לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2004    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2004

יותר טוב כלום


בא לך נורא לכתוב שיר. עולה לך משפט בראש. עולה לך פראזה מוזיקלית. אתה רץ לסינתיסייזר. לא השתמשת בו כבר שנה לפחות אבל הוא לא עוין ומוכן לשתף איתך פעולה. אתה עושה קצת סדר בראש. מקווה שזה ייצא שיר טוב (כי בשביל שיר בינוני לא שווה לוותר על התכנית של גיא זוהר). אתה מוצא את האקורד שישב לך בראש (G, אלא מה) מתחיל לנגן את המלודיה. אתה מתלהב מזה שלא שכחת לנגן לגמרי. אתה רץ על המלודיה הזו דקה, מפזם להנאתך ואז אתה מגלה שאתה בעצם כותב את "יותר טוב כלום מכמעט" של עברי לידר. יכולתי לומר "ניחא" ולהמשיך הלאה אבל זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי, ולמרבה הבושה, זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי עם השיר הספציפי הזה. אין לי מושג מה יש בשיר הזה שגורם לי לרצות לכתוב אותו שוב ושוב, למרות שעברי כבר עשה עבודה טובה לפני ובכל-זאת, זה קורה. לא נורא. עכשיו אני בדרך לאקוסטית לכתוב מחדש את "מביאה הכל" של שלום חנוך. 

נכתב על ידי , 26/10/2004 23:37   בקטגוריות אני וכאלה  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סימה ב-8/11/2004 14:13
 



משיח גם לא מת על פן


השיממון הטלוויזיוני והעייפות המצטברת הוליכו אותי לאתר "אבטיח".

אני יודע שמדובר בסוג הומור נחות למדי, אסף אשתרי במהותו ובכ"ז בשעות האלה, במשמרת הזו ובאווירה הקיימת אין כאבטיח. גיליתי כמה טעויות של אנשים שקרעו אותי מצחוק. אני משוכנע שרוב הדברים שמופיעים באתר מפוברקים (כיוון שאני לא מעלה על דעתי שאנשים יכולים להיות כ"כ טפשים ואטומים או לחלופין לא לשמוע טוב) ובכ"ז לפחות שתיים מהטעויות הותיקות מאוד הצחיקו אותי גם עכשיו:

1. ההוא שבילבל במילים של "רבי ג'ו כפרה" של טיפקס וחשב שזה בעצם "ארא ביז'ו כפרה" (והסביר את זה בכך שהוא גדל בחברה של גרוזינים).

2. "הוי אמסטרדם, ווי מאדאם, נו מאדאם, קסם זר בנאדם" - היה אחד שחשב שזה "הוי אמסטרדם, ווי מאדאם, נו מאדאם, קה סמזה בנאדם" והסביר את זה בכך שהוא חשב שקה סמזה זה ביטוי בצרפתית (כמו קיי סרה-סרה וכו').

באופן נורמלי לא הייתי מגיע לשם, הלילה, כיוון שאין את "אמריקן פיי" בכבלים, גם אבטיח עובד.

נכתב על ידי , 26/10/2004 03:52   בקטגוריות וכאלה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-3/11/2004 01:15
 



דו"ח צפייה: סתום ת'פה - ג'ראר דפרדייה, ז'אן רנו


אחת לכמה זמן יוצא לי ליפול על קומדיה ממש חמודה וטובה וקצרה. בדרך כלל לא הייתי טורח בכל מה שקשור לקולנוע צרפתי, ולמרות שיש לו כמה דברים טובים להציע, אני לא תמיד מרגיש שיש בי את הסבלנות להתמודד עם השפה שאני לא מכיר. אלא שבמקרה הספציפי הזה, קיבלתי המלצה לראות את הסרט והקשבתי בקולו של הממליץ, לשמחתי הרבה, יש לציין.

