לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

ומי יחנון אותנו ?


בין אם אתה מאמין באשמתו של הנשיא ובין אם אתה מאמין בחפותו, קשה שלא להתרשם מהנאום שהוא נשא הערב. זה לא היה נאום. זה היה נסיון עלוב ל - J'accuse כנגד כל העולם ואחותו. ממש כל העולם ואחותו.

לפרקים אני נורא רוצה לחשוב שקצב נפל קורבן לעלילת דם שפלה ונבזית במיוחד. זה לא שאני מגדולי המצדדים במוסד הנשיאות בכללו, אבל אני מודע למעמדו המיוחד ולעובדה שהוא אמור להיות ממלכתי.

אמת, הממלכתיות פסה מן המוסד הזה יחד עם השערוריות שליוו את שלהי כהונתו של ויצמן, ואני לא מדבר על סרוסי וההלוואות אלא על פליטות הפה והסערות שעייזר עורר, אבל בהשוואה לקצב אלה היו סערות זוטות. ממש כלום ושום דבר. אני חושב שחטאו הגדול ביותר של ויצמן היה זה שהוא הפך את מוסד הנשיאות לכר לקידום אג'נדות. אני לא יודע מה בדיוק הייתה האג'נדה של ויצמן, ויכול להיות שגם הוא לא ידע אבל הפופולריות שהוא הכניס למוסד המיותר הזה עמדה לו לרועץ.

לדעתי קצב לא היה אמור להיות נשיא מלכתחילה. פרס היה ראוי יותר, בשל הגיל, הנסיון והפרסטיז'ה שמלווה את פרס (וזה לא עניין של דעות פוליטיות או השקפה מדינית). קצב הפך לנשיא בגלל נקמה של ש"ס, בגלל הרצון לדפוק את הממסד, את "ההם", את הקליקה שכולם מדברים עליה. ו"ההם", "הקליקה" אותם אלו "בעלי האגו המנופח" היו האשמים העיקריים בנאומו ההיסטרי של קצב.

לקצב עמדו הערב שתי ברירות. להרכין ראש, לשמור על קמצוץ של כבוד ולפרוש מתפקידו. הוא בחר באופציה השנייה: לעטות על עצמו חגורת נפץ, קוראן וכאפייה, לצעוק "אללה אכבר" ולרוץ לעבר חבורה של שוטרים ואנשי תקשורת. גם הוא יזוכה הם לא יסלחו לו לעולם. ולא צריך קליקה בשביל זה.  

מצדדיו של קצב, אוהבים להזכיר את יעקב נאמן. השר שהואשם, ויתר על תפקיד שר המשפטים, זוכה לחלוטין אך לא חזר מעולם לתפקידו. כדרכן של השוואות שנעשות ע"י אישי ציבור, גם ההשוואה הזו אינה במקומה. קצב נמצא לקראת סיום תפקידו. הוא חלב מתפקיד הנשיאות כל מה שהיה אפשר לחלוב. זכאי או אשם, עצם נוכחותו ותפקודו כנשיא המדינה בזמן שמעליו תלויות ועומדות האשמות כל-כך חריפות, כמוה כיריקה בפרצופו של הציבור הישראלי. אתה לא חייב להאמין שיש צורך במוסד הנשיאות, אבל אם החברה מאמינה שכן, ראוי שתבקש בתפקיד אנשים שידעו לכבד את המעמד. קצב הוא ללא ספק אינו אחד כזה. 

נכתב על ידי , 24/1/2007 21:19   בקטגוריות אקטואליה וכאלה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-26/1/2007 20:57



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)