לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

עשה לך רב או: אריאל זילבר


במסכת אבות מופיעה פעמיים העצה "עשה לך רב" והפרשנות המקובלת היא שתמצא לך מישהו שתוכל ללמוד ממנו או לשאול אותו שאלות הלכתיות קשות. מישהו שיעניק ביקורת. ואני שגר בחולון אמנם מוקף ברבנים על-אמת ואם הייתי נזקק לעצה הלכתית היה לי למי לגשת, אבל דווקא בחיי החילוניים הפעוטים, אני זקוק לרב בשביל נושאים הרי גורל (האם מותר להתעלם מהצבעים של הקבוצה השנואה ולקנות נעליים כחולות צהובות שנראות פשוט מדהים ושנמכרות במבצע ???)

הרב שלי מקבל ברמת גן. בקומה שלישית בבית דירות. יש לו אישה ג'ינג'ית ושלושה חתולים. הוא לא רב דתי ולכן הוא מרשה לעצמו לקבל אותי בשישי בערב. לפעמים הוא מוזג בירה, לפעמים פפסי מקס (ובתקופה האחרונה הוא מתנהל באופן חשוד למדי לכיוון יינות לבנים).

כאמור, הפעם הראשונה בה נזקקתי לשירותיו הרבניים הייתה בעניין אותם נעליים. זוג שכיות חמדה שהיו מפרידות אותי ממאה ש"ח בלבד והמתינו לי, קורצות ומפתות על מדף במחסן בגדים בראשל"צ. נכון, הן היו כחולות/צהובות אבל המראה שלהן נפרדות מהמדף ומצטרפות לשאר אחיותיהן אצלי בארון הנעליים היה כל כך מוחשי ובר קיימא. כיוון שלא יכולתי לקבל לבדי החלטה כל כך גורלית פניתי לייעוצו. המסקנה הייתה חד משמעית: אסור לקנות נעליים כחולות צהובות. אסור אפילו לקבל אותן במתנה. הכנסת נעליים כחולות/צהובות לארון הנעליים עלולה לקלקל את הנעליים האחרות ולהתחיל תהליך של מרד. ומחר, מי יודע, במקום נעליים כחולות/צהובות תמצא את עצמך לובש חולצה צהובה (טפו טפו טפו).

אני חייב לציין שסמכותו הרבנית התערערה כמה חודשים מאוחר יותר כשאשתו רצתה להחמיא לגבעות שמקיפות את הכנרת והעירה שהשילוב של הצהוב הקמל של הטבע והכחול של הכנרת הוא פשוט מדהים. הס הושלך. הרגע עבר ונמוג, אבל היה מביך. איך אעשה לי רב אם אשתו עושה צרות ?

 

בפעם השנייה שנזקקתי לסמכותו הרבנית התקשיתי לקבל תשובה ברורה.

 

יש בעיה. אריאל זילבר. אתם מבינים, מעבר לשירים הנפלאים שהוא יצר בתקופה שבה הברגים היו כמעט-לגמרי-מחוברים אצלו בראש, האיש יכול לשמש כאחלה חיקוי לערבי גיטרה וצחוקים. כל הבו-בו-בו, בה-דה-די-דיאה, קו-קו-קו,ו - סטיליגה פגאעה (נשבע לכם ששמעתי אותו שר את המילים האלה במדוייק) יכולים לשמש כחומר בערה לערבים דועכים. כשנגמרים השירים מתחילים חיקויים, וכשנגמרים החיקויים של ערן צור והבדיחה הקבועה על "מתחת לשמיים" אין כמו אריאל זילבר להרמת המוראל.

אבל עזבו את המוראל, הבן אדם כתב אחלה שירים: "תני לי מחסה", "הנה אנו המיואשים" ו - "תן לי כוח" ועוד מלא שירים יפים.

איך אפשר לוותר על ארסנל משובח כל כך בגלל שדעתו של הזילבר נטרפה עליו ?

וחוץ מזה, הבן אדם שר את שיר האליפות האחרונה של הפועל. אם אני לא טועה זה היה אחד האקטים האחרונים שלו כאיש שפוי. הוא הוציא אלבום של שירים ערביים ("אנחנו במסך עשן...") ואז החליט שחשוב לו להגיד דברים על יגאל עמיר וההומוסקסואלים וארץ ישראל וההתנתקות. OK, איבדתי עניין. מה מעניינת אותי דעתו על התנחלויות ????

אבל מה עושים עם כל הדברים הנפלאים שהוא כתב עד עכשיו ? הדברים שאני כל כך נהנה לשמוע בתקופה האחרונה ?

דיון מעניין. לא לחינם עלו בו השמות של ריכרד ואגנר וקט סטיבנס. האם להפסיק לשמוע את morning has broken בגלל שכותב השיר החליט שחשוב לו להיות יוסוף איסלם ? האם לא צריך להשמיע את ריכרד ואגנר או להזכיר אותו בגלל אהדתו של המשטר הנאצי למוזיקה שלו ?

ולא שאני משווה. אחד נהיה מוסלמי שונא יהודים והאחר איתרע מזלו למצוא חן בעיניי האנשים הלא נכונים (ולהיות אנטישמי לא קטן בזכות עצמו). ובכל זאת, האם דעותיו הפוליטיות של אמן צריכות להשפיע על הדרך שבה אני תופס את מכלול היצירה שלו. הרי את "רוצי שמוליק" ו - "בטי בם" שר מי שהיה בלהקת תמוז, האיש עם התלתלים והרגל מעץ, ולא האיש המוזר שאני רואה בטלוויזיה שלי וטוען שיגאל עמיר הוא פיקציה. וכשאני שומע את "שבועיים בעיר זרה" אני שומע את אחד השירים הטובים ביותר שהצליחו לייצר רק משני אקורדים (וייסלח לי התנא ברוס ספרינגסטין) ולא נאום תוכחה על החילוניות הנבובה.

בקיצור, לרב שלי לא היו יותר מדי תשובות. עדיף לדבר על הפועל. אז בינתיים אני שומע את אריאל זילבר עד שיוכח אחרת.

או עד שיימאס לי.

 

"הו, תן לי כוח !"


 

"הו, תן לי תער !"




נכתב על ידי , 3/9/2008 15:09   בקטגוריות מוזיקה וכאלה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-7/9/2008 15:26



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)