לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2003    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2003

הרהורים שניים בעניין Mulholland Drive.


כיוון שלא חלקתי עם אף-אחד מכם את הרהוריי הראשונים בדבר הסרט Mulholland drive אני מוצא שהכתרת הרהוריי אמש כהרהורים שניים והבאתם בפני פורום מכובד זה (אני יוצא מנקודת הנחה שלפחות שלושה אנשים כן קוראים את הבלוג שלי ולפיכך הם פורום מכובד לכל דבר ועניין) עלולה לנחות כהפתעה על שלושת קוראיי. לאחר שסיימתי את מכסת ההתנצלויות....
 
הפעם הראשונה שראיתי את Mulholland drive הייתה בוידאו, לפני כמה חודשים. חיכיתי בסבלנות שהסרט יצא (כיוון שקראתי את הביקורות שהיללו ושיבחו את הסרט כמו גם הזהירו מפני מוזרותו) וחטפתי אותו מיד כשהגיע. אני לא יודע איך לתאר את ההרגשה שהייתה לי במהלך הצפייה אבל מיד לכשהסתיימה רצתי למחשב וחיפשתי הסברים באינטרנט (זו הפעם השנייה שקרה לי דבר שכזה במהלך חיי - הפעם הראשונה הייתה ב"ממנטו"). כיוון שהימים היו ימי האינטרנט-דרך-טלפון ולכל עמוד לקח שעה להיטען, נותרתי מעט בערפל בכל מה שקשור ל - Mulholland drive. הבנתי חלק מהדברים, הבנתי את הקווים הכלליים, אבל היה ברור לי, למעלה מכל ספק ש - There's more here than meets the eye. ממש כך.
והנה אתמול, במהלכה של מוצאי-שבת מהמשעממות ביותר שסיפקו לי החיים אי פעם, נתקלתי בסרט בסינמה 1. אף-אחד לא הייתה בבית, הטלוויזיה עם הדיגיטל הייתה פנויה, מהמרפסת נשבה רוח קרירה (Yeah, right)  וישבתי לצפות.
 
אחרי שהסתיימה הצפייה, התקלחתי, דיברתי עם יושבי הבית שבדיוק חזרו מהצגה, והחל ב - 1:00 בלילה ועד 3:20 ישבתי מול המחשב, מול האינטרנט המהיר, וחיפשתי הסברים.
אני לא רוצה להיתפס כמי שההסברים שקיבל, עזרו לו להגיע למסקנות לגבי הסרט. באמת שלא. הייתי רוצה להתיימר ולהגיד שהבנתי את הסרט מיד עם הצפייה בו. אבל אני לא.
Mulholland drive הוא סרט גדול, סרט ע-נ-ק, אחד מהטובים שנעשו בשנים האחרונות. הוא מזכיר בחדשנות שלו סרטים ענקיים בני זמננו כמו "ספרות זולה". כמי שלא צפה בטווין פיקס בזמן אמת (וגם לא אח"כ - חור בהשכלה, אני מודה) Mulholland drive היה המפגש הראשון שלי עם דייויד לינץ, ואיזה מפגש זה היה.
יכול להיות שעדיף היה לי לראות את הסרט, להתפעם ממנו ולא לחפש הסברים. Just leave it at that. אבל הנזק כבר נעשה.
הסרט עצמו מהפנט, מצמרר ומיוחד. אבל ברגע שקוראים את השערות הצופים לגבי מהלך העלילה, מגלים עולם ומלואו. כמות הרמזים והפרשנויות אודות הסרט היא עצומה ורק בשביל זה (היכולת של הסרט לעורר כל-כך הרבה דיונים) מגיע לו כל הכבוד. אני חושב שבמהלך השנים הקרובות, הסרט יעלה לדרגת "סרט פולחן" כיוון שכבר אתמול, אחרי שעתיים באינטרנט, הבנתי שכמות הפרשנויות והמטאפורות שאפשר למצוא בסרט היא אין סופית. אני מניח שאף-פעם לא נוכל לדעת באמת למה דייויד לינץ' התכוון כשיצר את הסרט ולאילו מהמטאפורות הוא ממש כיוון ובאילו הוא פגע במקרה. הייתי רוצה להאמין שלינץ' עצמו יושב מול האינטרנט ומוצא כל מיני הסברים חדשים לגבי הסרט שהוא בעצמו יצר ואולי אפילו משתמש בהם בבואו לדבר על הסרט.
להבדיל אלף-אלפי הבדלות, הסיפור הזה מזכיר מעט את סיפור מותו של פול מקרטני. בין כל שאר הרמזים שנשתלו בכוונה ע"י הלהקה או מי מטעמה שהיה אחראי על המתיחה הקטנה הזו,  אני משוכנע שנמצאו כמה רמזים שאף-אחד לא כיוון אליהם ובכל זאת קמו לתחייה. בכל מקרה, מי שרוצה לקרוא אפשרות אחת לפרשנות, לגבי Mulholland drive מוזמן להיכנס ל: http://us.imdb.com/title/tt0166924/board/thread/1398691 ולקרוא אפשרות אחת. ישנן עוד הרבה. מי שלא רוצה, יכול (מה זה יכול, חייב !!!) לראות את הסרט ולפרשן אותו לעצמו, אני משוכנע שגם זה יכול להביא לרעיונות טובים. מי ששמע אותי בעבר מדבר סרה בסרט ולועג לו. שיישכח מזה. עברתי לצד האחר. הסרט נכנס לרשימת אחד מעשרת...(והנה רעיון לרשימה חדשה). תצפו, אנשים, תצפו. שווה כל שנייה.



נכתב על ידי , 10/8/2003 12:30   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)