לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

כמו תמיד בדרבי (מהגיגיו של אוהד מודאג)


להגיד שאני פסימי לפני הדרבי התל-אביבי, שייערך ביום ראשון בערב, יהיה להגיד את המובן מאליו. אני אף פעם לא אופטימי לפני משחקים של הפועל, על אחת כמה וכמה כשמדובר בדרבי תל אביבי שבו הסיכון הוא כפול (המשמעות של כל הפסד של הפועל היא נצחון למכבי – מצב מצער לכל הדעות).

יצא לי לראות את שתי הקבוצות בשבת האחרונה.

מכבי הביסה את בני יהודה 4-0 והתחילה להראות כמו קבוצה. עושה רושם שהרכש החדש של מכבי ת"א מתחיל להשתלב טוב ובסוף עוד יתברר שפעילות הסוכנות לעידוד העלייה של אבי נמני הייתה מאוד משתלמת. מזה תקופה שאני מצפה שמכבי ת"א תתעורר ותתחיל להפציץ, מהסיבה הפשוטה: בשנה הבאה יהיה הרבה יותר כסף ומי שלא יהיה שווה יעוף. מי שכן יהיה שווה יישאר. השאלה הגדולה היא מה עדיף: להיות תומר בן יוסף (חוזה ענק בבית"ר על לא עוול בכפו) או ליאור אסולין (זה שמעיפים אותו מבית"ר ברגע שהחוזים הגדולים באים). התשובה ברורה ועל כן, אפשר לצפות משחקני מכבי שיתעוררו. ובשביל להתעורר, אין משחק טוב מהדרבי התל אביבי.

הפועל ת"א זה סיפור אחר.

גם אותה ראיתי בשבת. בדרך כלל אני מאוד אוהב שחקנים שנלחמים ונותנים את הנשמה ואת זה היה ניתן לראות בשפע בהפועל ת"א של השבת האחרונה. אלא שבדומה להרבה קבוצות שיורדות ליגה, נדמה כאילו אין בהפועל ת"א שום דבר אחר, ולא חסרות דוגמאות מההיסטוריה על קבוצות שירדו ליגה למרות שהחזיקו בקאדר זר טכני שהחזיק להן את משחק ההתקפה (טלקייסקי במקרה הנוכחי). קשה לשכוח שבוקולי הנפלא של מכבי חיפה התחיל בהפועל ר"ג ואחי נצרת (שירדה ליגה בסוף העונה), אני מקווה מאוד שטלקיסקי לא יהיה הבוקולי הבא של הכדורגל הישראלי.

הדבר שבלט לי יותר מכל בשבת האחרונה (ואולי זה קשור לכך שהפועל שיחקה מול הקבוצה "החדשה" של גיא לוזון) הוא הנזק שגרם לוזון לקבוצה. אמנם גם בעונה שעברה הפועל ת"א לא הפגינה כדורגל משובח, אבל הגירסה הנוכחית של הפועל ת"א היא פשוט עצובה. אין לי מילה אחרת. אני לא יודע מה גיא לוזון עולל לשחקנים האלו בתקופה בה הוא אימן את הקבוצה, אבל לדעתי, וגם אם הפועל ת"א תצליח בסופו של תהליך להישאר בליגה, שווה לחקור את הנושא. איך יכול להיות שאימפריה כל כך גדולה בכדורגל הישראלי מתדרדרת ליכולת מביכה כל כך ולרמה שמזכירה ליגות נמוכות בארצות רחוקות. זה פשוט בלתי נתפס.

הדבר המדהים ביותר בדרבי (ולדעתי מדובר בנושא ששווה דיון ארוך ונפרד) הוא ההתעניינות של הקהל. "בלומפילד" יהיה מלא לחלוטין. כל הכרטיסים נמכרו. לדעתי, אין טוב מזה כדי להראות עד כמה לתקשורת יש חלק משמעותי בליבוי היצרים (ואגב כך, עידוד הקהל לבוא למגרש).

אני יודע שיש כאלה שיגידו שטבעי שהאיצטדיון יהיה מלא שכן, ככה זה תמיד בדרבי, אבל זה לא נכון. לא בכל דרבי האיצטדיון מלא. "בלומפילד" התחיל להתמלא רק בשנים האחרונות כשהפמפום התקשורתי הפך לקבוע וחסר תקדים.

שיהיה ברור, אין צ'אנס טוב מדרבי כדי למלא את "בלומפילד" אבל כשחושבים על זה שהמשחק הזה הוא סולד אאוט כמה ימים מראש, צריך לזכור כמה דברים משמעותיים:

מכבי ת"א נמצאת במקום התשיעי ומפגינה מתחילת העונה כדורגל ברמה נמוכה ביותר. הפועל ת"א במקום העשירי, בדרך לליגת המשנה והכדורגל שהיא מפגינה הוא פשוט מביך על סף ההיסטריה, ובכל זאת, "בלומפילד" יהיה מלא. העובדה הזו הופכת למדהימה במיוחד לאור הדרבי הקודם. כל מי שראה את המשחק ההוא צריך להתפלא על כך שהאיצטדיון יהיה מלא.

במשטרים אחרים על משחק כמו הדרבי הקודם שתי הקבוצות היו צריכות לקבל הגליה לסיביר ועבודת פרך. במשטר שלנו, "בלומפילד" יהיה מלא, כל אחד מהקהלים יפגין את החידושים הפירוטכניים, לאף אחד (כנראה) לא אכפת שמנבאים שבוע סוער במיוחד וההר יוליד עכבר או ניצחון ענק של מכבי. כמו תמיד בדרבי.

 

נכתב על ידי , 15/2/2008 11:10   בקטגוריות ספורט וכאלה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-17/2/2008 00:01



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)