לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2003    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2003

חומות של תקווה


לפני זמן מה, יצא לי בשעה טובה ומוצלחת לראות את הסרט הנ"ל. כשהסרט יצא הייתי טרוד בדברים אחרים (להיות חייל וכו') וככל שעברו השנים, שכחתי בכלל שהיה סרט שכזה שפעם הייתי אמור לראות. ואז ראיתי אותו בספריית וידאו.

מה אפשר להגיד ?

סרט נפלא, באמת. אחד מהטובים שראיתי. בניגוד לכל הציפיות שלי לא היה מדובר בדרמת כלא סטייל "אקספרס של חצות" ולמרות המעורבות של סטיבן קינג (הוא כתב את הסיפור הקצר "ריטה הייוורת' וגאולת שושאנק" שע"פ נכתב התסריט ל"חומות של תקווה") הסרט לא דמה בכלום ל"מיזרי" וכו'.

אני בדרך כלל לא חסיד גדול של דרמות אבל "חומות של תקווה" מתעלה על כולן. החל מהצילום, העיצוב של הכלא ושל הסצינות בכלל, המשחק האדיר (טים רובינס ומורגן פרימן נותנים הופעה מצויינת) ובעיקר, הסיפור. כנראה שסיפור גדול בהחלט יכול לסייע ליצור סרט מעולה כל-כך. אני יוצא מנקודת הנחה שרוב האנשים כבר ראו את הסרט ובכל-זאת למי שטרם הספיק (במהלך תשע השנים האחרונות) להלן תקציר הארועים:

"חומות של תקווה" מספר את סיפורו של אנדי דופריין (רובינס), בנקאי שתקן, מרוחק ואפילו מסתורי מעט, שנכנס לכלא (על לא עוול בכפו כפי שמסתבר מאוחר יותר). הסיפור מובא מנקודת מבטו של רֶד (פרימן בהופעה כובשת) שהוא הקומבינטור שבין האסירים. רד ואנדי מתחברים והסרט מציג את סיפור שהייתם הארוכה בכלא, השפעתם האחד אל השני וכו'.

"חומות של תקווה" יצא בשנת 1994 ולפיכך נאבק בטקס האוסקרים של אותה שנה ביצירות מופת אחרות דוגמת "פורסט גאמפ" ו - "ספרות זולה", לפיכך הסרט המצויין הזה לא זכה לכבוד המגיע לו (אם כי לדעתי זו ממש לא בושה להפסיד לפורסט) בכל הקשור לפרסי האוסקר. גולשי ה - Imdb הציבו את הסרט במקום השני ברשימת סרטי-כל-הזמנים, כבוד גדול כשלעצמו.

אני ממליץ המלצה חמה-בטירוף (זו דרגת ההמלצה הכי גבוהה) לראות את הסרט ויפה שעה אחת קודם.

אגב, כבוד גם למפיצים הישראליים של הסרט: באנגלית הסרט נקרא The Shawshank redemption שם שאמנם מייצג נאמנה את רוח הדברים בסרט אבל שם פשוט מסריח (מבחינה הפצתית that is). בעברית הסרט נקרא "חומות של תקווה" (שם שיצר קצת בלבול כיוון שבאותה תקופה יצא גם "רוחות של תשוקה" עם בראדלי פיט).

בקיצור (ובפעם האחרונה) המלצה חמה מהבלוג של אילון. דחוף !!




נכתב על ידי , 8/11/2003 12:32   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)