לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

המאמן הבא של הפועל ת"א - דעת יחיד


גיא לוזון התפטר בשעה טובה ומוצלחת מאימון הפועל ת"א ואיגוד הגאונים המתכנה הנהלת הפועל ת"א עדיין לא הצליחו למצוא לו מחליף.

כיוון שאיש לא שאל לדעתי לגבי מחליפו העתידי של לוזון, אני מתנדב לתת אותה פה בבלוג חינם אין כסף. מבחינתי אף אחד מהמועמדים שהוזכרו לא מספיק טוב, יש לי מועמד משלי.

אלי כהן – אף פעם לא אהבתי את אלי כהן ולמיטב זכרוני תמונתו מפארת את רשימת "אלה לא יבואו" פה בצד שמאל. אמנם לכהן יש היסטוריה טובה של הבאת זרים – ולראייה, טברטקו קאלה החזיק לבדו את מכבי ת"א של העונה שעברה ואפילו גרר אותה לעונה לא רעה בכלל -  אבל זה לא מספיק. גם הסיבוב הקודם והמוצלח שלו בהפועל ת"א וגם העובדה שלצד דרור קשטן הוא המאמן היחידי שאימן בארבע הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי, עדיין לא מכשירים אותו בעיניי משלוש סיבות עיקריות:

  1. למעט החריג של מכבי ת"א בעונה שעברה, ההיסטוריה הקרובה של כהן רצופה בכשלונות, על אחת כמה וכמה בקבוצות שהוא לא בנה בעצמו. להנהלת הפועל ת"א אין כסף להשקיע ברכש  וכהן ייאלץ להסתדר עם הקיים. אני לא רואה איך זה עובד.
  2. כהן הוא מאמן שמתחנף להנהלות. זה ידוע. הנהלת הפועל ת"א היא הנהלה זחוחה ונוראית שמאמן חנפן יכול לטשטש אותה לחלוטין. על-מנת לחלץ את הפועל ת"א מהבוץ נדרשת הנהלה במצב ערנות מתקדם ולא כהן הוא האיש שיביא אותה לזה.
  3. הרכש הכושל של גיא לוזון עמוס בשחקנים "בעייתיים". ההדרדרות של כהן (בדעת הקהל ובכלל) החלה כשהוא לא הצליח להתמודד מול יוסי בניון. אני לא רואה איך כהן "השריף", הגאוותן והקשוח מצליח לחיות בהרמוניה עם רמי דואני, ראובן עובד וליאור אסולין. בהנחה ולהנהלה אין כסף להזרים, אלו שחקני השלד שיצטרך להוציא את הפועל מהבוץ.

מוטי איווניר – באופן לא ברור אני דווקא נוטה לסמפט את איווניר, למרות עברו (וכנראה גם עתידו) המכביסטי. הוא בחור נחמד ולפחות בתור פרשן הוא רחוק מהג'ננות שאפיינו אותו כמאמן. הבעיה היא שמכל הרזומה של איווניר, אני לא מוצר בדיוק את מה שהופך אותו למאמן כל-כך מבוקש. באמת, מה באיווניר הופך אותו למבוקש ? ההישגים שלו ברמת נבחרת הנוער הם לא רלבנטיים כיוון שנבחרת שונה לחלוטין מקבוצה. בנבחרת אתה צריך להיות חכם מספיק לבחור את השחקנים הטובים ביותר מתוך שכבת גיל מסוימת. ימי האימון פחות תכופים וההכנה שונה לגמרי. ברמת הקבוצה לאיווניר יש קריירה נטולת הצלחות ולמעט עונה או עונה וחצי בנצרת עילית קשה להגיד שהוא הצטיין או אפילו בלט באופן מיוחד. איווניר הוא למעשה מין גיא-לוי-לייט.

משה סיני – הפועל ת"א רחוקה דקה וחצי מירידת ליגה ובכל זאת אני משוכנע שאם ייערך משאל בין אוהדי הקבוצה, עדיין אחוזים ניכרים מהם יעדיפו לרדת ליגה ולא לראות את סיני חוזר לעמדת מאמן/מנג'ר הקבוצה. בדומה לקודמו (בפוסט, לא בחיים) מוטי איווניר, גם סיני עשה לעצמו שם בגיזרת הנבחרת מבלי שהוא הצליח בכלל ברמת הקבוצות. קשה לי לזכור הצלחה של סיני כמאמן של קבוצה, קל לי מאוד לזכור את עיי החורבות שהוא השאיר אחריו בהפועל ת"א.

