לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

תקשורת ספורט


"...מישהו בא ורומם את זה, אחר כך הוא הרס את זה..."

 

בהתחלה עיתונות הספורט הישראלית לא ידעה איך "לאכול" את המינוי של גרנט. ומילא עיתונות הספורט, מה נגיד אנחנו, אזובי הקיר. הרי זה נשמע מטורף.

שמאמן ישראלי, ועוד אברהם גרנט, עם כל הבחישות וההתעסקויות, יהפוך להיות מאמן של אימפריה כמו צ'לסי. אפילו עיתונאי החצר של גרנט נתפסו עם המכנסיים למטה.

כולם ידעו מה גרנט מסוגל לעשות, אף אחד לא האמין שהוא באמת יצליח לעשות את זה. מי ידע שלאיש הזה תהיה את היכולת לבחוש את דרכו לצמרת.

עבר הזמן. התחלנו להתרגל למחשבה הבלתי נתפסת שגרנט הוא אכן מאמן צ'לסי.

בשלב מסוים התחילו כתבות ההערצה בעיתונות הישראלית. כמה עמודים במעריב, כמה עמודים בידיעות, כמה נצחונות יפים, והנה כולנו התחלנו להאמין שגרנט יישאר שם לנצח. אחרי התיקו אפס המשמים והנוראי מול אולימפיאקוס בליגת האלופות, הוא אפילו התחיל לדבר עם המראיין על השנה הבאה. והנה בא ההפסד בגמר גביע הליגה.

יכול להיות שגרנט טעה בזה שהציב את למפארד או באלאק או השד יודע מה. תראו איזה התלבטות יש לו, האם לעלות עם באלאק או אם למפארד. מי היה מאמין.

בדקה ה-94 פטר צ'ך, כנראה השוער הטוב בעולם יצא לכדור גובה ותפס אוויר. ג'ונת'ן וודגייט מטוטנהאם, שמשחק על החוטים האחרונים של הרגל הצליח לנגוח את זה פנימה וגביע הליגה הלך לטוטנהאם. אותה טוטנהאם שבחצי הגמר קרעה את ארסנל (אז, הקבוצה החמה בליגה) 5-1. לא בדיוק קבוצה של פראיירים.

זה כל מה שהעיתונות הישראלית הייתה צריכה.

בימים האחרונים יצא לי לקרוא בשלושה מקומות שונים שלוש כתבות שונות ששוחטות את גרנט. עכשיו, אני לא אומר שהוא חף מטעויות, והוא מאמן הקבוצה, אבל כפי שקופמן היטיב לומר: "מה הוא אשם שפטר צ'ך תפס אוויר". ובאמת, מה הוא אשם ?

המאמן הטוב בעולם לא יכול ללמד את פטר צ'ך מחדש את יסודות השוערות (ובהם העיקרון המשמעותי ביותר על פיו, אם אתה יוצא לכדור גובה, מוטב שתקלוט אותו ולא תהדוף אותו לכיוון השער...).

אבל מה זה צריך לעניין את תקשורת הספורט הישראלית ?

כל סיפור אפל ונוראי שאפשר לטפול על גרנט, הם טופלים. טרי הלך מכות עם עוזר המאמן, גרנט בכלל לא מתדרך, גרנט בדרך החוצה, גרנט מפסידן, וכל דבר רע ומזיק שאפשר להגיד.

העיקר ששכחו את הפרופורציות.

 

באותה צורה, ההתייחסות התקשורתית למכבי ת"א.

על הצהובים עוברת עונה נוראית בכל קנה מידה (כמה נעים לכתוב את זה).

הדבר החיובי היחידי שיישאר למכבי מהעונה הזו זה הפרידה מלוני.

והנה, בחלון ההעברות גייס נמני שחקנים מיהדות העולם, החליף זרים, והכול כדי להציל משהו מהעונה הזו. עכשיו, אני לא מצפה מהתקשורת שלא תהיה ביקורתית כשצריך ואני לא מצפה מהתקשורת שתעריץ את נמני על כל צעד ושעל. כל מה שאפשר לרצות מהתקשורת הוא מידה מסוימת של פרופורציה.

מכבי ת"א הגיעה לדרבי התל-אביבי אחרי ניצחון מרשים על בני יהודה והתקשורת לא הפסיקה להלל את מכבי ואת הרכישות שהיא ביצעה. אפילו שלמה שרף החמיא לזרים החדשים וליהודים שעשו עלייה. ואז הגיע הדרבי.

