לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2004

שלוש פסקאות על כדורגל (4)


אף-פעם לא אהבתי יותר מדי את חיים רביבו. למרות שאני מודע למעלותיו האדירות כשחקן, יש משהו בדמותו הציבורית של חיים רביבו שמטריד אותי. אולי זה הכריזמה שלו. אנשים כריזמטיים במידה הזו מפחידים אותי בד"כ. רק צרות יכולות לבוא מהם. רביבו הופיע בכל פרסומת אפשרית והתראיין תחת כל עץ אפשרי ויצר רושם של "ילד טוב אשדוד", חלומה של כל אם יהודייה, עם חיוך ששווה מיליונים וסימפטיות לאין קץ. ממש יאיר לפיד רק עם כדור ליד הרגל. אפילו פרשת נערת הליווי לא הכתימה את רביבו (ע"מ שלא להסתבך אני רק אציין שכל בנאדם שאיתו דיברתי על הפרשה הזכיר את רביבו כאחד מארבעת השחקנים שהיו מעורבים בפרשה. זה לא מידע בדוק אבל לדעתי יש לו רמת סבירות גבוהה). חשוב לזכור, במשחק נגד דנמרק, רביבו הורחק בפתיחת המחצית השנייה. בזמן ההרחקה התוצאה הייתה 2-0 לדנים. זה לא שהנוכחות של רביבו הייתה עוזרת לישראל לנצח (כפי שקרה ברוב ההופעות שלו בנבחרת, הוא אף פעם לא תרם יותר מדי לנבחרת או "אכל את הדשא" כמו ברקוביץ') אבל אולי באחד-עשר שחקנים התבוסה המשפילה הייתה נמנעת או לפחות מוקטנת. אלא שגם מהעניין הזה רביבו יצא טוב. רביבו הוא הטפלון האמיתי. בעוד שברקוביץ' נתפס כבעייתי ושחצן, רביבו הוא ממש המלאך. קסמו של רביבו מהלך עד כדי כך על האנשים עד שאחרי ההרחקה מול דנמרק אמר לי אחד מהחברים שהוא ממש מעריך את רביבו כי ההרחקה מראה שאכפת לו (לתזכורת: רביבו הורחק כי הוא רדף לצורך חיסול חשבונות על פני חצי מגרש אחרי שחקן דני. ממש כמו ערס מהשכונה. כמות המאמץ והריצה שרביבו השקיע ע"מ לעוף מהמשחק היו לאין ערוך גבוהים ממה שהוא השקיע במשחק עצמו). בתחילת העונה כולנו מחאנו כפיים לרביבו שויתר על חוזה המיליונים ב"גלא" ועבר לאשדוד ע"מ לשחק עונת פרישה. "תראו איזה בחור מקסים, במקום לקבל מיליון וחצי או השד יודע מה בטורקיה הוא בא לעזור לקבוצה של העיר בה הוא גדל ועוד הוא לוקח רק 25,000$ לעונה. איזה מאמי". אלא שכמו תמיד, מה שרצינו לחשוב על רביבו התערבב במציאות עצמה. רביבו עזב את טורקיה (כנראה) כי פשוט נמאס לו. אני יודע שזה הסבר פשטני מדי אבל אני משוכנע שרביבו הגיע לשלב בקריירה שבו הוא כבר לא מספיק נלהב או נרגש מכדורגל, שהוא חושב שהפוטנציאל שלו להרוויח כאיש עסקים או בפוליטיקה גבוה לאין ערוך ממה שהוא ירוויח מכדורגל ושבאופן כללי נמאס לו להשקיע והוא מעדיף את הזולה שלו באשדוד. ככה נראה לי. עניין החוזה שלו הוא משני. כיוון שהכסף מגיע מג'קי בן-זקן שהוא שותף של רביבו בעסקים, אני משוכנע שבן-זקן ימצא דרך לפצות את חיימקה שלנו. בינתיים רביבו היה השחקן היחידי באשדוד שהצדיק את הציפיות המקצועיות שתלו בו אלא שפה בדיוק טמונה הבעיה. רביבו הוא שחקן טוב ומרכזי מדי מכדי שיישחק בקבוצה כמו אשדוד מבלי שזו תתחיל להיתלות עליו. כל עוד רביבו היה כשיר, לאשדוד היה צ'אנס להפוך את העונה הזו למשהו טוב. ברגע שרביבו נפצע
(?) הכול התחיל להתפרק. אבוקסיס חזר להפועל, השוער הפסיק לשחק, ואשדוד החתימה את איציק זוהר, בעל המועדון ושחקן העבר המפואר. מכל הבלגאן שמאפיין את אשדוד בתקופה האחרונה, הידיעה העצובה ביותר הייתה דווקא מתחומי הטניס. רביבו עודד את אנה סמאשנובה באחד ממשחקיה באליפות אוסטרליה. כן, כן, העונה בעיצומה ורביבו יושב במלבורן ורואה טניס. נניח שרביבו באמת פצוע כפי שהוא אומר. נניח. עדיין בתור פצוע אתה יכול לצפות ממנו שיבוא לאימונים, ישב עם החברה, יטריף אותם לשחק טוב יותר וישמש כמוטיבטור של הקבוצה. אני יודע שזה הרבה מדי לבקש ממישהו תמורת 25,000$ ובכ"ז אני חושב שאשדוד ראוייה לזה מחיים.


