לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

דו"ח צפייה: זהות אבודה - מאט דיימון, ג'ואן אלן


אני חושב שגם במאמצים רבים, לא תצליחו למצוא בן-אדם שיגיד ש"זהות אבודה" הוא לא סרט טוב. עקרונית, מדובר באחד מסרטי המתח הטובים ביותר של השנים האחרונות, עתיר פיצוצים מרהיבים, מרדפים, תחכום ודמותו המעניינת של ג'ייסון בורן. אלא שעם כל הכבוד לשני הסרטים הקודמים בסידרה ולעובדה שמדובר, באמת ובתמים, בסרט מתח שעשוי מצוין, לא הפסקתי לנקר במהלך הצפייה. אגב, אני שם לב שזה קורה לי יותר ויותר בסרטי מתח.

גם מבעד לניקור יכולתי לראות שזה סרט טוב והשותפה שלי - שבד"כ לא מתלהבת יותר מדי מסרטי מתח - גם ידעה להגיד לי שמדובר בסרט טוב. לפיכך, אין לי אלא להגדיר את "זהות אבודה" כסרט טוב שכדאי לראות במצב עירני יותר.

"זהות כפולה" ו - "זהות במלכודת", שני הסרטים הראשונים בסידרה, היו גם הם סרטי פעולה טובים ביותר אם כי שניהם נעדרו את מה שסרטים דוגמת "מת לחיות" או "משימה בלתי אפשרית" הצליחו לייצר, גיבור קולנועי אמיתי. אולי זה רק אני, אבל לא ממש התחברתי לג'ייסון בורן. אין לו את החיוך של טום קרוז (אית'ן האנט במשימה בלתי אפשרית) והוא לא הקאובוי האמריקני המודרני (ברוס וויליס בתור ג'ון מקליין) והוא בטח לא ג'יימס בונד. במצב עניינים שכזה, ג'ייסון בורן נע ונד על פני הגלובוס, מנהל כמה מהמרדפים הקרולנועיים המגניבים ביותר שאפשר לראות, נאבק בסוכניות עלומות יותר ופחות, מאבד כל מה שיקר לו שוב ושוב, מצליח לשרוד את הכול, רק כדי לגלות בסוף שהצופה ההדיוט בחולון, שצופה בו אגב ניקור, לא מצילח לייצר איתו הזדהות. קשים הם חייו של המרגל.

ובכל זאת, כדי לצאת גבר עם דיימון ומכיוון שעם הצלחה כלכלית ואמנותית שכזו אי אפשר להתווכח (שוב, כסרט מתח מדובר במוצר משובח), שווה לראות את הסרט ועוד יותר שווה לראות את כל השלושה, אחד אחרי השני, במסגרת טריולוגיה ארוכה במיוחד.


זהות אבודה. למה לנקר, למה ?


נכתב על ידי , 23/2/2008 10:56   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-24/2/2008 19:40



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)