לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2005    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2005

דו"ח צפייה: אושן 12 - בראד פיט, ג'ורג' קלוני, ג'וליה רוברטס, קטרין זטה-ג'ונס, מאט דיימון


"אושן 11" היה שיחוק. עד כדי כך שיחוק ש"אושן 12" לא מתיימר אפילו להעמיד פנים של סרט רציני. לא ולא. הנה קיבצנו עוד פעם את כל החברה, הנה הצלחנו להביא את קטרין זטה-ג'ונס וברוס וויליס לפגישת המחזור של הוליווד מודל 2005, והנה נעשה הון תועפות מהסרט ומהסיפורים של אחורי הקלעים (ג'ורג' קלוני מדביק על הרכב של בראד פיט מדבקות שעליהן רשום "נהג עם זין קטן" ועוד כהנה וכהנה מהתלות שיאות לגברים בתחילת שנות הארבעים לחייהם). בדבר אחד סודרברג הצליח: תחושת הסבבה שליוותה את הסרט הראשון, נשמרה גם בסרט השני. "אושן 12", אולי בגלל כמות הכוכבים, ואולי בגלל אופיו, נראה כמו סרט שנעשה בסבבה ואמור להיות נצפה בסבבה (יש להבדיל בין הסבבה ההוליוודית המרובעת לבין הסבבה שיש למשל אצל גור בנטוביץ'. זו לא אותה סבבה, אלו לא אותם תמריצים). במובן הזה, ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס, בעיקר בנכונות שלהם לקצת הומור עצמי, מצילים את הסרט.

"אושן 11" היה הישג מבחינת כמות הכוכבים שהוא הצליח לרכז בסרט אחד. בדרך-כלל זו ערובה לכשלון, "אושן 11" חמק מהסטטיסטיקה הזו. "אושן 12" הלך צעד אחד יותר מדי ונפל. קשה למצוא סידור עבודה לכולם. אנדי גרסייה ומאט דיימון מחפשים את עצמם עד עכשיו בסרט הזה. סודרברג נאלץ לדחוס בשעתיים של סרט הרבה אגואים, זטה-ג'ונס, ברוס וויליס (בתפקיד עצמו), וינסנט קאסל (אקרובטי במיוחד), אדי איזרד, רובי קולטריין, אלברט פיני ואפילו טופר גרייס (גם בתפקיד עצמו) באים להתארח. עליהם אפשר להוסיף את ה-11 המקוריים: קלוני, פיט, אליוט גולד, קרל ריינר, דון צ'ידל, מאט דיימון, ברני מאק, קייסי אפלק, סקוט קאן, שאובו קין ואדי ג'יימסון. אנדי גרסייה וג'וליה רוברטס מלווים אותנו עוד מהסרט הקודם והנה כי כן, אנדרלמוסיה. את הבלגאן הזה מלווה תסריט חלש יותר מהתסריט של קודמו, ותחושה של מאמץ יתר באזור נסיונות ההצחקה (סיכמנו כבר שמאמץ זה לא קול). התוצר הסופי הוא לא רע במיוחד אבל בהחלט מאכזב לנוכח ההצלחה (המסחרית והאיכותית) של הסרט הראשון. אני לא חושב שיהיה "אושן" שלישי, אבל אם יהיה, אני בטוח אצפה בו. סודרברג הוכיח שיש לו את היכולת לכוון קאסט נרחב כל-כך, עם כלים מעטים כל-כך (בכל-זאת, התסריט/הסיפור ממש לא משהו).

"אושן 12" מתחיל כשלוש שנים לאחר השוד המוצלח מהסרט ההוא. כל גיבורי הסרט חיים בשלווה כזו או אחרת (חוץ מבראד פיט) שמופרת כשטרי בנדיקט (גרסיה) חוזר לחייהם ומבקש כל סנט שנשדד ממנו בתוספת ריבית. למרות שהביטוח כיסה לבנדיקט את הגניבה הוא מעוניין בנקמה וכנראה שהחברה של אושן ראו את גרסיה ב"הבלתי משוחדים" והבינו מה הוא מסוגל לעשות כשהוא עצבני ותאב נקמה. החבורה מתכנסת שוב רק כדי לגלות שחסר להם בערך מאה מיליון דולר כדי לרצות את בנדיקט. כיוון שבמולדת הם כבר שרופים, הם מחליטים לצאת לאירופה על מנת "להביא את המכה". אלא שבדרך למכה מחכה איזבל להירי (זטה ג'ונס), סוכנת אינטרפול שהייתה קשורה רומנטית בעבר לראסטי (פיט). ואם לא די בקשיים הרגילים, על החבורה קורא תגר פושע מתוחכם הידוע כ"שועל הלילה", שמושך את אושן לקרב על תואר הגנב הטוב בעולם. יכול להיות שתסריט מאורגן יותר והקפדה על עריכה היו משפרים את הסרט, וחבל להגיד את זה, כיוון שעומס הכוונות הטובות ניכר בכל שעל. אני בהחלט מקווה שיהיה סרט נוסף ואני עוד יותר מקווה שאם זה יקרה, היוצרים שלו ידעו לכוון אותו טוב יותר. במקרה הזה הוא קצת פספס.

















נכתב על ידי , 3/5/2005 20:46   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של bgv ב-10/5/2005 19:43



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)