לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2003    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2003

דו"ח צפייה: השיבה מהודו - אקי אבני, ריקי גל


שני דברים עיקריים השפיעו עליי לקראת הצפייה ב"השיבה מהודו". הראשון הוא שנאתי העזה והיוקדת לכל מה שריח אקי אבני דבק בו והשני הוא הדוקומנטרי שהוקרן בערוץ 8 ונערך ע"י בתו של מנחם גולן, במאי "השיבה מהודו", המתעד מערכת יחסים דיספונקציונלית לחלוטין בינה לבין אביה, והמציג את מנחם גולן, כאיש בעייתי ביותר. אני מודה שיחסי הקלוקל לבמאי הסרט לא אמור להשפיע על חוות-דעתי כלפי מכלול היצירה (להלן: הסרט) אלא שבמקרה של גולן, ספיחים מאישיותו הגועלית חלחלו לסרט הנידון. חבר טוב שלי (נקרא לו ד' כדי שירגיש מסתורי) צפה בסרט לפני ואמר ש"זה לא סרט כל-כך טוב". הוא שיקר. השיבה מהודו זה סרט רע, פשוט סרט רע. אני סלחני מאוד-מאוד כלפי קולנוע ישראלי ואוהב אותו מספיק כדי להיות ותרן אלא ש"השיבה מהודו" לא עומד בסטנדרטים הפשוטים ביותר (ושוב, לטעמי !!!)
קראתי את "השיבה מהודו" לפני כמה שנים טובות. אמנם לא זכרתי את הספר כל-כך טוב אבל אני משוכנע וזוכר שהוא היה הרבה יותר טוב מהעיבוד לתסריט שניתן לו ע"י מנחם גולן (ושותף נוסף לפשע שאת שמו שכחתי). העיבוד הוא נוראי ומצליח לעקר את הספר מכל מה שהיה טוב בו. ככל הידוע לי, הקולנוע דורש יצירת עומק מסוים לדמויות. במקרה של הסרט הנ"ל זה לא קורה. אורלי פרל ובעיקר דנה פרנס, משוטטות בסרט ללא הרבה מטרה. המשחק של רוב השחקנים הוא נסבל אלא שאפילו אקי אבני, שאני מתעב באופן מיוחד, בד"כ מפגין יכולות הרבה יותר טובות, שלא לדבר על אורלי פרל או על אסי דיין. מריקי גל לא יכלו להיות לי יותר ציפיות (והיא אכן לא עמדה במעט הציפיות שכן היו). לטעמי, המשחק הוא פועל יוצא של טקסט גרוע (בעיקר במקרה של ריקי גל שנאלצה לדבר באורך הסרט בטון ובאוצר מילים שכבר לא נהוגים כל-כך בימינו), עריכה שערורייתית (ואת זה אני כותב בתור מי שלא מבין בקולנוע) ובימוי מזלזל ולא מדוייק.
כל האלמנטים האלה חברו יחד ע"מ לעקר את הסרט המסכן הזה ממעט התוכן או העניין שיכלו להיות בו. ההפקה עצמה היא גרנדיוזית לכאורה אבל העריכה הקלוקלת הצליחה לפגוע גם בעניין הזה. דבר אחרון: אני מגדולי המעודדים של סצינות עירום בקולנוע. חולה ציצים אני. אבל ב"שיבה מהודו" אפילו האלמנט הפשוט והיפה הזה נהרס. חבל. סרט רע.
נכתב על ידי , 6/8/2003 12:23   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ניתי ב-7/8/2003 19:58



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)