ג'ראר דפרדייה מגלם בכשרון רב ובהמון חן את קוונטין, פושע אידיוט שמצליח להסתבך בכל דרך אפשרית. יותר משהוא פושע הוא טוב לב וגדול (פיזית). הוא מחפש חברה ולא מוצא אותה בשום מקום. הוא עמוס כוונות טובות אבל נודניק לא נורמלי. ז'אן רנו מגלם את רובי, פושע מפחיד שנשלח לכלא ומסרב לדבר עם הסובבים אותו, ובעיקר, עם החוקרים. מתוך ייאוש מנהלי הכלא מצמידים את השניים יחד. קוונטין מנסה לשדל את רובי לדבר ורובי שותק. תמיד. לרובי, אגב, יש סיבות טובות לשתוק. אהובתו נרצחה, בזמן שהוא היה בכלא ורוצחיה יודעים שרובי מסתיר מיליוני יורו שהוא גנב מהם. רובי מתכנן לברוח אבל "חברו" האהבל קוונטין משבש את תוכניותיו. וכך ממשיכים השניים להסתובב יחדיו. מה שרובי לא עושה, הוא לא מצליח להיפטר מקוונטין. לפעמים, זה פועל לטובתו. אהבתי מאוד את השילוב בין דפרדייה לרנו ואת האווירה הקלילה שנחה מעל הסרט. שווה צפייה בהחלט, למרות האורך (בקושי שעה ועשרים) ולמרות הצרפתית.




נכתב על ידי , 25/10/2004 20:39   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פיקציה אמיתית ב-25/10/2004 21:33
 



השיר הכי יפה ששמעתי בתקופה האחרונה


שמעתי אותו בפעם הראשונה בערב ראש השנה. ממש לפני שירד הלילה. שכבתי וקראתי ספר (אורי אדלמן) במיטה. בסלון אסנת עשתה ספונז'ה. בגלגל"צ שמו שירים כאלה של לפני חג. באמת שכבר לא כותבים שירים כאלה. אולי בגלל ההצלחה של "אהבת נעוריי" שכחו שהשיר הזה קיים. חבל. מגיע לו יותר. אם ג'ורג' הריסון היה בחיים והיה כותב בעברית הוא היה כותב את השיר הזה:


את ואני / שלום חנוך


את ואני עוזבים את הגן

את ואני גורשנו מכאן

ובשנית באותו עניין

 את ואני בין היום ואתמול

את ואני אמרנו הכל

 פנים אל פנים מתעלסים בחול

מתהלכים חסרי בושה

 אני רק גבר את אישה

 זה לא נחש זאת נחשה

 תמימים

 את ואני האם עשינו את הכל

כל מה שהלב יכול

כדי לדעת לאהוב אחד את השני

את ואני עומדים מול הים

 את ואני באור המועם

 ארגמני ורק זה קיים

 את ואני יחידים בעולם

את ואני כמו חוה ואדם

פרק שני מסתכלים בים

מתהלכים חסרי בושה

אני רק גבר את אישה

 זה לא נחש זאת נחשה

 תמימים,

את ואני האם עשינו את הכל

 כל מה שהלב יכול

 כדי לדעת לאהוב אחד את השני

 את ואני עומדים מול הים

 את ואני באור המועם

 ארגמני ורק זה קיים
נכתב על ידי , 25/10/2004 19:41   בקטגוריות מוזיקה וכאלה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Ron ב-5/11/2004 15:02
 



זה קורה כשהדרך מתקצרת...(2)


