לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2008

כוכב נולד - "רעידת אדמה" מליל אמש


אירועי "כוכב נולד" מאתמול הם עוד חלק בשרשרת של שקרים קטנים וגדולים שערוץ 2 העתיר על צופיו במשך השנים.

לפעמים מדובר בפשעים ועבירות קלות מזן "עוד דקה נשוב" של אילנה דיין או העלאת הווליום בפרסומות. ולפעמים מדובר בדברים גרנדיוזיים כמו תכנית החוצנים של דודו טופז, בחירת נערת הגלגל של גלגל המזל או הטראסק הבלתי נסבל שארז טל עשה ב"רק בישראל" על-מנת להחליף את "לימור" שבסוף נשארה.

דרך כל המקרים האלו ורבים נוספים, עוברת כחוט השני תחושת הזלזול של הערוץ בצופיו. בשבילם, כולנו לנצח "מסעודה משדרות".

בדרך כלל אני לא שותף להילולה הקשורה בערוץ הזה, אבל השנה (ובשנה הקודמת) הצטרפתי לעדר צופי "כוכב נולד". אני לא מתגאה בזה, אבל כפי שאמרתי, אני לפחות יודע על מה כולם מדברים. סך הכול, אני נהנה מהתכנית. אני אפילו מרשה לעצמי לפתח מאזן אהבות ושנאות כלפי המתחרים ו/או השופטים, ובקיצור, להביע רגש, או לפחות להתחבר אליו איכשהו.

הטריק של אתמול היה מוגזם. ומה שעצוב לי הוא שבדומה לשאר צופי הערוץ והתכנית, אני אשב גם הערב ואצפה. אין מה לעשות. כוחו של הרגל. ובשם הכוח הזה, הערוץ מרשה לעצמו לזלזל בנו. זה ישמע מעט ילדותי להגיד עכשיו "אמרתי לכם", אבל נשבע לכם שאמרתי. כמה דקות לפני פתיחת התכנית דיברתי עם השותפה שלי והימרנו על מה תהיה הרעידה.

"מה שלא יהיה", אמרתי לה, "זה לא יהיה שווה את כל הפרומו-אים וכל הטרראם שהם עשו במשך השבוע". ואכן צדקתי.

אלא שהבעיה העיקרית היא לא ההבטחה לרעידת אדמה שהתגלתה בסוף כרחש קל במקרה הטוב. הבעיה היא שלערוץ 2 אין כל בעיה לבוא לקראת סוף עונה של תכנית ריאליטי שמבוססת על SMS-ים והצבעות באינטרנט ולשנות לגמרי את הכללים. הרי לא הייתה לזה שום הצדקה למעט היכולת לייצר פרומו-אים הולמים ולטמטם לכולנו את השכל במשך שבוע.

אביב משולם הודח מהתכנית fare and square. הוא אחלה זמר ויכול להיות שהיה מגיע לו ללכת רחוק יותר, אבל אין לו את האפּיל הנדרש כדי להצליח בתכנית. אף אחד לא יצליח לשכנע אותי באותות ומופתים שהכשרון הוא הפרמטר היחידי להצלחה בתכנית. אותו אפּיל שסוחב את רותם כ"ץ הבינוני (במקרה הטוב) מתחילת העונה הוא בדיוק מה שהיה חסר לאביב משולם כדי להישאר בתכנית. ואני בכוונה לא מתייחס לאחיות גואטה כיוון שלדעתי הן הוחזרו לתכנית רק כדי לשמש כעלה תאנה לכל המהלך הזה שהחזיר את אביב.

נכון, ההדחה של אביב הייתה מפתיעה, אבל היא תאמה את טעמו של הקהל. מריר ככל שיהיה, זה מה שהקהל קבע. אותו קהל שבמשך עונה שלמה מספרים לו שכל מי שמצביע משפיע. אותו קהל שאחרי ההדחה של אביב זכה לגערות מצד צביקה הדר (מי שמו לעזאזל ???!!??)

ההחלטה של ההפקה להחזיר את אביב משולם והאחיות גואטה לא נומקה כהלכה ולא נומקה בכלל.

זה מה שהחליטו ולכן ביימו את השטות הזאת שבמסגרתה כל אחד מהשופטים מצהיר את מי הוא רוצה להחזיר לתכנית. ההחלטה השרירותית להחזיר את אביב והאחיות לתכנית שקולה כנגד האמירה שיש לפעמים להרבה אנשים: "כזה אני". מכירים את זה ?

מכירים את זה שמישהו מתרץ התנהגות מטופשת או קפריזיות בטיעון "כזה אני" ? הרי זה טיעון שפותר אותך מכל אחריות. "כזה אני". זו גזירת גורל שאי אפשר להתמודד איתה. ניסיתי להגיד את זה לאחי היחידי לפני כמה שנים כשהוא שאל אותי למה אני לא מסיים את התואר הראשון. "עניתי לו ש"כזה אני". רק עכשיו, עם סיום התואר השני, אני מצליח להבין עד כמה התשובה הזו אידיוטית ומתסכלת. למה בכוכב נולד החליטו להחזיר את אביב והאחיות ???

כאלה הם. אין מה לעשות.

ההחלטה של כוכב נולד מאתמול לא תדיר את רגלי הקהל מהתכנית. ערוץ 2 מתיימר לראות בעצמו מדורת השבט ואף מצליח. היום כולנו נשב לראות כי מסקרן אותנו לראות את אביב והאחיות בגלגולם המחודש (והמיותר). חלקנו יגידו ששלום חנוך צדק ו"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם", אבל את המשפט הזה אנחנו אומרים כבר שנים. וממשיכים לשלם. הדסר היחידי שמשתנה הוא המחיר והגיל.

אמרתי כבר הרבה פעמים בעבר שלא אכפת לי שינצלו אותי אבל אני לא מוכן שאף אחד יחשוב שאני מספיק טיפש לאכול את זה. בהפקת "כוכב נולד" כנראה שחושבים את זה עליי. עליי ועל מאות אלפי הצופים האחרים ושולחי ה-SMS-ים. לפחות עכשיו אנחנו מבינים מה באמת הם חושבים עלינו.

ולכן, בפעם הבאה שאילנה דיין תבטיח לשוב עוד דקה, שהקריין יכריז בטון הדרמטי "דבר כזה עוד לא היה" אבל כולנו נדע שכבר היה, כשנשב לראות "ארץ נהדרת" ונקבל בפעם המיליון לקט שעליו לא הודיעו מראש, לפחות נדע שזה לא מרוע לב. זה אך ורק מזלזול. ונוכל להסתכל למעלה ולהגיד שזה גשם.

נכתב על ידי , 28/7/2008 17:57   בקטגוריות טלוויזיה וכאלה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-2/8/2008 17:46



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)