לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2003

שלוש אנקדוטות בנוגע ל - U.2


את Rattle and hum הכרתי לראשונה בתור קסטה שאח שלי הקליט מחבר שלו דני. אח"כ, באחת מהמשכורות הראשונות שהרווחתי, קניתי את הדיסק. עברו 15 שנים והקסם של חלק מהשירים עדיין עובד עליי. הגירסה ל - Helter skelter, המלנכוליה של Van Diemens land, המקצב הבו-דידליי של Desire, ההגשה של בונו ב - Hawkmoon ו - God, החיוּת של Pride, המיתר שנקרע בלב ב - All I want is you וכן הלאה. כל שיר באלבום הוא נפלא כשלעצמו ובאופן כללי אני חושב שיציאתו של האלבום, כשנה אחרי Joshua tree המופתי וכפסקול לסרט שהדעות עליו חלוקות, הקהתה במקצת את הפוטנציאל של האלבום להפוך לאחד מאותם אלבומים שמופיעים במצעדי כל הזמנים של Q ודומיו.
Anyway בעקבות חוויית Rattle and hum הלילית נזכרתי בסיפורונצ'יק שאח שלי סיפר לי פעם: אח שלי התגייס באוקטובר 88' ועשה טירונות בבה"ד 4 של פעם. הימים ימי אינתיפאדה, בה"ד 4 נושק לבית-אל, ויותר מכל דבר אחר בעולם הוא קר. מי שהיה בבה"ד 4 יודע על איזה קור אני מדבר. אתה ממש יכול לראות את הרוח כשהיא נעה ממקום למקום. קור אימים.
בכל מקרה אח שלי סיפר לי, שהפעם הראשונה שבה הוא שמע קטעים מ - Rattle and hum הייתה באחד מהבקרים כשהם קמו וניסו להתעלם מהקור הצורב. הקריינית ברדיו אמרה "והנה שיר חדש של U.2 מתוך אלבום שיוצא לחנויות" ושמה את גירסת הגוספל הנפלאה ל - I still haven't found what I'm looking for.
ניסיתי, אגב הצפייה בסרט, לחשוב על אח שלי, אז בבה"ד 4. ילד בן 18 שקופא מקור, מתגעגע הבייתה, מתעורר מוקדם מדי ושומע שגם בצד האחר של האוקיינוס, לאנשים צעירים יש בעיות ושעדיין הם לא מצאו מה שהם מחפשים. אנ'לא יודע. אולי אני רומנטיקן מדי ואולי זה העיסוק המופרז שלי בפרטי טריוויה שקשורים לחיים של אח שלי, בכל מקרה אני תמיד אהבתי לשמוע את הסיפור הזה.
 
וחוצמזה, נעים היה לראות אתמול בסרט את המפגש של U.2 עם ביבי קינג. U.2 בשיא תהילתם, בדרך לכבוש את העולם, פוגשים גיטריסט בלוז אגדי ומזדקן שנראה נרגש מהמפגש לא פחות מהלהקה. "אני אצטרך מישהו שיינגן את האקורדים" אומר ביבי לבונו, "כיוון שאני ממש לא טוב באקורדים". ובונו נרגש כולו אומר אל תדאג. The Edge ייעשה את זה". מדהים. ביבי קינג שמח ונרגש על הכבוד שלו הוא זוכה מהלהקה הגדולה ביותר בעולם שכתבה שיר במיוחד בשבילו (ועוד אחלה שיר, When love comes to town) ובונו, עדיין לא מודע לגמרי למעמדו בשרשרת המזון (לפני שהוא נהיה קופי אנאן לעניים) מתרגש עוד יותר. זה היה רגע מקסים שהסרט כן הצליח לחלץ.
 
השיר Silver and Gold מופיע ב - Rattle and hum בגירסת הופעה. אני לא יודע אם השיר הזה הוקלט אי-פעם ע"י U.2 בגירסת אולפן. מדובר בשיר שעוסק (כמו רבים מהשירים של U.2 בשנות השמונים) באפארטהייד. השיר, כפי שהוא מופיע באלבום, מצליח להמחיש אתצ כל הדברים שהיו טובים ב U.2, במיוחד בגירסת ההופעה. השיר עוצמתי. ההגשה של בונו היא למעלה ממדהימה, הוא עובר בין צורות הגשה ובכל אחת מהן הוא נותן ביצוע מדהים, הגיטרה של The Edge מנסרת את הלילה (עוד לפני פורטיסחרופ) בשלל אפקטים ובקיצור, שיר נפלא.
אחד הקטעים היפים בשיר הוא באמצע, כשבונו מתחיל לדבר ולספר על השיר. אחרי נאום קצרצר (אפארטהייד, בישופ טוטו Etc.) מסיים בונו ב: "Am I bugging you ??? I don' mean to bug ya" ואז מגיע אחד מהמשפטים האהובים עליי ביותר ברוקנרול: "OK Edge, play the Blues" ואז נכנסת הגיטרה של Edge ומתחילה לנסר. קטע מדהים. חזרתי עליו כל-כך הרבה פעמים, בכל להקה שניגנתי ובכל מקום אפשרי. והנה אתמול, בערוץ ARTE שהוא ערוץ צרפתי לכל דבר ועניין, באמצע השיר, בונו מדבר והתרגום מתחיל לרוץ ואז מגיעה שורת המחץ, בצרפתית: "OK Edge envoie le blues". ככה. אפילו את זה הצליחו להרוס אוכלי הצפרדעים. אנחנו מדברים פה על בלוז ואתם שמים לי מילה כמו Envoie ???!!?? בושה. ממש חרא של עם.
נכתב על ידי , 29/9/2003 15:09   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)