 


הגענו בשעה טובה לחצי עונה ולדעתי אם היה צריך להכתיר עכשיו את שחקן העונה בעיתונות, אין ספק שראובן עובד, כוכבה הצעיר של מכבי ת"א היה זוכה. אני חושב שעובד מקבל את המשכורת מהגורם הלא מתאים. במקום לקבל משכורת ממכבי ת"א, לדעתי, אביב הברון ממעריב היה צריך לשלם לו משכורת חודשית על כל השטויות שהוא עושה. ראובן עובד הוא מכרה זהב לעורכי עיתונות הספורט. הדבר האחרון שבו אני חפץ הוא הצלחה כלשהי של מכבי ת"א או של מי משחקניה ובכ"ז ראובן עובד הוא הסיפור העצוב של השנה ואבן בוחן לרמה הירודה של הכדורגל בארץ. זה לא דבר חדש, ששחקנים צעירים מאבדים את העשתונות ומאבדים את הצפון ומאבדים בכלל אבל המקרה של עובד מצער פי כמה לאור כמות הכישרון שבה הוא נתברך. אין ספק, עובד הוא שחקן סופר-מוכשר שבעזרת ההכוונה הנכונה יכול להגיע להמון הישגים אלא ששלל היועצים בהם הוא מוקף והאימפולסיביות שבה הוא ומשפחתו ניחנו גורמת לקריירה שלו להראות כרלוונטית יותר למדורי הפלילים ולא לספורט. סקירה קצרה של מעללי עובד העונה תלמד על הדברים הבאים: עובד רוצה לעזוב את מכבי, עובד שייך למחנה נמני, עובד יעמוד לדין על תאונת פגע וברח, עובד שיחק קטרגל והתערב על אלפי שקלים, עובד לא מרוצה מקלינגר, עובד רוצה לעזוב את מכבי, עובד השתתף במפגש עם הצד המיליטנטי שבאוהדי מכבי, וכו' וכו' וכו'. ללא ספק, הספק אדיר לבחור כל-כך צעיר. אם ההספק שלו במגרש היה חצי מההספק שלו בעיתונות, עובד ללא ספק היה נבחר לשחקן העונה לטוב ולרע. וחבל. ממש חבל. עולם הכדורגל מלא בסיפורים על אנשים שביזבזו את הקריירות שלהם על כלום. לא צריך להיגרר לדוגמאות הקיצוניות (שמועלות תמיד בהקשרים כאלה) של ג'ורג'י בסט או רוני קלדרון שלנו, מספיק אם נסתכל על מנור חסן. חסן הוא בדיוק הדוגמה לשחקן הצעיר שחושב שכל העולם שייך לו, לא מוכן לקבל עצות נכונות מאף אחד, מקבל בסופו של דבר את החלטות הקריירה הגרועות ביותר שיש ומסתכסך עם כל מאמן איתו הוא עבד. לעובד יש עדיין הזדמנות להשתנות. הוא חייב להתנתק מחוגי המקורבים האלה שלו (בעיקר המשפחה). לשבת בשקט על הספסל של מכבי ולהרוויח ביושר את המקום בהרכב (כמו שמכבי נראית זה לא ייקח עוד הרבה זמן ישיבה) ולהימנע מכל צרות ובעיות. הקישור המיידי למחנה נמני הוא דבר שעוד ילך עם עובד למשך שנים רבות ועלול לגרום לו צרות מול הנהלת מכבי אבל ההתערבות על משחק הקט-רגל והמפגש עם "השחקן ה-12" זה בדיוק מסוג הדברים ששחקן נבון היה נמנע מהם. מכבי ת"א היא אחד מהמועדונים הגדולים בארץ. כל עוד לעובד אין אופציות לחו"ל (וגם אם יש הן לא בהכרח משתלמות או כדאיות) עדיף לו להישאר במכבי ולהרוויח ביושר את הכותרות בעיתונים.


