לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2008

כמה הגיגים על עסקת החטופים


  • לפני כמה ימים, או אולי כמה שבועות שמעתי את טל ואביעד בבוקר בדרך לעבודה.
    טל ברמן דיבר על זה שבניגוד לנטייה הקיימת במחוזותינו, נושא החטופים לא הוביל להתלהמות והתבהמות של השיח הציבורי. לא יכולתי להסכים איתו יותר. קצת עצוב לי שהתנהגות תרבותית וקיום דיון סביר נחשבים לכל כך נדירים אבל כנראה שזה טבעו של המקום וזה טבעם של אנחנו.
  • ישנם ימים או רגעים שבהם אתה מודה לעצמך שאתה לא נמצא במקום מקבלי ההחלטות.
    לא הייתי רוצה לשבת בועדת סל התרופות, לא הייתי רוצה להיות ראש עיר (נכון לזמן כתיבת שורות אלה...) ולא הייתי רוצה להיות שר בממשלה שהעיסקה הזו ממתינה לאישורו. הטיעונים של כולם היו מאוד חזקים ומאוד נכונים והאמת היא, שאם הייתי צריך להכריע, לא הייתי ישן כמה לילות רעים ולא הייתי שלם עם שום החלטה. לכאן או לכאן.
  • השרים בוים, פרידמן ואדרי (יש אחד כזה ???) התנגדו לקיום העיסקה. שלושתם מקדימה. למה יש לי את התחושה שלמרות הדעות שבוים ואדרי הציגו בגל"צ, ההתנגדות הזו הייתה מתוכננת היטב. מן מחאה פורתא של ממשלת ישראל על תנאי העיסקה ועל כך שחיזבאללה פשוט עושה מאיתנו צחוק. "אתן אולי מזיינים אותנו, אבל לפחות אנחנו לא מתכופפים פה אחד". ושוב, העובדה שחיזבאללה זיין אותנו בעיסקה הזו (ניסיתי לחשוב על ביטוי טוב יותר וכנראה שאני לא מכיר אחד כזה) עדיין לא הופכת אותה לעיסקה שאין לעשותה. אמרתי, טוב שאני לא צריך לקבל החלטות.
  • אני מקווה שבימים הקרובים תיחתם עיסקה בעניינו של גלעד שליט. ואני עוד יותר מקווה שהוא יחזור הבייתה בחיים. נכון לעכשיו הדיבורים הם שהוא בחיים. בחתימת העיסקה הזו, מדינת ישראל "התירה" את דמו של שליט. החמאס יודע שהוא יקבל את מלוא התמורה בעבור שליט. חי או מת. הדבר היחידי שיכול להניא את החמאס מלרצוח את שליט הוא המחשבה על עסקאות עתידיות (ושלא יהיה ספק, יהיו עסקאות עתידיות). ממשלת ישראל שגתה בדבר עיקרי אחד (נוכח הסיכום על העיסקה): העיסקה הזו היא ההזדמנות להבהיר שבעתיד לא יוחזרו אסירים חיים תמורת גופות. חייבים להגיע להסכמה שכזו. קבר ישראל או לא.
  • ציון לגנאי אחד (אי אפשר בלי): הקשבתי ליעל דן בגלי צה"ל, ושיחתה עם השרים בוים ואדרי נקטעה לטובת שיחה עם מופז. אין מה לעשות, כשמגיעים לנושאים האלה, מופז הוא מספר חזק. אני משוכנע שנושא רון ארד והחטופים נוגע לליבו של מופז על-אמת. באמת שכן. ובכל זאת, לא יכולתי שלא לחוש תחושה חמוצה במיוחד כשמופז טרח במשך הראיון להזכיר 4-5 פעמים את העובדה שהוא היה רמטכ"ל ושר ביטחון ואי אלו תפקידים שהוא מילא בשירות מדינת ישראל. נכון שזה היה בעקיפין קשור לנושא, אבל זה ממש לא היה הכרחי.
    אז נכון. מופז מילא המון תפקידים בשירות מדינת ישראל. אבל עכשיו הוא פ-ו-ל-י-ט-י-ק-א-י. חשוב לזכור. כשמראיינים אותו, מראיינים פוליטיקאי. בן אדם שעומד להתמודד על הפריימריז בקדימה. אני מניח שבימים הקרובים הוא יזכה לתהודה רבה, וחשוב לזכור את העניין הפעוט הזה. פ-ו-ל-י-ט-ק-א-י.
נכתב על ידי , 15/7/2008 13:13   בקטגוריות אקטואליה וכאלה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמא אוהבת ב-17/7/2008 23:13



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)