אבל עם כל הכבוד לגילי לנדאו, אין ספק שהאצבע המאשימה מופנה בעיקר כלפי הנהלת הפועל ת"א וכלפי יוסי אבוקסיס. אחרי שנים כ"כ רעות של ניהול תחת ההסתדרות, רביעיית ההנהלה של הפועל הביאה תקווה חדשה לכל האוהדים. הם דיברו במילים גבוהות על מודלים ניהוליים על תרומה לקהילה וכו' ובסופו של דבר נשארנו עם הנהלה מיוזעת, היסטרית, קפריזית ורעה. פשוט רעה. זה לא התחיל בלנדאו. כבר בעונת 2002/2003 עלה הצורך לשבת עם כל שחקני הקבוצה ולהאריך את חוזיהם. כולם ידעו שבסוף העונה יסתיימו כל החוזים שנחתמו לאחר עונת הדאבל ומשום מה איש לא עשה דבר. אני מניח שההנהלה ברוב תמימותה ראתה בכדורגלני הפועל, שחקני בית נאמנים שיעשו כל מאמץ אפשרי להישאר בקבוצה אלא שהם שכחו שמדובר בכדורגלנים ישראליים שמתעניינים בעיקר בכסף. אופורטוניסטים, אין מה לעשות. בסיום עונת 2002/03 נפוצו לכל עבר שחקני הקבוצה. זה כאב, אבל בעיקר כאבה ההתפזרות של "תינוקות קשטן". הנהלת הפועל שניסתה לייצר מקבילה ישראלית ל"תינוקות באזבי" המפורסמים נשארה בעיקר (סלחו לי על הביטוי) עם הזין ביד. סלים טועמה ברח למכבי פ"ת, בלילי חתם בטורקיה תמורת חוזה יפה, כפיר אודי הלך לבני יהודה ועמרי אפק שהשתהה, חתם בסופו של דבר בסנטנדר, למרות שהוא ידע שהוא יבלה בעיקר על הספסל. ההשתהות בניהול המו"מ עלתה להנהלת הפועל גם באובדן יוסי אבוקסיס לטובת אשדוד. הזרים שוחררו, בן לוז היה ראשון המשוחררים ועבר לבני יהודה וכך, במקום לעשות כמ לירות לקופת המועדון המתדלדלת, הפועל נתקעה ללא שחקנים וללא כסף (ולמעשה, בגירעון עצום). היהירות שהפגינה הנהלת הפועל באותו קיץ הייתה בלתי נסבלת. זה לא שהייתה אפשרות להשאיר את כל החברה בקבוצה, כיוון שלא היה כסף, זה נכון. אבל לאבד את כל ההרכב בלי לראות מזה אגורה, זה פשוט משפיל. החל מאותו רגע, ההנהלה איבדה את כל הקרדיט שהיה לה אצל האוהדים. קשטן בסופו של דבר הצליח להרכיב קבוצת טלאים שנראתה רע ושיחקה רע וסיימה במקום החמישי. במהלך אותה עונה החליטה אותה הנהלה להיפטר מקשטן. בראייה היסטורית, ברור שההחלטה הזו הייתה לא נכונה אבל נכון לאותו רגע, קשטן היה מאמן שלא הצליח להביא את הקבוצה לשום הישג כבר כמה שנים. אני לא מוחה על ההחלטה להיפרד מקשטן כמו שאני מוחה על הדרך שבה זה נעשה. תאומים וחבריו כנראה כבר התחילו להאמין לעצמם בכל הקשוקשים האלה על מודלים ניהוליים וכו' ונפרדו מקשטן בצורה הכי גרועה האפשרית. למרות כל האמור לעיל, חשוב לזכור דבר אחד: האימפריה של מכבי חיפה, תגרום עוד הרבה צרות לכדורגל הישראלי ובעיקר, לאימפריות הותיקות דוגמת הפועל ת"א, מכבי ת"א ובית"ר י-ם. חיפה מתחילה להידמות לקבוצה השנואה עליי בעולם, מכבי ת"א כדורסל. היא עשירה יותר משאר הקבוצות ולוקחת אליפויות בהליכה. אלא אם כן יקרה משהו ממש מהפכני, אני צופה שבעונות הקרובות, האליפויות של מכבי חיפה יהיו בעיקר פונקציה של המאמצים שחיפה תעשה להשיגן ולא פונקציה של יכולת מכיוון שאר הקבוצות. במצב עניינים שכזה, קשה לקבוצות הגדולות לשעבר (הפעול, מכבי, בית"ר) לבחון את הישגיהן ולגבש קבוצה ושיטה ודרך. קשטן, למרות מאמצים הירואיים מצידו, לא הצליח לדגדג את חיפה בעונתו האחרונה בהפועל. עכשיו, גם אם הוא יחזור, אני לא צופה מצב שזה יקרה. כדי לדגדג את חיפה צריך הרבה כסף ואת זה, אין.

