לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2005

דו"ח צפייה: מטאליק בלוז - אבי קושניר, משה איבגי


"מטאליק בלוז" היווה מבחינתי את התזכורת לכמה אני אוהב קולנוע ישראלי ולמה אני אוהב קולנוע ישראלי. ולא שהייתי צריך תזכורת מיוחדת אבל הוא בא לי בזמן. למרות עודף הסימבוליזם, למרות מופרכות מסוימת בעלילה (ואני יודע שמדובר אולי בסטייה פרטית שלי - לחפש בסרט רציונל מוחלט והגיון), "מטאליק בלוז" הוא אחד מהסרטים הישראליים הטובים ביותר שראיתי בשנים האחרונות. בראש וראשונה אני חייב את ההנאה לאבי קושניר. האמת, אף פעם לא אהבתי אותו במיוחד ולפרקים אפילו סלדתי מחיקוי הפולנייה הקבוע שלו, אבל הדמות של שמואל, סוחר המכוניות, שהוא מגלם בכשרון כל-כך עצום, פשוט נפלאה. הערמומיות, החיפוש-אחר-המכה, המחשבה שהוא חכם יותר מכל העולם והדרדרות שהוא חווה במהלך הסרט. פשוט מדהים. רק בשביל קושניר שווה לראות את הסרט. אבל הוא לא לבד. איבגי טוב כרגיל (בתפקיד "איבגי" טיפוסי) והסרט, אח הסרט. "מטאליק בלוז" פורט מחד על הנימים הדקים ביותר של הישראליות על צדדיה השליליים ביותר ומאידך על השואה שמלווה אותנו לכל מקום. בין אם בתודעה ובין אם בחיים עצמם. לכאורה (וממש לא נעים להגיד את זה) יש תחושה שנושא השואה מעט מאוס או מוצה (ממש כמו סרטים על פלשתינאיים והסכסוך וכיו"ב) אבל דני וארטה תוקף אותו יפה כל-כך. קשה לי למצוא עוד סופרלטיבים להרעיף על הסרט. אני דוחק בכל אחד ואחת לראות אותו. לראות אותו כיוון שחשוב לראות קולנוע ישראלי ולראות אותו כיוון שהוא סרט פשוט טוב מאוד.

העלילה בקצרה: שמואל הוא סוחר מכוניות שבפניו נקרית הזדמנות של פעם בחיים לקנות במחיר מציאה מכונית לינקולן קונטיננטל. המכונית שנחשבת לנדירה עשויה להיות שווה 50,000 יורו בגרמניה ושמואל מפתה את סיסו (איבגי) העובד שלו, לשבור את מעט החסכונות שיש לו ע"מ להביא מכה (בפעמים הקודמות שאיבגי ניסה להביא מכה זה לא נגמר טוב: מתחת לאף, איציק פינקלשטיין וכו'). השניים נוסעים לגרמניה ונתקלים בקורקטיות המקפיאה ובכל הקרירות שהמדינה הארורה הזאת מסוגלת להעניק (וכמי שראה את הסרט בערך שבועיים-שלושה אחרי יום גשום, קר ומנוכר בפרנקפורט, אני מבין את הקור הזה). מעבר לכך, מסתבר שהאוטו לא בדיוק עונה על הציפיות והמפגש עם גרמניה מעלה בשמואל את כל הטראומות המודחקות שיש לכל ילדי הדור השני ושיש בעצם לכולנו. כפי שציינתי, למרות המפורשות של האסוציאציות לתקופה ההיא, למרות שוארטה ממש דוחף לנו אותן לפנים, עדיין מדובר בסרט משובח ששווה צפייה.

טיפ קטן: בגירסת ה-DVD, שווה להשקיע זמן בתוספות, בעיקר בגירסה הראשונית של הסרט. תהנו. בטוח שתהנו. 

קושניר ואיבגי ב"מטאליק בלוז". עוד סרט ישראלי משובח


נכתב על ידי , 22/11/2005 21:29   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-24/11/2005 17:27



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)