לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2007

אויש, כמה שאני תמים (קטנות על ספורט)




  • בעוד אני יושב ומלהג אתמול על המאמן שהפועל תל-אביב צריכה למנות במקום שום, הנהלת הקבוצה כבר ממנה את ניר לוין. על פניו נראה שהמינוי נסגר כבר לפני כמה זמן ויש לי סיבה להאמין שהמגיב הראשון לפוסט של אתמול (קוצ'ר) יכל כבר לספר לי על זה ביום שישי בערב, אם רק היינו זוכרים לדבר על כדורגל.
    המינוי של ניר לוין הוא כלום ושום דבר. ממש כלום. אין לי דבר נגדו ואני אפילו חייב להגיד שאני די מסמפט את הבחור, אבל איזה רזומה של מאמן הוא מביא איתו ? מה הופך אותו לאיש ראוי יותר משום לעמדת המאמן של האימפריה האדומה ? התשובה, בקופמנית-מצויה "כלום ושום דבר". הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לאוהדי הפועל ת"א הוא שלוין יצליח. ואז הוא ימונה לעוד עונה. ואז יעיפו אותו כי הוא לא יגיד "בוקר טוב אדוני המלך" למוני הראל. איזה גועל נפש.


  • סיפור קטן על לוין: במסע של הנבחרת לאוקיאניה ב-1989 הובטחו 50,000$ לכל שחקן שישתתף במשחקים ו-25,000$ לאלו שיצטרפו למסע אך לא ישחקו. במשחק האחרון מול אוסטרליה (1-1 עם הגול הבלתי נשכח של אלי אוחנה) רצה גרונדמן ז"ל לצרף את אלי דריקס לדקות האחרונות של המשחק. הכול רק כדי למשוך זמן. דריקס שכבר הספיק לשחק במסע אמר לגרונדמן: "עזוב אותי, תן לניר לשחק וככה הוא יקבל יותר כסף". גרונדמן הנרגש הניח לדריקס והורה ללוין להיכנס. לוין הספיק להוריד את האימונית, הכרוז הודיע על החילוף, לוין נכנס מקו האמצע, הספיק לרוץ כמה מטרים בודדים ואז שרק השופט לסיום המשחק. ככה, בלי להתאמץ עשה לוין 25,000$. גם אם יש בסיפור הזה איזושהי אנלוגיה למינויו של לוין למאמן הפועל ת"א במקום שום, קשה לי למצוא אותה כרגע. סתם סיפור נחמד. 


  • סיפור קטן על לוין 2: בשנת 2000 שלמה שרף התמנה למאמן מכבי ת"א. אחרי השנים הרעות של גרנט ואחרי הדאבל של הפועל ת"א, מכבי ת"א הייתה צריכה שינוי והמאמן הלאומי לשעבר היה זה שהיה אמור להביא אותו. הסוף ידוע. במחזור השני עשה שרף את הטעות הפטאלית ("מישהו ראה את נמני ?") ופוטר מהקבוצה באופן מביש ומחפיר. כאילו לא הספיקה ללוני קללת קשטן המפורסמת עכשיו נחתה עליו פטפטת-שלמה. איך שלא יהיה, במחזור השני נקרא ניר לוין להציל את הקבוצה. אלא שלוין באותה עונה כבר היה חתום בצפרירים. בסופו של עניין החזק ניצח. מכבי החתימה את לוין שהשתדל לא להפריע לנמני יותר מדי. הוא אמנם הביא שני גביעים אבל הקהל רצה מכביסט אמיתי. האקסית, צפרירים צנחה לתהומות הנשייה ואם אפשר ללמוד משהו מהסיפור הזה ומקודמו, זה שהמזל נוטה לשחק עם ניר לוין. אני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי ביכולת של קבוצתו ולא רק בהזדמנויות שיש לו בקריירה.


