לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2008

דו"ח צפייה: מעבר לכל חשד - ג'ין הקמן, מורגן פרימן


נדמה לי שהייתי בחו"ל, אולי אצל אחי בבית, אולי בספרייה המרכזית באיזור שבו הוא גר, ואולי זה בעצם היה בסן פרנסיסקו. לא משנה. הייתי איפשהו ויצא לי לקרוא על "מעבר לכל חשד". כפי שסיפרתי בעבר, היו כמה שנים בהן כמעט ולא יצא לי לראות סרטים ו"מעבר לכל חשד" יצא בשנים האלו. בדרך כלל אני לא טורח לעשות השלמות אבל סרט שבו יש גם את מורגן פרימן וגם את ג'ין הקמן (ומוניקה בלוצ'י בתור התוספת הנשית) חייב להיות שווה את הזמן ואת הטירחה.

חוץ מזה, מה שקראתי התייחס בעיקר לאחת הסצינות בסרט בהן מורגן פרימן חוקר את ג'ין הקמן ומהתיאור הזה, נשמע כאילו מדובר בסרט איכותי שדורש צפייה.

"נו", אמרתי לעצמי, "סרט שבו מורגן פרימן חוקר את ג'ין הקמן חייב להיות משהו-משהו". ולפיכך, הסרט הראשון שראיתי אחרי שחזרתי ארצה מהטיול האחרון (וואו, זה היה מזמן. התחלתי לחשוב כבר על הטיול הבא) היה "מעבר לכל חשד".

כמובן שלקח לי זמן למצוא את הסרט בבלוקבסטר, בעיקר מפני שמדובר בסרט משנת 2000 וכנראה שכבר אז, הסרט לא הותיר חותם עמוק כל כך. וכמובן שבהתאם למזל שלי בחיים, ביום שהשאלתי את הסרט שידרו אותו באחד מהסינמות, שידור של שישי אחה"צ (מה שמעיד על מעמדו הנחות של הסרט בעיני המשבצים של הסינמות בכבלים). והנה, טרחנתי כבר כמה וכמה שורות טובות על הסרט וכל זאת מבלי להתייחס לסרט עצמו. אני מניח שהסיבה זה היא העובדה שמדובר בסרט בינוני למדי.

המיקום של העלילה בפורטו ריקו, והעובדה שהחקירה (שהיא בעצם מרכזו של הסרט) מתנהלת בלילה של איזה פסטיבל חשוב מצליחה להוסיף מימד אקזוטי לסרט. אבל את זה כבר ראינו במיליון סרטים אחרים שמסתייעים באקזוטיקה כדי לעניין את הצופים ("סחלב פראי", מישהו זוכר ?)

מורגן פרימן וג'ין הקמן ענקיים. לא תוציאו ממני מילה רעה על אף אחד משניהם. ג'ין הקמן בעיניי הוא אחד מהגדולים שבשחקני הוליווד (רציתי להוסיף הפעילים, אבל נדמה לי שהקמן בשנים האחרונות כבר פחות פעיל) ובכל זאת, המשחק המשובח של השניים לא מציל את הסרט מלהיות בינוני, במקרה הטוב.

אגב, גם מוניקה בלוצ'י (אלוהים, כמה שהאשיה הזאת ס-ק-ס-י-ת !!!) לא מצליחה להועיל.

התהליך, במסגרתו דמותו של ג'ין הקמן עוברת טרנספורמציה הוא מעניין ובעזרת המשחק של הקמן הוא הופך לעוד יותר מעניין, ובכל זאת כל הדברים שציינתי לעיל לא מצליחים להציל את "מעבר לכל חשד" מלהיות סתם עוד סרט. בהחלט הייתי יכול לוותר. גם אז, בעיקר עכשיו.


מעבר לכל חשד. מתחת לכל עניין.


נכתב על ידי , 19/1/2008 10:43   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-26/1/2008 10:53



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)