 


הנצחון של מכבי חיפה על בני-יהודה במה שהפרשנים הכתירו, בטרם עת, כ"משחק העונה", הוכיח את מה שאמרתי כבר לפני כמה שבועות, המירוץ לאליפות יהיה בין מכבי חיפה למכבי ת"א. אני מאמין שחיפה תזכה באליפות והיא אפילו תצליח לעשות את זה בפור של כמה מחזורים. הקבוצה היחידה שיכולה להתמודד איתה היא מכבי ת"א אלא שכל עוד מאבקי האוהדים סביב הקבוצה נמשכים והיחסים הרעועים הורסים כל חלקה טובה בעונת הפוסט-אליפות הזו, קשה להאמין שמכבי ת"א תצליח להתרומם. שאר הקבוצות פשוט לא נראות לי. הפועל ת"א אולי תצליח להפוך את מה שיכל להיות עונה משפילה במיוחד לעונה סבירה עם צ'אנס לאירופה אבל לא הרבה יותר מזה. בבאר-שבע יכולים לפנטז על אליפות בגלל פתיחת העונה החלשה של מכבי חיפה ומכבי ת"א אבל לא משום סיבה אחרת. הקבוצה לא נראית טוב וכל אוהד כדורגל איתן בדעתו צריך לקוות שאף קבוצה של גוטמן לא תיקח אליפות ותצדיק את האידאות שעומדות בבסיס הכדורגל של גוטמן (שבאו לשיאן ב 0-0 נגד הפועל ת"א). למכבי חיפה יש הרבה שחקנים שיכולים להכריע משחקים. זה לא רק הקאדר הכי חזק אלא גם הקאדר עם השחקנים הכי נוצצים. רוסו, קטן, באדיר, זנדברג וברדה הם בדיוק השחקנים האלה שיום בינוני-טוב שלהם יכול להכריע כל קבוצה בליגת העל. בעונה כל-כך חלשה ובליגה שהיא ממילא כל-כך חלשה, ג'ובאני רוסו יכול להיות הערך המוסף של חיפה בדרכה לאליפות. הוא לבדו מספיק כנגד כל השאר. בני יהודה היא כבר סיפור נפרד (שמתחיל להיות עצוב במיוחד) ההתרסקות שלה בקרית אליעזר, מעבר להיותה קשורה לרמת הכדורגל הירודה שהקבוצה הציגה, הבליטה באופן ניכר את התלות המוחלטת שיש לשחקני הקבוצה בבן לוז ובכפיר אודי. כשהם משחקים אפשר להריחם כדורים לאודי ולחכות שמשהו יקרה או שאפשר להשאיר כדור על הקרקע לבן לוז ולהמשיך לחכות שמשהו יקרה. בהעדרם, שחקני השכונה נתגלו כשחקני שכונה-של-ממש. אפילו בנין שממנו היה אפשר לצפות לקצת מנהיגות, נעלם בחיפה. ההפסד של בני יהודה הוא כרוניקה ידועה מראש. הקבוצה פותחת את העונה טוב שוקעת לחלומות באספמיה בעקבות חוסר ההצלחה של הקבוצות האחרות והמנהל כבר מתברבר על היכול של הקבוצה בעונה הקרובה באירופה. מה בוער להם ? בני יהודה עוד עשויה להתברג לחלק העליון של הטבלה בתום העונה. היא עדיין מסוגלת. לטעמי, המועדון צריך להיות מרוצה מעוד עונה שתעבור ללא סרט מלחמה ולא הרבה יותר מזה.

נכתב על ידי , 27/1/2004 16:59   בקטגוריות ספורט וכאלה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-31/1/2004 16:00



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)