  • אומרים על אוהדי הפועל ת"א שהם שמאלנים-יפי נפש-קוקסינלים-הומואים-אוכלים-בתחת-אוהבי-ערבים-מאנייקים-עוכרי ישראל. הכול נכון. ואם מישהו באמת מאמין שאוהדי הפועל ת"א הם יהירים כיוון שהם חשים עליונות על מחנות האוהדים האחרים, הם צודקים גם כן. בעיניי, לאהוד מכבי ת"א או בית"ר י-ם מבחירה, גובל בסוג של סטייה לא ברורה. איך שלא יהיה, מאז שתאומים הגיע, הייתה לאוהדי הפועל ת"א סיבה להאמין בעליונות התאורטית הזו. בעונות הטובות היה לנו את תאומים שיגיד "אדום עולה" על כל ראיון בטלוויזיה. בעונות הפחות טובות הצלחנו להביא 13,000-14,000 איש למשחק הירידה מול הפועל ב"ש (ובסוף הפועל, כמו הפועל דפקה את הירידה ונשארה בליגה). הייתה הרבה רוח - לפעמים טובה ולפעמים סתם הסוואה לגזים - סביב הקבוצה. אני חושב שאתמול, סופית, זה נגמר. הראל יכול להביא את הקבוצה לזכייה באופ"א, ועדיין הוא לא יהיה ראוי לקרדיט אחרי מה שהוא עשה אתמול לשום. הפכנו לקבוצה כשאר הקבוצות. קפריזה-לנד.


  • בית"ר ירושלים השפילה אתמול את מכבי חיפה. והשפילה זו מילה יפה. לו אני אוהד חיפה, אני לא בוכה על אובדן האליפות. אני גם לא בוכה על הבדלי הרמות ועל חוסר היצירתיות. אני לא בוכה על אובדן ההגמוניה הכלכלית (שאף אחד לא יטמטם את המוח, חיפה לקחה אליפויות כי היא השקיעה יותר כסף והשקיעה אותו בתבונה, ועכשיו בא מי שלא משקיע את הכסף בתבונה אבל משקיע הרבה הרבה הרבה יותר ממנו) ואני לא בוכה על הקריירה הדועכת של קטן-קולאוטי-בוקולי. לו אני אוהד חיפה אני בוכה על האדישות של הקבוצה. איך זה שאף שחקן לא קיבל אדום ורק קייסי הצליח לקבל צהוב. לו אני אוהד חיפה, הייתי רוצה לראות שחקן או שניים מורחקים. זה לא היה משנה את גודל התבוסה אבל לפחות הייתי מרגיש שאכפת להם.


  • הנה רעיון להנהלת הפועל ת"א (מה, עוד פעם הפועל ???): תחתימו את תום אלמדון. דווקא בגלל שבמשחקים האחרונים הוא נראה זוועה. קודם כל, כבר עכשיו יש להפועל בשער שוער שנראה זוועה. שביט בחור יפה וסימפטי אבל הולך ודועך כשוער ככל שהשנים חולפות. בסוף מה שאני אזכור ממנו זה המשחק בוינטר ולא התצוגות המדהימות בסטמפורד ברידג' ובחצי גמר מול חיפה בשנת 2000. אלמדון הגיע לפרקו והוא חייב לעמוד באופן קבוע בשער של קבוצה. דוידוביץ' חתום לעוד מאה שנה, הוא כבר לא יצא לחו"ל ויש לו עוד 4-5 שנים טובות בקריירה לפחות. אין ספק שאלמדון לא יכול לחכות ואין ספק שבתיאוריה, לאלמדון מגיע לשחק בקבוצה גדולה.
    יכולתי להגיד שהוא לא האשם העיקרי במצבה של חיפה, אבל הוא כן. מאוד אשם. אלא שאלמדון הוא שוער נפלא. יש לו פוטנציאל אדיר ובעזרת הקהל של הפועל והאמון המתאים הוא יכול לעשות את זה. יהיה קשה מאוד לשוער אחר להחליף את שביט (בלי צל של ספק אחד מהשחקנים הגדולים ביותר של הפועל ת"א בכל הזמנים) לאלמדון יהיה קל יותר לפחות לנסות.
נכתב על ידי , 5/2/2007 17:44   בקטגוריות ספורט וכאלה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-9/2/2007 18:58



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)