לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

דו"ח צפייה: מלחמתו של צ'רלי וילסון - טום הנקס, ג'וליה רוברטס, פיליפ סימור הופמן


כתבתי כבר בהתייחסות שלי ל"איש השנה" לפני מס' חודשים עד כמה אני לא אוהב את השילוב של הוליווד ופוליטיקה. הצדקנות, המוסרניות והדו פרצופיות, ובעיקר, העובדה שבכל התייחסות שלה לעצמה, הוליווד מצטיירת כצבועה ודו פרצופית, כך שאני באמת לא מצליח להבין למה היא מרשה לעצמה ללעוג לפוליטיקאים. שני העולמות, גם הוליווד וגם הפוליטיקה סובלים מרמת מוסר נחותה (או כמו שוודי אלן אמר באנני הול: "הוא פוליטיקאי ואת יודעת כמה מוסר יש לחבר'ה האלה. רמה אחת פחות מאנסי ילדים").

"מלחמתו של צ'רלי וילסון", סרט שודאי רצה להיחשב כסוג של סאטירה, הוא בדיוק המקרה שאליו התייחסתי. ואם לא די בעמדה ההוליוודית המתחסדת, גוייס לסרט טום הנקס. שחקן חביב לכל הדעות, אבל אבי-כל-הפרצופים-המוסריים. בקיצור, נדרש נס מיוחד כדי להרים בעיניי את "מלחמתו של צ'רלי וילסון" ומהנימה כבר אפשר להסיק שהנס הזה לא התרחש. למרות האיחוד של שלושה זוכי אוסקר ובמאי מוערך כמייק ניקולס (ואם אני לא טועה נדמה לי שגם באמתחתו יש פסלון מוזהב), "מלחמתו של צ'רלי וילסון" נותרה מלחמה לא מעניינת. או לא מעניינת מספיק.

כשהסרט יצא, דיברו כולם על האיחוד הקולנועי הראשון בין טום הנקס לג'וליה רוברטס. מרגש ככל שזה יהיה, לא התרשמתי מהכימיה ביניהם על המסך, ככוכבים וכדמויות בסרט. אני מניח שחלק מהפספוס בקטע הזה קשור לדמויות המפוספסות: במשך סרט שלם לא ממש הצלחתי להבין מה גרם לצ'רלי וילסון להשקיע כל כך הרבה זמן ומרץ באפגניסטן. אם זה נעשה בשביל הכוח (כפי שאני חושד ברוב הפוליטיקאים) הרי שפתיחת הסרט מלמדת אותנו משהו על אורח חייו הנהנתני של וילסון. אם זה מתוך עניין פוליטי, אז לא הצלחתי להבין מתוך הסרט מה עורר את העניין הזה ומה שמר אותו בחיים. כשם שלא הבנתי את הדמות של ג'וליה רוברטס: אם כל מה שמניע אותה זה השפעה על מוקדי הכוח או שאולי משהו אחר שהצלחתי לפספס.

בקיצור, מרוב פספוסים לא רואים את הסרט ולמעט תפקיד מוצלח של הופמן (כרגיל) ועוד דמות חביבה לארסנל הדמויות שצבר הנקס, צ'רלי וילסון נשאר עוד סרט על פוליטיקאי ששאף להגיע רחוק והגיע. יופי. סבבה. למה לשרוף 75 מיליון דולר בשביל זה ?

"מלחמתו של צרלי וילסון". עדיף לעשות שלום.

נכתב על ידי , 2/9/2008 22:13   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילנה23 ב-4/9/2008 23:23



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)