כמה דקות לסיום הפועל ת"א, עשתה את הבלתי יאומן וניצחה. בואו נודה, אופטית, מכבי שלטה במשחק, אבל הפועל השכילה לנצח. ואז התקשורת החליטה לשחוט את מכבי. ושחטה. שחטה שחטה שחטה, ואז הגיעה השבת האחרונה.

מכבי ת"א באה להרצליה וניצחה. אז התקשורת החליטה לפאר את מכבי. ונמני הפך לג'נרל מנג'ר הטוב בתולדות המשחק. וכמה טוב שאסוס עלה ארצה. וכו' וכו'.

ואתמול מכבי ת"א מושפלת ע"י שמשון/בית"ר ת"א והתקשורת שבה לשחוט.

מה קרה לפרופורציות ? למה לא לקחת נשימה ? למה לא לנסות להתייחס אובייקטיבית ולא רגשית ?

 

"פיקציה. הכול פיקציה".

 

נכתב על ידי , 27/2/2008 15:43   בקטגוריות ספורט וכאלה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-27/2/2008 15:55
 



דו"ח צפייה: הדברים שמאחורי השמש - אסי דיין, סנדרה שדה, טלי שרון


ראיתי את הסרט בחברת שלושה אנשים אחרים ולא נרשמו גילויי התלהבות מיוחדים.

הדבר העיקרי שאני זוכר הוא ויכוח על אחת הסצינות – סצינה של ויכוח בין (עמית) זוהר שטראוס לאימו בסרט (סנדרה שדה). בעיניי היא הייתה מוגזמת לגמרי, בעיניי אחד השותפים לצפייה זה היה ריאלי לחלוטין. לזכותו יצוין שיש לו הרבה יותר הזדמנויות להתווכח עם אימא שלו ממה שיש לי.

"דברים מאחורי השמש" היא מה שנהוג לכנות, דרמה משפחתית.

האב (אסי דיין), מנסה לשלים עם אביו כשהוא על ערש דווי ובקומה. האם (סנדרה שדה), ציירת שנמצאת על סף התערוכה המשמעותית ביותר בקריירה. הבן הגדול רובץ בבית ומצליח להתחמק מהחיים בחן רב ובכל צורה אפשרית. נעמה (טלי שרון) הבת האמצעית מתחבטת בעניין זהותה המינית (היא לא מתחבטת, היא פשוט לא מוכנה לצאת עם זה החוצה) והאחות הקטנה והחמודה, דידוש (טס השילוני) סובלת יותר מכולם וזוכה ליחס מפוקפק מצד שאר בני המשפחה.

על קצה הלשון עומד לי להגיד שהבעיה העיקרית של הסרט היא שלפעמים עוד מדברים על זה. עדיף לבחור בדרך האשכנזית ולא לדבר על זה בכלל ופשוט להמשיך להיות משפחה דפוקה עם בעיות רגשיות. אבל אם לא היו מדברים על זה אפילו קצת, לא היה סרט.

המשחק של כל הנוגעים בדבר מעולה. חמשת השחקנים הראשיים הם שחקנים טובים שנותנים ביצועים טובים. טלי שרון מלקטת אצלי מחמאות באופן קבוע ועל אסי דיין אין צורך להרחיב את הדיבור. הביצוע החיוור ביותר שלו הוא עדיין טוב בהרבה מהביצועים של הרבה שחקנים אחרים. נראה לי שאני פשוט לא בזמן טוב להתחיל להיגרר לתוך דרמות משפחתיות של אחרים. זה לא שיש לי הרבה משלי, אבל אני לא ממש הצלחתי להתחבר למשפחה שבסרט.


הדברים שמאחורי השמש. בעיקר בשביל השחקנים.


נכתב על ידי , 26/2/2008 18:52   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כמה מילים עם מותו של דן שומרון


רמטכ"לים לא גומרים פה טוב. ואני לא מדבר על הקריירה הצבאית ( ע"ע דן חלוץ) ואפילו לא על הקריירה הפוליטית (ע"ע אמנון ליפקין-שחק).

אני מדבר על סוף החיים. הרגע שאף רמטכ"ל לא חסין בפניו.

יצחק רבין נרצח, חיים בר-לב מת בגיל 70 ממחלה. דדו מת משברון לב, מוטה גור התאבד כדי להימנע מהמיתה המייסרת שכפה עליו הסרטן, רפול טבע בתאונה מצערת, משה לוי נפטר בתחילת השנה לאחר שבץ וגם דן שומרון נפטר בגיל 70 לאחר שבץ. אף רמטכ"ל לא הוציא את ימיו בנסיבות טבעיות (אני לא אומר ששבץ הוא דבר לא טבעי, אני פשוט אומר שעדיף ללכת בשינה ומזיקנה).

