לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2003

דו"ח צפייה: Identity - ג'ון קיוזאק, ריי ליוטה, אמנדה פיט.


נכון לעכשיו (וכמאמר משה נוסבאום אני מסייג במעט את דבריי), Identity מסתמן כסרט הטוב ביותר לשנת 2003 ואחד מהטובים בכלל. אני מסייג את עצמי כיוון שיש עוד סרט של שבי גביזון שאו-טו-טו מגיע והסרט החדש של דובר קוסשווילי ואמריקן פיי (שבטוח יהיה מפגר לגמרי אבל לאללה מצחיק) ועוד הרבה דברים טובים ובכ"ז - Identity. לא להחמיץ. הבלוג של אילון מגלה נחרצות ניכרת ושולח אתכם לסרט. ראיתי פעמיים, נהנתי מכל שנייה בשתי הפעמים. חווייה היסטרית. יופי של סרט. הסרג'נט פפר של הקולנוע המותח. הקרם שבקרם. השאור שבעיסה (אין לי מושג מה זה אומר). Toppermost of the poppermost. יופי. מצויין. כל הכבוד. כה לחי.
 
ולאחר הפתיחה הנלהבת הזו אפשר קצת להרחיב: Identity הוא למעשה תרגיל קולנועי מבריק. מותחן מורט עצבים שעשוי לעילא ועילא ומרפרר (הפלצה של סטודנטים לסוציולוגיה. מרפרר as in reference) ל"עשרה כושים קטנים" הנפלא של אגטה כריסטי ומזכיר את הטובים שבסרטיו של היצ'קוק. ישנם שני אלמנטים מרכזיים שהופכים את הסרט למנצח בעיניי: בדומה ל"האחרים" של אלחנדרו אמנבאר (עם ניקול קידמן הנפלאה) הסרט עשוי ממש-ממש מצויין. בכל האספקטים לטעמי. החל מהתסריט וכלה בעריכה המתוחכמת שעושה שימוש נרחב בזמנים ובזווית המספר. הסופה הבלתי-פוסקת, הרמזים השתולים בעלילה והדריכות שמלווה את הסרט. האלמנט השני הוא הקאסט המדהים בראשותו של ג'ון קיוזאק. דיברתי כבר באופן נרחב למדיי (ביחס לעובדה שאני סטרייט) על אהבתי לג'ון קיוזאק ובסרט הזה הוא נותן הופעה משכנעת ביותר. ריי ליוטה (שגם גדל והזדקן קצת) ואמנדה פיט המקסימה משכנעים לא פחות ובכלל two thumbs up  על הקאסטינג.
 
הסרט מספר על עשרה אנשים שנקלעים, כל אחד מסיבותיו הוא, בליל סערה למוטל מזונח בנוואדה. אחד אחרי השני הם מתחילים להירצח עד שמתגלה הסיבה האמיתית והרוצח האמיתי....
 
ניסיתי לתמצת את הסרט עד כמה שאפשר מבלי להסגיר את הסוף ו/או לפגוע ברצף של העלילה. המלצה חמה ביותר מהבלוג של אילון לראות ויפה שעה אחות קודם. 



נכתב על ידי , 11/9/2003 18:55   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)