לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2007

דו"ח צפייה: הזודיאק - ג'סטין צ'יימברס, רובין טאני, רורי קאלקין


לפני 12 שנים פגשתי את החבר-הכי-הטוב-שלי בכניסה לסרט עם זוגתו דאז (וזה היה הדייט הראשון שלהם, אם אני לא טועה). הם עמדו לראות את "חולה אהבה בשיכון ג'" שממנו בדיוק יצאתי עם החבר'ה שלי. "אחלה סרט" אמרתי לו, "חבל שאיבגי מתאבד בסוף" (כמובן שעבדתי עליו). באותה תקופה החבר-הכי-הטוב-שלי לא היה עדיין החבר-הכי-הטוב-שלי וכנראה שהוא לא היה מודע ל"הומור" המשובח שלי. בסיכומו של עניין הוא וזוגתו נכנסו לסרט. הסרט התחיל. נגמר. ובעוד הכותרות רצות על המסך החבר-הכי-הטוב-שלי אמר לזוגתו "שבי, שבי, יש עוד קטע שבו איבגי מתאבד..."

לא יכולתי שלא לחשוב על השטות הזה כשצפיתי ב"הזודיאק".

לקחתי את הסרט כיוון שקראתי ביקורת נלהבת של דבורית שרגל על "זודיאק", אלא שרצה הגורל ושנתיים לפני צאתו של "זודיאק" (המושקע והנפלא של דייויד פינצ'ר) יצא לאוויר העולם "הזודיאק" שעסק באותו רוצח (למרות שטרחו לשנות את שמות הקורבנות וגיבורי הפרשייה) והיה סרט דל-תקציב ודל באופן כללי. אני לא רוצה להטיח האשמות, אבל נראה לי שבבלוקבסטר החליטו לרתום את הצלחת "זודיאק" של דייויד פינצ'ר על-מנת שיצליחו להשאיל את "הזודיאק". אם זה נכון מגיע להם שישנו את השם שלהם ל-Blockbastards...יצא שביליתי את עשרים הדקות הראשונות של הסרט בהמתנה לרוברט דאוני ג'וניור וג'ייק גילנהאל שיופיעו ויאירו את ה-DVD בנוכחותם (השניים מככבים בגירסה של דייויד פינצ'ר). זה לא קרה ונאלצתי להבין (באיחור ניכר) שיש שני סרטים שקוראים להם "זודיאק" ושאני מבלה כרגע עם האח הפחות מוצלח שביניהם.

איך שלא יהיה, "הזודיאק" מתעסק בחמר גלם משובח. סיפור הרציחות של הזודיאק, רוצח מסתורי שפעל בקליפורניה בסוף שנות השישים. אגב, מדובר באותו רוצח שעל פיו נכתב הסרט "הארי המזוהם". חומר הגלם משובח כיוון שמראש אנחנו באים לסרט בידיעה שהזודיאק לא נלכד אף פעם. צפייה במותחן מתוך ידיעה שהרוצח המסתורי שמטיל חיתתו לא ייתפס בסוף שונה לחלוטין מצפייה במותחן רגיל. בגירסה הזו של "הזודיאק" ההתמקדות היא בקצין המשטרה שחוקר את הפרשייה ובניסיונותיו הנואשים למצוא את הרוצח האלמוני. בהשפעה של החיפוש על משפחתו, ובעיקר על ילדו הקטן.

"הזודיאק" ככלל הוא לא סרט רע, כמובן שהוא מחוויר לעומת הפקת העל של דייויד פינצ'ר (דו"ח צפייה בתקופה הקרובה...), אבל כפי שאמרתי, חומר הגלם טוב ועל כן אפשר לייצר ממנו סרטים טובים. שלא יהיה ספק, אם לראות סרט אחד בהקשר של רציחות הזודיאק, עדיף לחכות לדייויד פינצ'ר ולא להסתפק באח הפחות מוצלח. ואם אתם ממש בעניין, שווה לשוטט באינטרנט ולקרוא על אחד הרוצחים הסדרתיים היגוע והלא ידוע מכולם.



נכתב על ידי , 7/12/2007 12:29   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)