לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

תעויוט בטרגום, כשיים באבנה


אוקיי, אני יודע שלקטר על טעויות של מתרגמים או על טעויות הגהה בעיתונים זה נדוש כמו לקטר על דואר זבל, על הלחות ביולי-אוגוסט ועל עמיר פרץ. אני יודע את כל זה ובכל זאת, אתמול בלילה, באחת ההפסקות שעשיתי מלימודים למבחן במתודולוגיות (תרגום: ערב שלם העברתי את הזמן, בקושי הצלחתי ללמוד, הולך להיות מבחן שואה, חבל על הזמן) יצא לי לראות תכנית באחד הערוצים (תרגום: זה היה באגו, אבל לא נעים לספר על זה) על פנטזיות של איזה בחורה. באמת שזה לא עניין אותי יותר מדי (תרגום: עניין לאללה עניין, אבל מי לעזאזל רואה "אגו" ??!!!???) אבל לפתע פתאום קלטתי את הדבר הבא. הבחורה, בריטית כעורה למיד ופרחה ברמות שאפילו ארצנו הקטנטונת לא מצליחה לייצר, סיפרה על מה היא חושבת כשהיא מפנטזת. במקרה שלה, פרדי ליונברג מקבוצת ארסנל. בתרגום הופיע: פרדי ליונברג ממחסן הנשק. אשכרה ככה (תרגום: תכנית באגו, מי בכלל מסתכל על התרגום ?) כמה דפוק וגרוע צריך להיות מתרגם, כדי לרשום "פרדי ליונברג ממחסן הנשק" במקום להבין שמדובר בשחקן מקבוצת ארסנל. אני אגיד לכם עד כמה: הוא צריך להיות דפוק וגורע בערך כמו המתרגם של "רואים עולם" שבמסגרתה התארח עידן רייכל. האיש עם הסינור על הראש (תרגום: זה לא מקורי שלי, ככה קראו לו חברי להקת Useless I.D ולא בתור מחמאה). רייכל סיפר בגאווה על בוגרי הפרוייקט שלו שהוציאו אלבום. אחת מהן היא דין דין אביב. אני מודה שלא מדובר בשם טריוויאלי כל-כך אבל למה, למה בשם כל האלים, המתרגם החליט לקרוא לה "דִינבִּי נָבִּיב". אני מקבל את זה שהמתרגם לא בהכרח הכיר את השם דין דין אביב. קביל. הוא לא מעריץ. אבל אם אתה מתרגם מקצועי ואתה נתקל בשם כמו "דִינבִּי נָבִּיב", האם זה לא מעלה אצלך חשד ? האם זו לא סיבה לרוץ לספרים/לאינטרנט/לחברים הקרובים ולברר מה זה או מי זו. שום תירוץ לא יתקבל (או יטכבל).

נכתב על ידי , 3/7/2006 21:31   בקטגוריות טלוויזיה וכאלה  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ניתי ב-8/7/2006 20:50



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)