לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

ביטלס (השבוע לפני שראפובה ווינוגרד)


בתחילת השבוע, הרבה לפני וינוגרד ושראפובה, פורסם שנציג רשמי של ישראל התנצל בפני להקת הביטלס על כך שבשנת 65', אחרי שהוזמנו להופיע בארץ, בוטלה ההזמנה עקב החשש שהלהקה תשחית את מידותיו הטובות של הנוער. כל מעריץ ביטלס יודע לספר את הסיפור ואז להזכיר בסוף שמי שביטל את ההזמנה היה אביו של יוסי שריד, שהיה אז מנכ"ל משרד החינוך. נדמה לי שאפילו אני הזכרתי את הנושא מתישהו בבלוג.

השבוע, מדינת ישראל הגדולה החליטה להתנצל באופן רשמי בפני ארבעת המופלאים ולהזמין את פול ורינגו, המופלאים הנותרים, להופיע בארץ לכבוד אירועי 60 שנה למדינת ישראל. את ההתנצלות הגיש שגריר ישראל בלונדון, רון פרושאור לאחותו-למחצה של ג'ון לנון, ג'וליה ביירד.

אותה ג'וליה, נולדה לאימו של לנון, בנישואיה השניים. אימו של לנון ויתרה עליו ושלחה אותו לגדול אצל דודתו מימי בליברפול, אח"כ היא התחתנה שוב וכך נולדה ללנון אחות קטנה.

בהתחלה חשבתי לצחוק קצת על חשבונה של מדינת ישראל שמתנצלת על אירוע איזוטרי כל כך שקרה לפני 43 שנים אבל לא מתנצלת על אירועים בעלי משמעות רבה יותר שמדינת ישראל הייתה שותפה להם בשנים שלפני ואחרי 1965. הבעיה היא שבשבוע של וינוגרד זה קל מאוד לרדת על מדינת ישראל אבל אין בזה הרבה תועלת. כמה קל להגיד משהו מרושע על אולמרט וממשלתו שמנסים לטשטש את עניניי וינוגרד ע"י עיסוק בהופעה שלא התקיימה. מעניין שאף אחד לא התנצל רשמית על אירועי ערד 95', בביטלס יש להם זמן ומרץ להתעסק.

אבל החלטתי להניח לממשלה השבוע, מה שהוביל אותי לחשוב על כל האנשים שמתפרנסים כיום מהביטלס. ואני לא מתכוון לאנשים שמטפלים בעסקי הלהקה, בעזבונותיה המוזיקליים וכאלה. אני מתכוון לאנשים שבמהלך ההיסטוריה של הלהקה וחבריה חלפו על פניהם, היו איתם בקשר כלשהו וכיום מוצאים את הדרך להתפרנס מזה או לפחות לעשות כמה לירות.

כשאח שלי גר בלונג איילנד היה חו חבר בשם דרק גורדון. אותו דרק היה מעריץ משוגע של הביטלס, לא פחות ממני. בניגוד אליי, הוא אפילו השתתף בכל מיני מפגשים של מעריצים מכל העולם. למפגשים האלה נהגו להביא כל מיני אנשים שהיו בקשר עם הלהקה. מיי פנג, המזכירה של יוקו בשנות השבעים שבילתה במשך שנה עם ג'ון לנון בלוס אנג'לס. פיט בסט המתופף של הלהקה שפוטר על מנת להביא את רינגו וכל מיני כאלה. הקטע הוא שיש אנשים ברחבי העולם שמוכנים לשלם על מנת לשמוע את פיט בסט מספר בפעם המיליון על השנים שהוא בילה במחיצת ג'ון פול וג'ורג'. אותו דרק תמיד נהג לצטט בהתלהבות איזה משהו שהמיי פנג הזו אמרה לו (התלהבות התלהבות, אבל עכשיו אני לא זוכר מה היה הציטוט). והנה, פיט בסט שלפני 47-48 שנים היה המתופף של הביטלס למשך שנתיים בערך, שחברי הלהקה תמיד נהגו לפחד ממצבי הרוח שלו ולהתפלא בכל פעם שהוא דיבר, עכשיו כבר לא סותם את הפה. מיי פנג שבילתה במשך שנה עם לנון השיכור והמסטול (בתקופת הפרידה מיוקו), לנון שמן הסתם לא זכר אף שנייה שהוא בילה במחיצתה כיוון שהקוניאק שרף לו באותה שנה כל תא במוח, מתפרנסת מלספר על ג'ון ויוקו.

אגב, שני השמות שהזכרתי הם עוד כאלה שבאמת יכול להיות להם מה לתרום לגבי הלהקה. ג'וליה ביירד, לעומת זאת, הייתה במקרה אחותו למחצה של לנון. הם לא גדלו ביחד, ולנון חזר לקשר יציב עם אימו סמוך למועד מותה ב - 1958. אני מאמין שהחל מרגע שהביטלס התפרסמו והתחילו להצליח באמת, אותה ג'וליה פגשה את לנון אולי פעם או פעמיים. לא הרבה יותר מזה. ובכלל, ב - 1971 לנון עזב את בריטניה ולא חזר אליה לעולם. מה כבר היה הקשר בינו לבין ג'וליה ?

ובאיזה אופן זה מסמיך אותה לקבל התנצלות רשמית של מדינת ישראל לגבי הופעה שלא נערכה לפני 43 שנים ?

ואם כבר מדינת ישראל החליטה להתנצל, למה לא להגיש את ההתנצלות לשון לנון שהיה ממש כאן לפני פחות משנה ?

לו, יש קשר דם אמיתי ללנון (וגם קשר בנק, בתור היורש העיקרי של כל הרכוש שלנון צבר).

פול מקרטני סיים את מסע ההופעות שלו עוד ב - 2005 (יצא לי לראות אותו...אני סתם נהנה להזכיר את זה) והוא לא מופיע. גם רינגו לא מופיע בימים אלו.

אז מה לעזאזל רוצה מהם מדינת ישראל ??!!??

נכתב על ידי , 2/2/2008 11:24   בקטגוריות מוזיקה וכאלה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-4/2/2008 12:32



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)