לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

הדרבי הגדול


אם לא הייתי כל כך מאושר מהתוצאה בדרבי, הייתי יושב ומדבר על כמה שאני טמבל. אבל כיוון שאני כל כך מאושר, אני אניח לעצמי במנוחה.

אחד מהדברים היותר-מוצלחים שאמר אתמול ארי שמאי היה שמכבי ת"א, על שלל אוהדיה, דיברה במשך כל השבוע בתקשורת. הפועל ת"א, לעומתה, דיברה במגרש. והוא צדק. כמה שהוא צדק.

 

השער המדהים שכבש טלקייסקי בדקה העשירית טרף את הקלפים. קודם כל, ובלי קשר לכלום, מדובר באחד השערים היפים ביותר שראיתי העונה. כשזה מתלבש זה מתלבש וזה בדיוק מה שקרה לטלקייסקי. מה שקרה אחרי השער היה מבחינתי ההוכחה לנזק שגרם גיא לוזון להפועל ת"א. הקבוצה חסרת ביטחון והשראה ובעיקר חסרת יכולת להחזיק כדור. אם לפני שבוע מול מכבי פ"ת עוד היה אפשר להבין את ההסתגרות של הקבוצה (בכל זאת, להישאר בדקה 60 בעשרה שחקנים) הרי שאתמול זה היה עצוב. החל מהגול של טלקייסקי, הפועל נעלמה (כמעט באופן רצוני) מהמשחק.

 

הטעות של אניימה הייתה ממש "בירטוז" מהמעלה הראשונה.

הבעיה היא שהבירטוזים המקוריים באו משוער ברמה של פביאן בארטז ולא ברמה של אניימה.

לדעתי, אפשר לקחת את הגול מכבי ת"א ובעיקר את הטעות של אניימה, ולהקרין אותם בבתי ספר לכדורגל ובקורסי מאמנים.

כמו שיש גול קלאסי, יש טעות קלאסית. כל שוער מתחיל, כל ילד ששם כפפות וחולם להיות שוער צריך ללמוד מהטעות של אניימה אתמול.

 

את המחצית השנייה ראיתי בקושי.

זפזפתי בין המשחק לבין "ארץ נהדרת". וזה לא שההיצע של ארץ נהדרת היה כל כך טוב כפי שליבי לא עמד במעמסה. כפי שקורה בדרך כלל בדרבים אני מאוד פסימי ופסימיות לא טובה לי כל כך. לפיכך, ניסיתי להתבדר בארץ נהדרת (לא מצחיק) ומדי פעם דפדפתי וראיתי שהכול כשורה.

לעניין זה, הזפזופ הכי כיפי היה בסוף. כשעברתי למשחק ופתאום היה רשום מכבי ת"א 1 - הפועל ת"א 2. מהר מאוד נהיה 3 ונהייתי שמח.

 

אוהדי מכבי ת"א, שתפיסת המציאות אף-פעם לא הייתה הצד החזק שלהם (מבחינתם הם עדיין "הקבוצה של המדינה") עוד עלולים לחשוב שהגיע להם לנצח.

אני לא מתייחס למחצית השנייה, אלא בעיקר לשליטה של מכבי ת"א בראשונה.

הנקודה היא ששלושת השערים של הפועל ת"א הגיעו כתוצאה מהתקפות מסודרות. אפילו השער השלישי שנכבש לשער ריק היה תוצר של התקפה מסודרת.

לעומת זאת, מכבי ת"א שהגיעה למשחק הזה במחשבה שהיא חזקה יותר מכולם, הצליחה לכבוש רק שער אחד וגם זה אך ורק כתוצאה מטעות איומה של השוער של הפועל ת"א (ובלי כל קשר, מחמאות למסיקה על הביצוע המדויק).

 

ראובן עובד לא מרוצה בהפועל ת"א ונדמה שגם הפועל ת"א לא מרוצה ממנו.

סיפור עצוב ראובן עובד, אבל לא התכנסתי כדי לדבר על הסיפור שלו אלא על 7 הדקות בהן הוא היה על המגרש.

ב 7 הדקות האלו ראובן עובד מסר פעמיים את המסירה-שלפני-הבישול. בזמנו, כשעיתוני הספורט היו מדווחים על הישראלים שמשחקים בחו"ל ("הלגיונרים") הם נהגו להגיד משפטים כמו "היה מעורב במהלך שהוביל לשער". במשך שנים זילזלתי באמירה הזו, אתמול הצלחתי להבין אותה לגמרי.

המסירה של עובד לעמרי קנדה בגול השני הייתה מתוחכמת מאוד והצליחה לפרק את קו ההגנה של מכבי ת"א (ושוב, קומפלימנטים לקנדה וג'וניור על הביצוע). וגם בגול השלישי, עובד היה זה שחילץ את הכדור אחרי הקרן הכושלת של מכבי ת"א ושלח אותו ימינה לטופזאקוב (ושוב, קומפלימנטים....)

 

ושלא נטעה, הפועל ת"א עדיין נראית קרובה יותר לירידה ממכבי ת"א, אם כי אני מקווה ששתיהן לא תרדנה (על מי אני עובד ? הלוואי ומכבי תרד...)

הדבר המשמעותי ביותר שראיתי בטבלת ליגת העל הוא שלהפועל כפר-סבא של אלי אוחנה יש רק 25 נקודות. לאשדוד, מתחת לקו האדום יש 17. כפר סבא נראית רע מאוד בתקופה האחרונה ויכול להיות שעודף מחמאות להתנהלותו של אוחנה רק יזיק לקבוצה.

מה שלא יהיה, אני לא רוצה שהפועל ת"א תרד....

 

ונסיים בכמה שאני טמבל.

אתמול שיכנעתי בטלפון את החבר-הכי-הטוב-שלי למה מכבי הולכת לפרק את הפועל. לרגע לא היה לי ספק שזה מה שיקרה.

אפילו הייתי מוכן לשים על זה כסף בווינר. לא שמתי. איזה מזל.

אז אני טמבל, what else is new ? 

 

 

נכתב על ידי , 18/2/2008 09:01   בקטגוריות ספורט וכאלה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-18/2/2008 09:49



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)