לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2003    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2003

דו"ח צפייה: הקיץ של סאם - ג'ון לג'יזמו, מיירה סורבינו, אדריאן ברודי.



דו"חות הצפייה עד כה התרכזו בעיקר בסרטים חדשים, אולם שווה לעשות חריגה ע"מ להמליץ על "הקיץ של סאם", סירטו של ספייק לי שיצא לאקרנים (תמיד רציתי להשתמש בביטוי הזה) לפני כארבע שנים. "הקיץ של סאם", מציג את ארועי קיץ 77' (והכוונה היא לא לגביע אירופה של מכבי ת"א והמהפך של הליכוד) כפי שנחוו ע"י בני שכונה אחת בברונקס.

קיץ 77' היה אחד מהקייצים החמים ביותר שידעה ארה"ב והוא גם היה "הקיץ של סאם". רוצח מסתורי (דייויד ברקוביץ')המכנה את עצמו "בנו של סאם" מטיל חיתתו (עוד ביטוי שתמיד רציתי להשתמש בו) על הניו-יורקרים המיוזעים.

למרות שמו של הסרט ולמרות ההתייחסות הניכרת לרדיפה אחר "בנו של סאם" הרי שהסרט, בדומה לסרטים אחרים של ספייק לי, דוגמת "עשה את הדבר הנכון" מתרכז בחיי השכונה, במערכות היחסים בין הגיבורים, בהתבגרות (אלא שהפעם מדובר בהתבגרות של בני עשרים פלוס ושלושים פלוס) ובעיקר, באובדן הערכים והאנומליה המאפיינת בני-אדם החיים תחת איום (במובן הזה, ניתן להשוות את הסרט ל"צללים וערפל" הקסום של וודי אלן המתאר לילה בחיי עיירה אירופאית של תחילת המאה העשרים המאויימת ע"י רוצח מסתורי).

העיצוב והצילום של הסרט תורמים באופן ניכר לשחזור אווירת המחנק והדריכות של אותו הקיץ. העריכה התזזיתית שומרת על קצב (למרות איטיות מסויימת שניכרת בסצינות המשותפות של ג'ון לג'יזמו ומיירה סורבינו) וכל אלו מצטרפים למשחק משובח של לג'יזמו וסורבינו ובעיקר של אדריאן ברודי בתפקיד ריצ'י טרנגלי, פנקיסט בהתהוות שהופעתו הייחודית מדגישה את החשש מפני השונה ואת ההתנכרות לערכי השכונה (השכונה = שם קוד למאפייה, ה Small time crooks של הפרברים). אהבתי את הסרט (למרות חוסר אהדה בסיסי שאני חש כלפי ספייק לי הבמאי והפיגורה). לרכי הלבב שבינינו מומלץ להימנע מהסרט שנחשב לאחד מהסרטים "הגסים" ביותר שיצאו אי-פעם (המילה Fuck על שלל הטיותיה מופיעה בסרט למעלה ממאתיים פעמים).

תבלו.



נכתב על ידי , 21/8/2003 21:50   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)