לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2008

ואיך אפשר בלי גרנט ?


אברהם גרנט פוטר מצ'לסי ומדברריו בעיתונות המקומית כבר מתגייסים לעזרתו. הנה אנחנו שומעים שהוא מועמד למנצ'סטר סיטי (ולא סתם, אלא מועמד מוביל) וככל שיעבור הזמן נשמע על עוד ועוד קבוצות ש"מתעניינות" בשירותיו. גרנט הוא אומן תקשורת. אפילו מסיבות העתיונאים הנעבעכיות שלו מול התקשורת האנגלית הן חלק מאסטרטגיה כוללת. בעניין הזה הוא מלך. בתור מאמן כדורגל ההישגים שלו קצת פחות מרשימים.

קודם כל, ההישגים של העונה האחרונה מלמדים שהגיע הזמן להפסיק עם "התחת של גרנט". עם כל הכבוד לישבנו של המאמן הלאומי לשעבר, צ'לסי הפסידה לטוטנהאם בגמר גביע הליגה, הפסידה את האליפות במחזור האחרון והפסידה את גמר ליגת האלופות. לא תחת ולא נעליים. אפילו ההדחה המשפילה מהגביע (ברבע הגמר, ע"י בארנסלי) באה כשצ'לסי הייתה הקבוצה הבכירה היחידה במפעל ודרכה לגמר הייתה סלולה. אם היה תחת, כנראה שכוחו תש.

אני חושב שהבעיה העיקרית עם גרנט, והסיבה שבעטיה איש שנראה כל כך אנמי מצליח לעורר כל כך הרבה אנטגוניזם, קשורה בפער שיש בין המציאות לבין הדרך שבה הוא בוחר לתאר אותה. קחו למשל את הקמפיין של נבחרת ישראל. גרנט מנסה להשיג את הקמפיין ההוא כהצלחה סוחפת ואדירה, ממש שעתה הגדולה של הנבחרת. אבל, בסופו של דבר, באף שלב, נבחרת ישראל לא התקרבה לאיים על מקום במונדיאל האחרון וגרוע מכך, בשנייה הבודדת שבה עוד הייתה אפשרות, הנבחרת לא השיגה את מה שהיא הייתה צריכה. המשחק של נבחרת ישראל היה משעמם ואופורטוניסטי והמזל שיחק תפקיד גדול מאוד לטובתה של הנבחרת.

גרנט דיבר על להצעיר את הנבחרת, ובפועל התהליך הזה לא קרה. אני לא בעד סיסמת ההצערה באופן אוטומטי ומשום מה בעיתונות הספורט מדברים על הצערה כאילו שזו המטרה שלשמה מתכנסת הנבחרת, ובכל זאת, גרנט לא תרם כלום בנדון. באחד המשחקים, חישוב קל הראה שהגיל הממוצע של ההרכב הראשון של הנבחרת הוא 29 !!! לא צעירים ולא תחת.

ההתנהלות של גרנט בצ'לסי ובאנגליה בכלל הייתה דומה. הוא השיג תפקיד (שעד היום קשה להגדירו) בפורטסמות' של סשה גאיידמק ולאט לאט סלל את דרכו לליבו ולמועדונו של רומן אברמוביץ'. ההשתחלות של גרנט, כצלופח מימון גם במי האוליגרכים הייתה פשוט מדהימה. על זה מגיע לו שאפו ענקי, אבל זה לא הופך אותו למאמן כדורגל טוב. כשהדביקו את גרנט למוריניו לכולם היה ברור שגרנט יידאג לסלק את מוריניו. לא במוצהר, לא באופן מכוער, בגרנטיות. כולנו ידענו שמוריניו ייקבל ביקור של התחת, אני לא חושב שאף אחד האמין שזה יקרה כל כך מוקדם.

ההתנהלות של גרנט כמאמן צ'לסי הייתה ממוצעת לחלוטין. אי אפשר לבטל את ההגעה שלו לגמר ליגת האלופות ואת העובדה שהוא היה רחוק בעיטה תקינה אחת מלזכות בגביע (ואפילו בצדק). אלא שהמזל לא שיחק לטובתו. התחת שהביא אותו עד כאן, הכזיב. בליגה האנגלית מתהדר גרנט בהישגים אליהם הביא את צ'לסי אבל כיאה לדמגוגיה הגרנטית, הוא שוכח להזכיר שבעת מינויו למאמן צ'לסי, ליונייטד היה בדיוק את אותו מס' נקודות. קצת מגמד את ההישג, לא ?

הרכישה המשמעותית היחידה שלו הייתה ניקולאס אנלקה וכולנו ראינו איך זה נגמר. כמו הנרבה מאמנים אחרים, גם גרנט נפל בפח הזה ששמו אנלקה. לצ'לסי זה עלה 15 מיליון ליש"ט והחטאה של הפנדל הגורלי ע"י שחקן שהיה מבוהל עד כדי חיוורות (ושוב, מדובר באנלקה...) 

בסיכומו של עניין, אני לא חושב שגרנט הוא מאמן עד כדי כך טוב. בטח שלא כמאמן ראשי של קבוצת פרמייר ליג. הוא דמגוג לא קטן, הוא הורג אותך ברכות והוא אשף תקשורת. אבל, כל התכונות האלו שבארץ הפכו אותו למלך ואפילו הביאו אותו למשרת המאמן הראשי של צ'לסי, לא עמדו לו בזמן אמת. וגם התחת לא. וללא התחת, גרנט הוא סתם עוד מאמן כדורגל. לא הכי טוב באירופה, לא הכי טוב בארץ ואני לא ממש בטוח שהכי טוב בפתח תקווה.

נכתב על ידי , 25/5/2008 13:52   בקטגוריות ספורט וכאלה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-25/5/2008 15:25



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)