לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2003

דו"ח צפייה: איך להרוג את הכלב של השכן שלך - קנת בראנה, רובין רייט-פן


בגיזרת הסרטים שנשארו כמעט אחרונים בספרייה לפני יומכיפור, "איך להרוג..." יכול להיחשב כמציאה רצינית. אחת מאותן קומדיות מתוחכמות שיוצא לך לראות במקרה ולהוקיר רק אחר-כך.

קנת בראנה מתגלה כשחקן אידיאלי לקומדיות מהסוג הנ"ל (בדומה לבריטי אחר, יו גרנט, שמגלם בד"כ את העשיר המגמגם). ב"סלבריטי" של וודי אלן, בראנה עשה חיקוי מושלם של וודי אלן עצמו ואילו ב"איך להרוג..." הוא מצליח לשדרג את אותה הדמות ויוצר את פיטר מקגאוון: מחזאי בריטי בפרברי לוס אנג'לס שנאלץ להתמודד עם הרדידות והזיוף שבחים ההוליוודיים, עם במאי צעיר ומוחצן שמשבש עליו את דעתו, עם מסיבות ריקות מתוכן וראיונות עיתונאיים מתסכלים. פיטר מעשן בשרשרת, אימפוטנט, משעשע, ציניקן חסר תקנה והיפוכונדר שסובל מבעיות במעי ולוקה באינסומניה מתסכלת ("אני סובל מהתקפים ארבע פעמים בשנה וכל התקף נמשך שלושה חודשים לפחות") ונרדף ע"י אישה מתוקה שכל-כך רוצה ילד (רובין רייט-פן בתסרוקת מוזרה אבל מקסימה כתמיד), מחותנת שגולשת לסניליות משך רוב הסרט (לין רדגרייב בתפקיד ע-נ-ק), משכנים שהתברכו בכלב שמקפיד לנבוח כל לילה ומטיפוס תמהוני שמסתובב בשכונה השלווה ומעמיד פנים שהוא זה פיטר מקגאוון.

לכל התסבוכת הזו מגיעה איימי, ילדה בת שמונה שעוברת לגור יחד עם אימה בסמיכות לפיטר ואשתו. נוכחותה של איימי בחייו אמנם לא משנה אותם מהקצה אל הקצה (כפי שנהוג בסרטים אמריקאיים) אבל עוזרת לפיטור להבין ולקבל דבר או שניים בחיים.

 

"איך להרוג..." לא הגיעה אל מסכי הקולנוע גם בארה"ב מה שמוכיח שוב שהציבור האמריקאי (וגם הישראלי, מסתבר) לא מוכנים כנראה לקומדיה שהיא קצת יותר מתוחכמת מהקומדיה הממוצעת (בקיצור, המטופשת). קנת בראנה נותן תפקיד ענק וגם לין רדגרייב. אני אישית אהבתי. אני אישית ממליץ.

 

 




נכתב על ידי , 30/10/2003 11:25   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)