לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2003

אדם ברוך


בשנים האחרונות, אחת מההנאות האינטלקטואליות הגדולות בחיי, היא הטור של אדם ברוך, "שישי". בהתחלה הוא היה מוצב בתרבות מעריב ועם הזמן עבר למוסף שבת.

האמת, אני לא יודע איזה מקום הולם יותר את הכתיבה הכל-כך מיוחדת שלו. מהצד האחד השפה המוקפדת, האבחנות המדויקות, העיסוק בהלכה ובכלכלה והפשטתם לרמה שגם ההדיוטות יוכלו להבין, הופכות אותו למועמד קלאסי ל"תרבות מעריב". ובכלל, תרבות ישראל יכולה להתמלא בגאווה על שיש לה את אדם ברוך. אבל, מבנהו של הטור, תוכנו והעובדה שהוא עוסק בעיקר במין סיכום השבוע שכזה (עם דגש על שאלות הלכתיות שנשלחו ע"י קוראים וסוגיות כלכליות ותקשורתיות) הופכות אותו למומעד ראוי למוסף השבת (שהוא גם החלק הרציני יותר בגליון סוף השבוע של מעריב).

כך או כך, "שישי" של אדם ברוך, היה ונותר אחת הפנינים המרכזיות בעיתונות, מבחינתי. בזמנו, אהבתי מאוד לקרוא את מוסף השבת. אלא שככל שנקפו השנים והפוליטיקה בארץ הפכה לכר מרעה לזונים וזונות החלפתי את תחומי העניין (עברתי לציצים וכדורגל) ונותרתי נאמן בעיקר לאדם ברוך וגל אוחובסקי (את אוחובסקי אני מעריך בעיקר בגלל ההספק האדיר שלו - הוא יושב כל שבוע וכותב על עשרה דיסקים, זה מרשים).

הייתי שמח להגיד שבזכות "שישי" התחברתי להלכה ולכלכלה וכו' אבל אני חייב להיות הגון ולהודות שההלכה מעניינת אותי אך ורק כשהיא מובאת בטור הנ"ל ולא כנושא שיש בידי לעסוק בו. והכלכלה עדיין סבוכה מדי בשבילי (ולכן אני בורח לכדורגל). אני לא מכיר את אדם ברוך. והביוגרפיה שלו לא כל-כך חשובה לי. אני מוקיר לו תודה על כך שבניגוד לכותבים אחרים (רון מיברג, למשל) הוא גם לא מתעקש לחלוק איתי ועם שאר קוראי העיתון את חייו, אלא שומר את חלק הארי שבהם, לעצמו.

 

 




את האיור המצורף "השאלתי" מעיתון תל-אביב. הלוואי עליי כשרון כזה. אם מישהו מכם נתקל בעיתון במקרה, אנא הודו לו בשמי.

נכתב על ידי , 27/10/2003 10:03   בקטגוריות וכאלה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תקווה ב-27/10/2003 11:07



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)