לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2008

מותו של האיש שהיה ליד


ובעוד אני מבכה השבוע את מותו של יום טוב נורדיה ("האיש עם השפם והעגבניות"), בניו יורק הרחוקה הלך לעולמו ניל אספינול, מי שהיה החבר הקרוב ביותר לביטלס במשך כל שנות פעילות הלהקה, ומי שנשאר לנהל את כל נכסי חברת "אפל" (כולל התביעות שלה נגד ענקית המחשבים שגנבה לה את השם וחלק מהתכנים) אחרי פירוק הלהקה.

יצא לי לכתוב במשך השנים לא אחת, על האנשים שעדיין מתפרנסים מתעשיית הביטלס מבלי שהם היוו בה חלק מהותי. כל מי שאי פעם עבר בחיים של הלהקה הזו ונשאר מספיק זמן כדי שהמעריצים יזהו את שמו בחלוף כמה וכמה עשורים, מצא את הדרך להתפרנס מהקשר (קלוש ככל שיהיה) ללהקה.

במובן מסוים אפשר להבין את כל מי שרוצה לסחוט ולמצות עד תום את האפשרויות הכלכליות הגלומות בזה. ואפשר גם להבין את המעריצים שמוכנים לסוע למקומות רחוקים ולשלם מי-יודע-כמה-כסף כדי לפגוש את מי שהיו שם באמת, אמנם ליד, אמנם כחברים חסרי משמעות, אבל ראו את הכל קורה באמת.

לפני חודש, הופיעה מריאן פיית'פול בתיאטרון חולון, מרחק יריקה מהבית שלי (אני לא צוחק, מדובר בכמה מאות מטרים במקרה הדרסטי). בחלומות, השתעשעתי בכל קומבינה אפשרית על-מנת להגיע לפיית'פול. ואם הייתי מגיע, ואם הייתי זוכה לשאול אותה שאלה אחת בלבד, אני מניח שהשאלה הייתה קשורה לביטלס ולמי שהם היו באמת. מעבר לפרסום ומעבר להררי המילים שנשפכו עליהם ולתדמית שנוצרה והתקבעה עם השנים.

והנה, ניל אספינול, נכנע לסרטן הריאות בגיל 66 ובכך הלך לעולמו עוד אחד מהאנשים הבודדים שהיה שם כל הזמן, בכל דקה, בכל מסע הופעות, ברגעים הכי יפים והכי פחות יפים, ממש מהתחלה.

יחסית למי שטוען שהוא יודע כמעט הכול על הביטלס, אני מודה שאני לא יודע על אספינול די הרבה. הוא היה מליברפול גם כן, הוא למד בכיתה עם מקרטני והכיר את הריסון והוא היה העוזר של הלהקה. ממש עוזר. עוד בתקופה שלא קראו לזה Roadie או כל כינוי אחר. בהתחלה הוא היה הנהג, אחר כך זה שמסדר את הבמה, אחר כך זה שדואג לחשבונות ובכל מקרה, הוא תמיד היה איתם. ממש כמו ברייאן אפשטיין, הוא היה הביטל החמישי. אחד משלושה שהיו רשאים לשאת את הכינוי הזה מבלי שזה ישמע מוגזם (שני האחרים, ברייאן אפשטיין ומל אוואנס הלכו לעולמם כבר לפני שלושה וארבעה עשורים).

מותו של אספינול הוא לא מותה של תקופה, כיוון שאף פעם הוא לא היה אחד מהסמנים שלה. הוא זה שהיה ליד, שראה את הכל ושמע את הכל, אבל מהליד.

יהיה זכרו ברוך.


המנוח (מצד ימין למעלה) וארבעה מחבריו הטובים

אספינול (ימין למעלה) וארבעה מחבריו הטובים. אגב, כל היושבים בשורה העליונה כבר לא איתנו.


נכתב על ידי , 27/3/2008 21:36   בקטגוריות מוזיקה וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)