הציק לי פחות מכפי שהציקה לי העובדה שהקבוצה נראתה כפי שהיא נראתה. ולכל הקלחת הזו מביאים את פייגנבוים. מדרבן מדופלם אבל טקטיקן של קבוצות תחתית בעיקר. הדרך היחידה שבה פייגנבוים יצליח לחלץ משהו מהפועל ת"א (ולהציל אותה מירידה) תהיה תלוייה בשני פרמטרים: החוזק שפייגנבוים יפגין מול שחקניו והיכולת שלו להבהיר להם שפניהם לירידה. הפועל של השבועות האחרונים לא נראית כמו קבוצה שמבינה שהיא בדרך למטה. היא סתם נראית כמו קבוצה עצלה, חסרת כשרון וחסרת כיוון. משחקנים בקבוצה שכזו, הייתי מצפה שיאכלו את הדשא. שיהיו יעילים כמו נבחרת יוון, אגרסיביים כמו סכנין ומפחידים כמו ווימבלדון של ימי הקרייזי גאנג. במקום זה אנחנו מקבלים קבוצה שעסוקה בעיקר בשוטטות, שלא מצליחה לחבר שני פסים ברציפות, ושלא מצליחה לנצח את מכבי ת"א החלשה ביותר בעשור האחרון. הם אמנם לא רגילים לזה, אבל אלימלך ושאר חברותיו למסלול, חייבות להבין שהן בדרך למטה וכפי שאומרים באנגלית: Desperate times call for desperate measures. מעבר לכך, יש את העוצמה של שייע מול השחקנים. במובן זה, טוב הייתה עושה הנהלת הפועל אם הייתה מעניקה לשייע מראש, חוזה לעונה וחצי. לשחקני כדורגל יש נטייה להקל ראש במאמן כשהוא לקראת סיום החוזה, במילא הוא הולך הבייתה. פייגנבוים חייב להבהיר לשחקנים שהוא השליט בבלומפילד. הוא הבוס ומי שיתעסק איתו יהיה בחוץ. כצעד פתיחה, שווה להשאיר את אבוקסיס על הספסל או להעיף אותו בכלל. במצב העניינים שנוצר, היכולת החלשה שלו רק מפריעה לקבוצה. אני מקווה ששייע יהיה מספיק חכם להשאיר אותו בשקט או להעיף אותו מהקבוצה. הוא לא תורם שום דבר וגרוע מכך, הוא תזכורת מהלכת לעוצמה המיותרת וההרסנית של שחקני הקבוצה. שייע חייב להבהיר לאבוקסיס שהוא לא רוצה לשמוע אותו: מילה אחת ממנו והוא יהיה בדרך לצפרירים או בני יהודה. זה הצעד הראשון. הצעד השני ששייע צריך לעשות הוא לבחון מי מהשחקנים שלו מוכן להתאבד על המגרש. מי שלא (דומב, גרשון, אלימלך ושאר הדוגמניות) שיצא בחוץ. העונה, אין מקום לכאלה בהפועל. עקרונית, אני מניח ששייע יצליח להשאיר את הפועל. תמיד יהיו שתי פראייריות תורניות שירדו במקומה (ובל נשכח את הסיוע שהפועל ודאי תקבל מההתאחדות ומאיגוד השופטים). במעריב צחקו על כך ששייע בוודאי ירצה להביא איתו את רונן פייגנבוים. הינוקא הוא אמנם לא כשרוני במיוחד ועילג כמו אבא שלו אבל הוא מתאבד על המגרש. הוא מאלה שגומרים כל משחק עם תפרים/סדקים/פציעות/תחבושות וכאלה הפועל ת"א צריכה. שחקנים פסאודו-קלינגריים שכאלה שילהיבו את החברה בשער 4-5.

הבעיה העקרונית שלי עם שייע מתחילה עם מה שיקרה בעונה הבאה. אולי בגלל העיתונות ואולי בגלל דלות ההישגים, שייע נתפס כמאמן שיכול להציל קבוצות מירידה אבל לא כמאמן שיכול לבנות קבוצה לאליפות או לבנות קבוצה שתרוץ טוב במשך עונה שלמה. פייגנבוים, בכיין לא קטן בזכות עצמו, יכול תמיד לטעון שאף-פעם לא נתנו לו צ'אנסים. אני חושב שהאמת היא אחרת. מעמדו של פייגנבוים כמציל נובע בחלקו מטיפוח התדמית הזו ע"י העיתונות ובחלקו מהעובדה המצערת שחוץ ממוטיבציית-על, שייע לא יכול לתרום לקבוצה הרבה. האמת, כדרכה של אמת, נמצאת איפשהו באמצע.

הדירקטוריון של הפועל ת"א צריך לחשוב טוב-טוב על המשך צעדיו. אם הם רוצים ששייע יבנה את הפועל ת"א לעונה הבאה (שוב, בהנחה והקבוצה לא יורדת), הם צריכים לתת לו את הגיבוי ואת הכלים לעשות את זה. ישנם הרבה שחקנים ששווה להיפטר מהם בהפועל ת"א ולא בעלות מקסימלית. כקבוצה ששוקדת ומתגאה בטיפוח הנוער, הפועל צריכה לתת צ'אנס לכמה שיותר שחקני נוער. אפשר להשאיר את שמעון גרשון כשחקן הוותיק בקבוצה ויחד איתו, לכל היותר את אנטבי. על אלימלך, דומב, אבוקסיס הייתי מוותר. אפשר להתחיל לעבוד, כבר מעכשיו, עם אבוטבול, צרפתי ורוזן במרכז המגרש ועם אבי קנפו בהתקפה. אם הפועל ייתנו אמון בשחקנים הצעירים שלהם, אני משוכנע שהם יקטפו את הפירות בעונה הבאה.

במידה והדירקטוריון מחליט שהוא לא רוצה את פייגנבוים לעונה הבאה, כדאי לדבר עם קשטן כבר מעכשיו. קשטן קשוח וקשה ומתיש אבל בסופו של דבר הוא בא עם קבלות והוא כן יכול להוציא מים מסלע. אצל קשטן תהיה היררכיה וטקטיקה ושיטה. אצל שייע תהיה מוטיבציה אבל איתה בלבד, לא קונים במכולת.

נכתב על ידי , 8/12/2004 14:57   בקטגוריות ספורט וכאלה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ניתי ב-11/12/2004 19:41



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)