לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2004

חו"ל חמש (בודפשט)


הכניסה לבודפשט (למי שבא באוטובוס מוינה) היא אחד המפגעים האורבניים הכעורים ביותר שראיתי מימיי. בכלל, אני נוטה לשים לב שלערים גדולות ברחבי העולם יש כניסות ממש מכוערות (בוסטון, ניו-יורק וכו'). בדקות הראשונות, אחי, קיווה שנברח משם כל עוד נפשנו בנו: "זה דומה לבית של דוד איזיו" (דוד איזיו = דוד של אמא שלי שמת בשיבה טובה לפני כעשור. כשהוא עלה לארץ, הוא היה גר בדירות סוכנות גועליות במיוחד בבת-ים). אבל, למרבה השמחה, כל שהעמקנו לתוך בודפשט גילינו שהכיעור הולך ומתפוגג (לאיטו, יש לציין). בתחנת האוטובוס ארבה לנו מלינדה, הונגרייה חביבה שרצתה להשכיר לנו דירה. הדעות היו חלוקות. אחי הסכים בחפץ לב ואני הייתי בעיקר זעוף וחשדני. הסידור הזה היה נראה מפוקפק למדי בעיני ואני שמח לומר בדיעבד שטעיתי. הדירה הייתה מצויינת ובמיקום מצויין, דקה מבניין הפרלמנט ההונגרי וקרוב למדרחוב ולאזור התוסס של בודפשט. העיר עצמה משגעת. אין לי מילה אחרת. אם היה מקום שווה בהחלט בטיול הזה הרי שזו הייתה בודפשט. הבחורות בבודפשט יפות יותר, יש להן רגליים ארוכות יותר, הקפה טעים יותר, האוכל מצויין, הנוף מדהים, השילוב בין העתיק למודרני מעניין, הדנובה מרגיעה, המחירים זולים יותר, האווירה טובה יותר ובכלל, בודפשט היא ההצלחה הסוחפת של עשרת הימים באירופה. אין לי ספק שבעתיד אני אעשה הכול כדי להגיע לביקור גומלין שייארך יותר מיום אחד (מבחינתי זה יכול להיות יותר משבוע). מלינדה נתנה לנו מפה וסימנה בה לפחות שתי מסעדות ששווה לאכול בהן ועוד כמה אתרים אטרקטיביים במיוחד. שוטטנו ברחובות, שוחחנו להנאתנו, טיילנו הלוך וטייל במדרחוב וספגנו את האווירה. לארוחת צהריים, התיישבנו במסעדה שנקראת "פאטאל". אחי לקח קדירה ענקית של כרוב ממולא (טעים בהחלט אבל לא כמו של אמא) ואני לקחתי גוליאש (שזו גירסה מעט חמצמצה יותר של הגולש המקורי) שבא יחד עם ערימה של פתיתים הונגריים. היה מצויין. לא פחות. אחד מהדברים המצחיקים יותר בבודפשט הוא השפה ההונגרית. אמנם, יש בהחלט מצב לפגוש דוברי אנגלית (לא כשאתה זקוק להם) אבל ההונגרית שלטת. למרבה הפלא "קוּסוֹנֶם" זה אכן תודה בהונגרית ולבריאות, אומרים "אֶגֶדשֶגֶדרֶה" כל מילה שיש בה לפחות חמישה סֶגולים נשמעת מצחיק כמו שהיא נראית. אין מראה יותר מלבב ממלצרית הונגרייה עסיסית ויפה במיוחד שלוקחת ממך כסף ומברכת אותך ב"קוסונם אגדשגדרה" עסיסי וכל זה בכוונה טובה ובחברות. לצערי הרב, היינו בבודפשט סה"כ יום וקצת שזה ממש לא מספיק. יש עוד מיליון דברים שאני רוצה לראות (המלצה חמה: אל תבזבזו זמן על ביה"כ היהודי. הוא אמנם נורא מרשים ויפה אבל הסיור בו נורא קצר ודל באטרקציות לרמה נפשעת ממש) ואני מקווה שאני אעשה את זה בעתיד הלא-נורא- רחוק.
נכתב על ידי , 9/4/2004 22:28   בקטגוריות , חו&quot,  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-10/4/2004 11:25



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)