קל לי לזכור את השנים המשפילות שאחרי החזרה לצמרת הכדורגל. השנים המשפילות של ההפסדים האוטומטיים בדרבי. מבחינתי הכול (כמעט הכול) עדיף על סיני.

אלי גוטמן – במשך שנים החזקתי בדעה שגוטמן הוא המאמן האידיאלי להפועל ת"א.

המתודיות שלו והנטייה לכדורגל משעמם עד כאב יכולים להלום את רצון האוהדים ובעיקר אלו הותיקים, שרגילים להפועל ת"א המשעממת. אמנם גם גוטמן ידע שנים לא מוצלחות כל כך בכדורגל הישראלי, לא לחינם הוא ברח לקפריסין, אבל עקרונית הוא המאמן ההולם.

הבעיה העיקרית שיש לי כרגע עם אלי גוטמן קשורה לזה שהוא מאמן קבוצה אחרת והפועל עלולה להזדקק ללא מעט כסף כדי לשחרר אותו. מעבר לכך, ובדומה לאלי כהן, גם גוטמן יעדיף לחכות לעונה שבה יתנו לו לבנות את הקבוצה מהתחלה ולו לקבל את האוסף העלוב הזה שמתחזה להפועל ת"א בחודשים האחרונים.

מחר בחטאפה יאמנו את הקבוצה רון ציבלין ויוסי אבוקסיס. יש סיכוי שהפועל עוד תנצח ואז בכלל נהיה בצרות: ההנהלה עוד תחשוב שזה חכם להחתים את השניים עד סוף העונה. גם זו טעות. אבוקסיס לא מאמן וגם ציבלין לא. אני לא רואה איך השניים האלה מצליחים להחזיק את הקבוצה עד סוף העונה. על אחת כמה וכמה במסגרת מאבקי הירידה שצפויים להפועל.

כמו בכל מקרה של קבוצה שנאבקת כנגד הירידה, על אחת כמה וכמה הפועל ת"א, השם של שייע פייגנבוים עולה תמיד. הבעיה היא שיש גבול לכל בדיחה וממילא שייע חתם באשקלון או משהו דומה ועל כן הוא ממש לא רלבנטי. אפשר גם להציע, כמיטב המסורת של התקשורת הישראלית שמציעה הצעות לא רלבנטיות, את ניר קלינגר (ומה זה חשוב שהוא חתום בקפריסין) אלא שקשה להאמין שקלינגר שנמלט מהמיטה החולה של מכבי ת"א יגיע על-מנת לתחוב את ראשו למיטה החולה של הפועל ת"א.

לפיכך, אני רוצה להעלות מועמד מעט מפתיע מטעמי:

אייל לחמן. כן, כן, ממש ככה. נכון, הוא לא נחשב למאמן גדול, למעשה הוא שנוי במחלוקת. בעונה שעברה הוא הצליח להוביל את הפועל פ"ת לליגה השנייה באופן די משפיל. העונה הוא פתח גרוע בעכו ובסופו של דבר התפטר אחרי כמה מחזורים, ולמעשה, אין בלחמן שום בשורה לעומת גיא לוזון. האחד לא מאמן מספיק טוב וגם האחר.

אבל...הקבוצות של לחמן התאפיינו תמיד ברוח קרב (עד לגבול הכסחנות). אני לא רואה שום סיכוי שהפועל תינצל ממאבקי הירידה, וכפי שאמרתי בעבר, מאבקי ירידה זה לא דבר קל. זה אנשים עם שערות בשיניים וזה רצח בעיניים ואת זה, לחמן יכול להביא לקבוצה.

יש ללחמן עוד יתרון אחד (כפי שאני רואה את זה): יש לו יכולות סקאוטינג מופלאות. בדוק. לחמן תמיד מצליח להביא ארצה זרים זולים ואיכותיים ולרוב הוא פוגע. יש לו כנראה מקורות באפריקה או שהוא סתם יודע לקרוא מזגזינים מהעולם. בכל מקרה, אם נצטרך להביא מישהו בינואר (וסביר שנצטרך) הסקאוטינג של לחמן יכול להתברר כקלף מנצח. שווה לחשוב על זה.

וחוץ מזה, אם לא נשאר בליגה, לפחות נשבור כמה רגליים בדרך. גם זה משהו במצבנו.

נכתב על ידי , 28/11/2007 19:01   בקטגוריות ספורט וכאלה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-30/11/2007 11:16



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)