לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2003

הניסוי נמשך...


הערב הגיע תורה של ורד. "מלהולנד דרייב" אצלה בתשע. צפויות הפרעות מכיוון ג'וי (הלברדורית המקסימה של ורד) ועוד כלבה משלשלת שעליה היא שומרת כרגע אבל חוצמזה יהיה בסדר.

אני צופה שורד תתחבר לסרט ותאהב אותו. עדכונים נוספים יובאו במהדורת החצות.....



נכתב על ידי , 31/10/2003 20:12   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-1/11/2003 02:33
 



דו"ח צפייה: איך להרוג את הכלב של השכן שלך - קנת בראנה, רובין רייט-פן


בגיזרת הסרטים שנשארו כמעט אחרונים בספרייה לפני יומכיפור, "איך להרוג..." יכול להיחשב כמציאה רצינית. אחת מאותן קומדיות מתוחכמות שיוצא לך לראות במקרה ולהוקיר רק אחר-כך.

קנת בראנה מתגלה כשחקן אידיאלי לקומדיות מהסוג הנ"ל (בדומה לבריטי אחר, יו גרנט, שמגלם בד"כ את העשיר המגמגם). ב"סלבריטי" של וודי אלן, בראנה עשה חיקוי מושלם של וודי אלן עצמו ואילו ב"איך להרוג..." הוא מצליח לשדרג את אותה הדמות ויוצר את פיטר מקגאוון: מחזאי בריטי בפרברי לוס אנג'לס שנאלץ להתמודד עם הרדידות והזיוף שבחים ההוליוודיים, עם במאי צעיר ומוחצן שמשבש עליו את דעתו, עם מסיבות ריקות מתוכן וראיונות עיתונאיים מתסכלים. פיטר מעשן בשרשרת, אימפוטנט, משעשע, ציניקן חסר תקנה והיפוכונדר שסובל מבעיות במעי ולוקה באינסומניה מתסכלת ("אני סובל מהתקפים ארבע פעמים בשנה וכל התקף נמשך שלושה חודשים לפחות") ונרדף ע"י אישה מתוקה שכל-כך רוצה ילד (רובין רייט-פן בתסרוקת מוזרה אבל מקסימה כתמיד), מחותנת שגולשת לסניליות משך רוב הסרט (לין רדגרייב בתפקיד ע-נ-ק), משכנים שהתברכו בכלב שמקפיד לנבוח כל לילה ומטיפוס תמהוני שמסתובב בשכונה השלווה ומעמיד פנים שהוא זה פיטר מקגאוון.

לכל התסבוכת הזו מגיעה איימי, ילדה בת שמונה שעוברת לגור יחד עם אימה בסמיכות לפיטר ואשתו. נוכחותה של איימי בחייו אמנם לא משנה אותם מהקצה אל הקצה (כפי שנהוג בסרטים אמריקאיים) אבל עוזרת לפיטור להבין ולקבל דבר או שניים בחיים.

 

"איך להרוג..." לא הגיעה אל מסכי הקולנוע גם בארה"ב מה שמוכיח שוב שהציבור האמריקאי (וגם הישראלי, מסתבר) לא מוכנים כנראה לקומדיה שהיא קצת יותר מתוחכמת מהקומדיה הממוצעת (בקיצור, המטופשת). קנת בראנה נותן תפקיד ענק וגם לין רדגרייב. אני אישית אהבתי. אני אישית ממליץ.

 

 




נכתב על ידי , 30/10/2003 11:25   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אל יתהלל....


כתבתי לפני יומיים פוסט עמוס שחץ וחשיבות עצמית כיוון שהצלחתי להכניס עוד תרומה ל - Movie mistakes. למפעילי האתר ההוא יש E-mail קבוע שהם שולחים לכל מי שתרומתו מפארת את האתר ולהלן מספר שורות מחלקו האחרון של אותו E-mail:

 

Please be aware that many entries may be corrected quite soon after posting, and while this e-mail confirms that your entry is currently listed on the site, it may be moved to the misconceptions area or removed if a counter-argument is submitted.

 

ישנם אנשים שקוראים אזהרות כאלה בעיון ולפיכך מנמיכים ראש עד אשר תרומתם תהיה חקוקה בסלע. אני לעומת זאת הזדרזתי לפרסם ברבים את דבר תהילתי הזמנית, והנה בעוד אני מתהלך אנה ואנה, גאה ונפוח חזה כטווס ביום כלולותיו, הסתבר לי (די במקרה) שתרומתי הדלה הוסרה מהאתר (ללא כל הסבר mind you).

אחד מהדברים שמפעילי האתר עוד מוסיפים (במהלך התרומה) הוא שיש לתת איזושהי חירות יצירתית ליוצרי הסרט. כלומר: גם אם בפועל מתקיימת טעות או חור בעלילה, יש לפעמים מקום לתת ליוצרים את ה benefit of the doubt כיוון שלכולם ברור שמדובר פה בסרט, בדייה, fiction. ייתכן וזאת הסיבה שגרמה למפעילי האתר להוריד את תרומתי (יכול להיות שהיא הייתה קטנונית מדי), יכול להיות שבימים הקרובים יופיע הסבר נגדי למה שרשמתי שיאושש/יפריך את מה שכתבתי.  סיפרתי אתמול על טרגדיית ה - Movie mistakes לאחד מחבריי הקרובים והמסקנה הייתה שזה טפשי לחפש טעויות בסרט שמבוסס על מסע בזמן שהוא מראש רעיון קצת אפעס ילדותי.

