לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2004    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2004

הרומן שלי עם אנני


אחד מהדברים היותר טובים שקרו היום הוא שיצא לי לראות שוב את הסרט המופלא הזה של וודי אלן משנת 1977. "הרומן שלי עם אנני" (או Annie Hall) היה לסרטו המצליח ביותר של וודי אלן. הסרט זכה בארבעה פרסי אוסקר: פרס הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר ופרס השחקנית הטובה ביותר לדייאן קיטון. למעשה, אלן עצמו, שהיה מועמד בקטגוריית השחקן הטוב ביותר, היה היחידי שלא זכה (האוסקר הלך ליהודי טוב אחר, ריצ'רד דרייפוס).

אנני הול מביא את סיפור הרומן של אלווי סינגר, קומיקאי יהודי נוירוטי המתגורר בניו-יורק ואנני הול, ציירת/זמרת/צלמת מטורללת שכזו (ולדעתי, אחד מהמודלים הראשונים לעיצוב הדמויות של פיבי ורייצ'ל ב"חברים"). ב"אנני הול" וודי אלן מציג לראשונה במלוא הדרה את דמות היהודי הניו-יורקי הנוירוטי שתחזור בעוד רבים מסרטיו. בכלל, ניתן לראות באנני הול כסרט שמתמצת את העשייה הקולנועית של וודי אלן. למרות שהוא עשה סרטים רבים וטובים אחריו, אפשר לומר שאנני הול משמש כבסיס לקומדיה הוודי-אלנית. כל הטריקים והשטיקים, הטקסטים והבדיחות וכל מה שבא לפני ויבוא אחרי, נמצא באנני הול. המשחק של אלן בסרט הזה הוא מעולה ולמעט פעם אחת אחרת (דני רוז האיש מברודווי) ניתן לומר שזו הופעתו הטובה ביותר כשחקן. לפיכך, כמחווה לתענוג שנזדמן לי היום בבוקר, אני מתרגם מבחר ציטוטים של אלווי סינגר:



  • אתה לא קולט ששאר האומה מסתכלת על ניו יורק כאילו שאנחנו שמאלנים, קומוניסטים, יהודים, נואפים הומוסקסואליים. אני חושב עלינו ככה, לפעמים, ואני גר כאן.
  • סבתא שלי מעולם לא הביאה מתנות. היא הייתה עסוקה בלהיאנס ע"י קוזאקים.
  • (על קליפורניה) מה העניין עם כל הפרסים האלה ? הם כל הזמן מחלקים פרסים. פרס הדיקטטור הפשיסטי הטוב ביותר: אדולף היטלר
  •  זרקו אותי מ - NYU בשנה הראשונה שלי כיוון שהעתקתי במבחן במטאפיזיקה. הצצתי לנפש של זה שישב ליידי.
  • אני זוכר את הסגל ביה"ס היסודי שלי. הייתה לנו אימרה: אלו שלא יכולים, מלמדים. ואלו שלא יכולים ללמד, מלמדים התעמלות. ואלו שלא יכולים לעשות שום דבר עבדו בבי"ס שלנו.
  • לינדון ג'ונסון הוא פוליטיקאי ואת יודעת כמה אתיקה יש לחברה האלה. בערך דרגה אחת פחות מאנסי ילדים.
  • (מילות הסיום של הסרט) איש אחד בא לפסיכיאטר ואומר לי: "דוקטור יש לי בעיה. אח שלי משוגע. הוא חושב שהוא תרנגולת". אז הדוקטור אומר לו: "טוב, אז למה שלא תביא אותו לטיפול". אז האיש עונה: "הייתי מביא אותו אבל אני צריך את הביצים". ובכן, אני מניח שכך אני מרגיש כלפי מערכות יחסים. אתם יודעים, הן לגמרי חסרות הגיון ומטורפות אבל אני מניח שרובנו ממשיכים איתן, כיוון שאנחנו זקוקים לביצים.

 




נכתב על ידי , 28/2/2004 16:37   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
150 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-2/5/2004 00:12



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)