לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

אז מה היה לנו שם...(13)


בפעם האחרונה שכתבתי על המונדיאל, דיברתי על המסורת המפוארת של כשלונות שיש לספרדים בטורנירים גדולים. והנה, מגיע לו המשחק מול צרפת שמצליח לאחד את כל הטעויות האפשריות ומוכיח שישנן מסורות שקשה לשבור. ספרד, שנהנתה מבית מוקדם כל-כך נוח וקליל, עפה כבר בשמינית גמר. אחד מהדברים שהטרידו אותי במהלך הצפייה במשחק (וחזרה על עצמה במהלך הצפייה בגרמנים) היא שלמרות מאזן האהבות והשנאות שלי, אני ממש לא מצליח לגייס מתוכי מספיק רוע כדי לרצות בכשלונה של הנבחרת הצרפתית (או הגרמנית, בהתאמה). יאיר שראה איתי את המשחק עוד ניסה לשכנע אותי בטיעון המנצח "בחייך, הם צרפתים !!!" אבל זה לא עזר. לדעתי, כנראה שכיליתי את מאגרי השנאה הפנויים שלטי על מכבי ת"א (כדורסל וכדורגל) והשנה התווספו לשנאה כל בדיחות הגלאקטיקוס ונותרתי מיובש כצימוק. אני לא שונא את הצרפתים ואני אפילו די אשמח אם הם יעברו את ברזיל. כן, כן, דברים משתנים. ובכלל, מגיע סחתיין לצרפתים שלא נשברו מול ספרד ונראו טוב מאוד. אם ברגליים העייפות של זידאן וויירה ומקללה יש עוד מספיק כוח כדי למגר את הברזילאים, היום בערב, מה טוב.

אתמול, רבע הגמר הראשון הפגיש בין גרמניה לארגנטינה. זה לא היה העילוי שלו פיללנו, אבל זה היה משחק סביר בהחלט. ארגנטינה עלתה ליתרון ואז מאמנה עשה את כל הטעויות האפשריות. אמנם החילוף של השוער נכפה עליו, אבל שני החילופים האחרים לא היו במקומם. ובכלל, משחק שעלול להדרדר להארכה, עדיף לשמור בו עוד אופציית חילוף לסוף המשחק. פקרמן הוציא את ריקלמה וקרספו ומצא את עצמו בארבעים הדקות האחרונות מתגונן, בלי שום אפשרות לייצר התקפה סבירה או להוציא לפועל אחת כזאת. סביולה ומסי נשארו על הספסל, קרספו חבר אליהם, גם ריקלמה ולפתע פתאום, טבז נשאר היחידי שעוד יכל לעשות משהו. הוא רצה, באמת שהוא רצה, אבל זה לא היה זה.

כתבתי לטליק אתמול שהגרמנים חזרו לסורם ולא הייתה הוכחה טובה יותר מאשר הפנדלים. איך שהגרמנים הישוו היה ברור לכולם שאם מגיעים לפנדלים, הגרמנים מנצחים. הרובוטים האלו מתכונתים כהלכה. כל פנדל גרמני היה מושלם והרי בפנדל, בערך 90% תלוי בבועט ולא בשוער. בועטים רעים עושים שוערים גדולים. לא להיפך. איילה וקמביאסו בעטו רע מאוד ולהמן לא נזקק ליום גדול במיוחד כדי לקחת שתי בעיטות ולתת את האות לקטטה שהתפרצה בסוף.

את המשחק השני לא ראיתי אבל הבנתי שסוף כל סוף האיטלקים התעוררו. בפעם שעברה שהם התעוררו ברבע הגמר מול נבחרת שמשחקת בצהוב זה נגמר במראה דמותו של דינו זוף האגדי כשהגביע בידו. הימרתי בהתחלה שלאיטלקים יש את הפוטנציאל ומי יודע, אולי הימור אחד שלי כן יהיה נכון. מה שכן, חצי גמר בין איטליה לגרמניה עלול להיות משעמם-טיכו או מעולה. קשה לי לדמיין משחק סתמי. זה או זה או זה. היום ב-18:00 בערב אנגליה מול פורטוגל. באופן טבעי הייתי מהמר בקלילות על הפורטוגלים אבל...דקו וקושטיניה לא ישחקו. ואולי גם כריסטיאנו רונאלדו. במצב עניינים כזה, המשחק יהיה משעמם, זה בטוח. השאלה היא מי תצא כשידה על העליונה. ביורו האחרון פורטוגל ואנגליה נפגשו ברבע הגמר. קראתי היום את מה שכתבתי על המשחק ההוא ואני חייב להודות שנהנהתי מפרי מקלדתי. סיכויים סבירים לפעילות Copy paste בסיום המשחק היום. רבותיי ההיסטוריה יכולה לחזור.

ב-22:00, ברזיל וצרפת. אח אח אח....זה חייב להיות משחק טוב. זה חייב להיות המשחק. פשוט חייב. במובן מסוים, שוב, מדובר בצ'אנס האחרון להפתעה. נצחון של צרפת על ברזיל ברבע הגמר זו לא הפתעה גדולה כל-כך אבל, במקרה הזה, וביכולות האלו, זו תהיה הפתעה ראויה. וגם זה משהו. אם יהיה לי זמן וכוח בהמשך היום, אני אשוב לעבר והפעם למקסיקו 86', למשחק הענק בין צרפת לברזיל. גם זה היה ערב בלתי נשכח, ולא רק בגלל הכדורגל.

נכתב על ידי , 1/7/2006 06:45   בקטגוריות מונדיאל וכאלה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פוסי גאלור ב-3/7/2006 07:56



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)