ההתנהלות של יוסי אבוקסיס, אגב, היא פועל יוצא של אוזלת ידה של ההנהלה. כשלוני הרציקוביץ' בחר להעיף את שרף, הוא עשה את זה בשביל שחקן ברמתו של נמני. אז, שחקן הכדורגל הטוב בליגה הישראלית. לא הסכמתי עם לוני אז אבל לפחות הבנתי את מניעיו. לוני, אגב, זכה לגאולה שלו כשהעיף את נמני כמה שנים מאוחר יותר. הנהלות צריכות לעמוד לצידו של המאמן בכל מחיר, בעיקר, בגלל שמדובר במי שאחראי על השחקנים. הנהלתץ הפועל בחרה להסתכסך עם לנדאו בגלל שחקן בן 32-33 שמתקרב לסוף הקריירה שלו. שחקן שלמעט מנהיגות וקצת הברקות פה ושם, לא יכול לספק להפועל כלום. ובכלל, אבוקסיס הוא שחקן מנייק. לא אהבתי אותו אף-פעם ואני לא אוהב אותו עכשיו. הוא כסחן, וכחן, איטי ומגלם בתוכו את כל הרעה שקיימת בכדורגלן הישראלי הממוצע (כולל העילגות והחליפות של סגל). ברגע שההנהלה מחליטה לצדד באבוקסיס ולא בלנדאו היא מצהירה הצהרה מאוד בעייתית. בעייתית לאוהדים, לקבוצה ולכל מאמן שיבוא לאמן בהפועל בעתיד. ישנן כרגע שתי אפשרויות, האפשרות הרעה והאפשרות הטובה.

דרור קשטן הוא האפשרות הטובה. סמי סגול שמשתלט אט-אט על הקבוצה אוהב אותו. קשטן הו מאמן טוב, מכיר את המועדון ורכש חלק מהשחקנים שנמצאים שם היום, כך שיהיה לו אינטרס לשלב אותם בקבוצה. השחקנים רוכשים לו כבוד אדיר ומפחדים ממנו. בקובצה עם הנהלה כה רופסת, צריך מאמן בקליבר של קשטן. הפועל כנראה לא תהיה קבוצה מבריקה אף-פעם ולא תאיים על מכבי חיפה בעתיד הנראה לעין, אבל אצל קשטן, אתה יודע שהחברה יקיזו דם וירוויחו נקודות בשניים. זה, כנראה, דינה של קבוצה אפורה.

האופציה השנייה, אלי כהן, טובה להנהלה. כהן, יודע מאיזה צד מרוחה החמאה. הוא יתחנף להנהלה, ישחק כדורגל רע במיוחד וילקק לכוכביו הבכירים (כנראה שהוא למד לקח מפרשת בניון שעלתה לו באובדן המשרה בחיפה). הפועל של כהן תיראה רע במיוחד, על כך, אין לי ספק.

לפיכך, אני מאוד הייתי רוצה לראות את קשטן חוזר. כמי שרצתה לראות אותו הולך לפני שנה, אני מודה שטעיתי. כנראה שהשחקנים של הפועל הם חארות מו כל שאר השחקנים וכנראה שההנהלה של הפועל היא ישראלית למהדרים כמו שאר ההנהלות. בג'ונגל הזה, צריך נווט כמו דרור קשטן.

נכתב על ידי , 25/10/2004 11:50   בקטגוריות ספורט וכאלה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-25/10/2004 20:51
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)