 

אגב, אפשרות נוספת שתסביר מדוע התרומה שלי הוסרה מן האתר היא שמפעילי אתר ה - Movie mistakes  הם ודאי אנטישמים שעושים הכול ע"מ למנוע מישראל את ההשתלבות במרחב הוירטואלי. גם זו אפשרות.

נכתב על ידי , 30/10/2003 10:23   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הטלוויזיה מתה.


הטלוויזיה שלי מתה. אחרי שנים של שירות נאמן ובסמיכות מדאיגה לבחירות המוניציפליות היא החליטה להשיב את נשמתה לבורא וכרגע היא בטח משוטטת לה במרחב האינסופי של טלוויזיות שעשו את שלהן או שהיא הצטרפה לגיג הגדול של הטלוויזיות בשמיים. היא עדיין עומדת בחדר ואני אפילו שוקל לפחלץ אותה לאות הוקרה על השנים שבילינו יחד.

היא התחילה את דרכה כטלוויזיית Digivision שזו איזו חברת בת-אם (ותודה לאלון מזרחי) של ITT. בתור טלוויזיה של 29 אינטש ייעודה המקורי היה לעמוד אצלנו בסלון ואכן כך היא עשתה עד לפני כמה שנים אבל אז היא נזנחה לטובת טלוויזיה גדולה יותר. אני מניח שבאיזשהו מקום היא נעלבה וכבר אז סימנה אותנו בתור משפחה בעייתית שתזנח אותה ככה סתם בשניה עבור דגם גדול ויפה יותר. היא עברה אליי לחדר לפני כמה שנים ושירתה אותי בנאמנות. היא הייתה שותפה לעשרות משחקי כדורגל, מהפכים פוליטיים, סרטים טובים ורעים וחיפוש ציצים לילי ברגעים הקשים (וגם ברגעים הפחות קשים). היא עברה איתי יחד את התואר הראשון, שרדה יותר מדי לילות לבנים, שמעה מוזיקה רעה, הסתכלה עליי בזמן שאני מתלבש, הסתכלה על האנשים שנכנסו לחדר, שמעה את כל השיחות שלי, את הרכילות וכו' (ועכשיו כשאני חושב על זה אני מבין שהיא בעצם יודעת עליי הכול ואולי זה קצת מסוכן).

בתקופה האחרונה הרגשתי שהיא חומקת לי מהידיים. כמעט בכל פעם שהייתי מדליק אותה הייתי שומע צרצורים אלקטרוניים שלרוב היו מסתיימים בפּאק קולני ומפתיע שלאחריו היא הייתה פועלת כרגיל. בדומה לכלבים גם טלוויזיות מרגישות שסוף הדרך קרב ולפני שהן משיבות את נשמתן לבורא הן הולכות לחפש להן מקום שקט למות בו ע"מ שלא להיות עם הבעלים במעמד הקשה הזה.

 

עכשיו אבא שלי אומר שכדאי לקרוא לדוד. דוד מתקן לנו את הטלוויזיות מאז שאני זוכר את עצמי. אחת לשנה הוא היה מגיע ומנסה להפעיל את קסמיו על הטלוויזיה הישנה שעמדה לנו בסלון. הטלוויזיה ההיא גם הייתה עושה צרות ולעיתים קרובות מדי היה קשה לה להתניע ואחד מזיכרונות הילדות שלי הוא איך אבא שלי היה הולך לחפש את המשאבה החורקת של האופניים ע"מ לאוורר מעט את הטלוויזיה. עד היום אני לא יודע אם הטלוויזיה נדלקה כי האוורור עזר לה או פשוט היא נדלקה כדי לא להמשיך ולשמוע את הרעש הנוראי שהמשאבה עשתה. היו תקופות שבהן הייתי רואה את דוד יותר משהייתי רואה קרובי משפחה שלי. היו תקופות שבהן ממש אהבתי את הסידור הזה.

ועכשיו דוד יבוא ויתחיל לספר לנו כמה שלא כדאי לתקן את הטלוויזיה וכמה שכדאי להחליף אותה. יש לו תמיד טיעונים נורא משכנעים. כשבא לו אז הוא נלחם בתוקף על חייה של הטלוויזיה הארורה שלי וכשלא בא לו הוא מתייחס לטלוייזיה כאילו היא סתם איזה מכשיר חשמלי שעומד אצלי בחדר.

 

אני מבחינתי בכלל לא הייתי מתקן אותה. אני נהנה מהשקט. התחלתי לקרוא קצת יותר בימים שהיא איננה ויש לי יותר זמן לעצמי (או בקיצור: אני הולך לחפש ציצים באינטרנט במקום בטלוויזיה).

נכתב על ידי , 29/10/2003 20:03   בקטגוריות אני וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אימפריה


גבירותיי ורבותיי, אימפריה גבירותיי ורבותיי, הבלוג של אילון פשוט אימפריה. בעוד כל שאר הבלוגרים מתעסקים בנושאים חשובים כמו החיים וכאלה וזה וזה וזה, הבלוג של אילון הולך ומשתלט על אתר ה - Movie mistakes. בפעם השלישית בחודש האחרון הבלוג של אילון מצליח להעשיר את עולמם (הצר כנמלה mind you) של משועממים אחרים ברחבי היקום. והפעם, מתוך הסרט האהוב העליי בכל הזמנים (השלישי הכי אהוב עליי), "בחזרה לעתיד 3".

במקרה הזה, אני אשמח אם תוכלו לעזור לי לפתור את השאלה שהשארתי. אני הראשון ברשימה. נכון לעכשיו.

 


http://www.moviemistakes.com/film108


 


 

נכתב על ידי , 29/10/2003 00:41   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)