לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2003

בוז לפופליזם של אופ"א


עוד כשעה ייפתח המשחק בין גלאטסראיי הטורקית ליובנטוס באיצטדיונה של דורטמונד בגרמניה במסגרת המחזור החמישי של ליגת האלופות. המשחק ייערך באיחור של שבוע ובגרמניה כיוון שאופ"א הזדרזה לאסור על קיום משחקים בינלאומיים בטורקיה לאחר הפיגועים שנערכו שם בשבועות הקודמים. כמי שהיו, ועדיין נמצאים בסרט הזה כבר תקופה ארוכה, לישראלים זה נראה מובן מאליו, מרגיז ומיותר אבל מובן מאליו, לפחות מבחינתה של אופ"א. אלא שחשוב לזכור, לפני מספר שנים התפוצצה מכונית תופת ליד הסנטיאגו-ברנבאו של ריאל מדריד כמה שעות לפני פתיחת משחק בליגת האלופות (ואם איני טועה היה מדובר ברבע או חצי גמר). המשחק נערך בסופו של דבר כסידרו, המחתרת הבאסקית (אם אני לא טועה) זכתה לפרסום ולתהודה שלהם היא קיוותה ובזה הסתיים העניין. אולי באופ"א היו מודאגים, אולי הם חשבו שהם מסכנים את שלום השחקנים אולם בסופו של דבר העדיפו שלא להתעסק עם ריאל מדריד ולקיים את המשחק כסידרו.

אני מקווה ששתי התקפות הטרור שאירעו בטורקיה היו שני ארועים בודדים ולא תחילתו של גל שנועד להכות בארץ הזו. כמי שחי את זה בעשר השנים האחרונות אני יודע שזה לא סימפטי. אני בכל מקרה לא חושב שיש הצדקה להחלטה של אופ"א ואני חושב שזו כניעה מדרגה ראשונה לטרור וזו למעשה תגובה היסטרית.

משחקי כדורגל בינלאומיים לא נערכים בארץ כבר שנה וחצי או יותר. הפועל תל-אביב הפסידה בהתמודדות הכפולה מול מילאן (בין היתר) כיוון שלא הייתה לה האפשרות לארח בבלומפילד. מכבי חיפה שזכתה להיות הישראלית הראשונה בליגת האלופות נאלצה לארח בקפריסין (הייתי כולל גם את הנבחרת אולם ליכולת החלשה שהיא הציגה בקמפיין האחרון לא הייתה שום הצדקה גם אם הנבחרת הייתה מארחת במדינה עוינת כמו צרפת). זה עצוב וזה מרגיז. לא זכינו לראות כאן את מילאן ולא את מנצ'סטר יונייטד ולא את נבחרת צרפת. זה לא הוגן. וזה בעיקר לא מוצדק.

מעבר להבטחתה של ההתאחדות לכדורגל לכך שהיא תערוב לבטחונה של כל קבוצה או נבחרת שתגיע לכאן, חשוב לזכור שהתקפות הטרור בארץ מכוונות (לרוב) כלפי ריכוזי אוכלוסין. קבוצות כדורגל יכולות להגיע, לסוע לאימון, לשהות במלון תחת אבטחה כבדה ולשוב למקום שממנו באו. לכל היותר, יהיה להן קצת לא נעים (כפי שהיה לפארמה כשבאה לשחק מול הפועל תל-אביב). אפשר לחסוך מהן את הטיולים לירושלים, את הביקור בכותל וביד ושם וכיו"ב. הן צריכות לבוא, לעשות מסיבת עיתונאים ולשחק. זה לא מסע תענוגות. בכל הקשור להגעה-שהייה-משחק-יציאה יש לישראלים את היכולת לאבטח אותן (אני רוצה להאמין). אין לי שום בעיה עם זה שהם יסבלו, זו תחרות ספורטיבית (או כך לפחות חונכנו להאמין) ובספורט צריך שתהיה הגינות.

בינתיים, "גלא" אולי תנצל את הריכוז הטורקי הגבוה שיש בגרמניה ותצליח להפתיע את יובנטוס. הגברת הזקנה תעלה בכל מקרה לשלב הבא ותמשיך לשחק את הכדורגל שלולא נדבד היה הופך למשעמם בעולם (סליחה מילאן) וזהו. בערך. 

נכתב על ידי , 2/12/2003 20:41   בקטגוריות ספורט וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)