מבין כל הרמטכ"לים (מאז רבין ועד ימינו אנו) יש חריג אחד: אהוד ברק.

 

במקרה שלו, אנחנו אלה שנגמור לא טוב ! 

 

נכתב על ידי , 26/2/2008 18:20   בקטגוריות אקטואליה וכאלה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ניתי ב-3/3/2008 21:55
 



דו"ח צפייה: ימים קפואים - ענת קלאוזנר, אולי שטרנברג


הסוגיה העיקרית, מבחינתי, בכל הקשור ל"ימים קפואים" היא, האם אני יכול להתייחס לסרט באובייקטיביות. הרי כבר כשקראתי על הסרט בפעם הראשונה, קראתי עליו במסגרת ההצלחה המדהימה-ממש (וזה נאמר ללא שמץ של ציניות) של דני לרנר, במאי הסרט, להפיק את הסרט בפחות מ – 30,000 דולר.

וגם כשכבר ראיתי את הסרט לא הצלחתי להתנתק לחלוטין מהעובדה שמדובר בסרט שנעשה בתקציב נמוך כל כך ויחד עם החיבה האוטומטית שלי לסרטים ישראלים, "ימים קפואים" הוכתר, די במיידית כווינר אמיתי.

במחשבה שניה, התקציב הנמוך של הסרט לא אמור להיות העניין שלי. מה אכפת לי אם לרנר השקיע $30,000 או $300,000, הסרט הוא זה שקובע. אלא שבתעשיית הקולנוע שלנו, שעדיין לא מצליחה לכלכל את עצמה לחלוטין (או בכלל) עלות ההפקה היא חלק מהסיפור ובסכומים האלה, עלות ההפקה היא כמעט כל הסיפור כולו. לא לחינם מוקדש סרט ה - "איך עשו את..." ב-DVD לעלות ההפקה וליכולת של לרנר ושל המפיק שלו לתמצת סרט טוב כל כך בסכום נמוך.

אגב, לזכותו של הסרט צריך לציין שגם במקרה של "פרויקט המכשפה מבלייר", עיקר העיסוק היה בדלות ההפקה ובסכום הנמוך שהושקע בה, ולא בסרט עצמו. (ועל כן, אם אני לא טועה, "פרויקט המכשפה מבלייר" נחשב לסרט שהיחס בין ההשקעה הכלכלית בו לרווח הוא הגבוה ביותר).

אז הנה, כמעט מאתיים מילים ועדיין לא הגעתי לסרט עצמו.

האינסטינקט הראשון בצפייה ב"ימים קפואים" היה להגיד "מלהולנד דרייב". אני לא רוצה לפרט למה ואיך, לטובת מי שמתכוון לצפות ב"ימים קפואים", אבל, ישנם רעיונות ברורים שחוזרים על עצמם בשני הסרטים וגם תחושה של העדר קוהרנטיות וטשטוש מסוים, מאפיין את שני הסרטים – אפילו דמות החוזר בתשובה של אולי שטרנברג יכולה להיות מקבילה לקאובוי ממלהולנד דרייב.

מעבר לכך, "ימים קפואים" הוא מפגן משחק מרשים ביותר של ענת קלאוזנר שסביבה סובבת כל עלילת הסרט ולפרקים נדמה שהיא מצליחה להציל את הסרט מלהיראות כמו סרט סטודנטים משודרג (מה שלא רחוק מהאמת, אגב).

אז מה בעצם יש לנו שם, בחורה נטולת שם שגרה בדירות נטולות אפיון שלא ממש שייכות לה. מתפרנסת ממכירת סמי הזייה ומבלה את זמנה בתל-אביב. ותל-אביב של דני לרנר היא לא התל-אביב הרגילה שאנחנו מכירים. היא אותה עיר נהנתנית אבל משהו בה שונה. משהו רע שנמצא באוויר ומזמזם לנו וירטואלית לכל אורך העלילה. אגב, אולי גדול ההישגים של הסרט, מבחינתי, הוא הדבר הרע הזה שאי אפשר להגדיר אותו. התחושה הזו שקיימת לכל אורך הסרט. לפעמים היא אכן מתממשת, כשאותה בחורה קובעת להיפגש עם מחזר אינטרנטי שלה במועדון "קומה" והיא נופלת קורבן לפיגוע. ולפעמים התחושה נשארת בגדר תחושה.

איך שלא יהיה, "ימים קפואים" הוא בעיניי אחד מההישגים הטובים של הקולנוע הישראלי בשנים האחרונות, וכן, לעניין התקציב של הסרט יש כאן משקל גדול בהחלט.

עכשיו כל מה שנותר לראות הוא איך יצליח לרנר להתמודד עם תקציב גדול פי כמה ועם כוכבת שבדומה לענת קלאוזנר (שכיכבה בפרסומת של "במבה" יחד עם יהודה לוי והתינוק המצויר) גם מכירה את יהודה לוי ככה מקרוב.

ע"פ הבכורה המרשימה, יש רק למה לחכות.


ימים קפואים. שווה בהחלט להפשיר !


 

 

נכתב על ידי , 25/2/2008 19:59   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-26/3/2008 15:09
 



דו"ח צפייה: 1408 - ג'ון קיוזאק , סמואל ל. ג'קסון


אשתו של החבר-הכי-הטוב-שלי שאלה אותי ביום שישי בערב מה דעתי על "1408".

עניתי לה שלשיטתו, מדובר בסרט טוב. נחרת הבוז מכיוון החבר-הכי-הטוב-שלי לא אחרה לבוא (אני מניח שזה עקב עודף מופלצות).

אבל אני נאמן לחוות דעתי. סרטי האימה מתחלקים לשני סוגים עיקריים: סוג אחד הוא "אני יודע מה עשית בקיץ/אתמול/מחר/שלשום" והסוג האחר הוא הסוג שיותר חביב עליי, הסוג הפסיכדלי. "1408" ללא ספק משתייך לסוג הפסיכדלי. אין בו הרבה קטעי בוּ ודומיהם (אם כי ישנם כמה רגעי הפתעה), יש בו בעיקר תחושה הולכת וגוברת של קלסטרופוביה ואובדן עשתונות שהולכת ומתחדדת לאור דמותו הזחוחה של ג'ון קיוזאק בחלק הראשון של הסרט. החלק שמחוץ לחדר 1408 במלון דולפין, בשד' לקסינגטון בניו יורק (בשלב הזה היו אמורות לבוא שלוש נקודות מסתוריות כפתיח לאימה של הסרט, ויתרתי).

קיוזאק מגלם (בכשרון רב כמו תמיד) את מייק אנסלין, סופר של מדריכי אימה העוסקים בקיומן של רוחות רפאים. באנגליה, יש מסורת אדירה של רוחות רפאים ורק לאחרונה סופר כי שוער קבוצת ארסנל, מנואל אלמוניה איבד את מקומו בהרכב הקבוצה כיוון שהיה צריך לטפל בבעיות בבית הקשורות ברוחות רפאים שנמצאות בדירתו. בארה"ב שההיסטוריה המתועדת שלה קצרה יותר, עניין הרוחות לא ממש תפס. כמי שהזדמן לארה"ב לפחות פעמיים בחודשים שלפני ליל כל-הקדושים, אפשר להבין במהרה שאם יש רוחות רפאים, הן בעיקר רוחות שתפקידן לשכנע אותך לקנות מרצ'נדייז של החג ולא רוחות נטולות אינטרס מסחרי כמו אלו שבבריטניה.

בכל מקרה, אנסלין כותב מדריכי אימה שכאלה ומתייחס בעיקר בבוז ובספקנות לנושא הרוחות. בשלב מסוים הוא למד על קיומו של חדר מסתורי במלון דולפין הניו יורקי שבו, כך מסופר, שולטות רוח רפאים. אנסלין מבקש לבלות לילה בחדר, למורת רוחו של המנהל (סמואל ל. ג'קסון שראוי לתפקידים טובים יותר)שמנסה להניא אותו ללא הצלחה. מה שקורה החל מרגע הכניסה לחדר הופך את "1408" לסרט אימה בהחלט טוב. יש בו שילוב של הפסיכדליה עם ההפחדה ויש בו בעיקר את ג'ון קיוזאק.

כתבתי לפני כשנה על "מחיר הבגידה", הסרט האמריקאי הקודם שביים מיקאל הלפסטרום ותהיתי על מה ולמה נבחר הלפסטרום לביים את הסרט.

אפשר להגיד ש - "1408" הוא בהחלט סיבה מספיק טובה. לאוהבי הז'אנר ולסבלניים כלפיו.

 


1408. הרבה יותר קיוזאק מגקסון

נכתב על ידי , 24/2/2008 17:21   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)