לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2007    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2007

יש דרבי היום (יהיה חם/יהיה סתם)


ברוח הימים האלה (ובעיקר העיצוב החדש של "סופשבוע" של מעריב), 5 סיבות למה יהיה חם, 5 סיבות למה יהיה סתם:

יהיה חם:
1. מדובר באקורד הסיום לעונה שלטוב ולרע הייתה ח-מ-ה. שתי הקבוצות עברו עונה משונה בהחלט (וזה עוד אם אתנסח בעדינות) ושתיהן תרצינה לסיים את העונה בבום גדול.
2. כפי שאומרים כולם, העונה הזו תיזכר פחות בגלל הכדורגל ויותר בגלל כל הדברים השליליים שמסביב. לקראת היציאה לפגרה, שני מחנות האוהדים ירצו להפגין קצת ביצועים פירוטכניים, מה שמבטיח הרבה רימוני עשן, ושאר ירקות.
3. שחקני הפועל ת"א זכו בגביע ומיד התפנו להעליב את מכבי ת"א. הקהל של מכבי שבימים כתיקונם לא בדיוק מעלה את יוסי אבוקסיס על ראש שמחתו, ירצה להוכיח לקפטן השנוא של הפועל ת"א שלא צריך גביע כדי לשנוא בכל הלב. שלא לדבר על ברוך דגו שעוד נושא עימו בגאון, עבר במועדון הצהוב.
4. הפועל ת"א עולה ללא חצי משחקני ההרכב. זה יכול להיגמר בטרגדיה, זה יכול להיגמר בקומדיה וזה יכול להיות משחק משוחרר ומהנה. חצי מהשחקנים (בשתי הקבוצות) מחפשים חוזה לשנה הבאה וממילא אין מה להפסיד כך שיכול לצאת משהו טוב מהדרבי הזה.
5. אומרים שלדרבי חוקים משלו. וזו עוד דרך לדבר על היוקרה העירונית. יעברו כמה חודשים עד הדרבי הבא ואוהדי הפועל רוצים ללכת זקופים ברח' יהודה המכבי וללעוג לצהובים שנשתבשה עליהם דעתם. אוהדי מכבי רוצים גם כן (הלוואי וימשיכו לרצות).

יהיה סתם:
1. מכבי צריכה רק נקודה כדי להבטיח את המקום השני, הפועל לא תתעלה מעל המקום הרביעי (וחוץ מזה יש לה גביע....). הקבוצות עייפות, בסגלים חסרים, במשחק שלא קובע כלום ואם כל הרצון לסיים בבום גדול, השחקן הישראלי הממוצע צריך אתנן מאוד רציני כדי לשחק על-אמת. גם אם הוא שחקן זר.
2. מרוב פירוטכניקה שוכחים שמטרת ההתכנסות היא משחק כדורגל. כשנזכרים, מתחילים להתגעגע לפירוטכניקה. בכל מה שקשור לכדורגל, שתי הקבוצות לא-משהו. על המשחק הזה כתוב "מצ'עמם" למרחקים ארוכים.
3. אוהדי/הנהלות/שחקני שתי הקבוצות כילו את כל השנאה שלהם על חגיגות הגביע (מחד) והנצחונות בדרבי הראשון (מאידך). סוף עונה, לחות, תן ללכת הבייתה בשקט. בוא נגמור יפה ונגיד שלום.
4. אם ברגיל הפועל נראית קקא ומכבי משעממת כמו הפועל בימיה הטובים, איך אמור להראות משחק שכזה בהרכבים חסרים ? זה רע כמו שזה נשמע.
5. גם למשטרת ישראל חוקים משלה. זה לא הופך אותה לטובה יותר או יעילה יותר. בעונת משחקים רגילה יש 3-5 דרבים. היוקרה, ההתרגשות, הרצון וכו', כל אלה איבדו מזמן את ערכם. כשהקבוצות נפגשות כל-כך הרבה פעמים, אין מה לחדש. (אגב, גם כשהן נפגשות עם קבוצות אחרות הן לא מחדשות הרבה).

ושנייה לפני סיום, עוד טיעון אחד בעד זה שיהיה חם (טיעון שהוא יותר בגדר wishful thinking):
יהיה חם כי אני אשב לראות את המשחק. וויתרתי על הזמנות לקאמרי בשביל זה. והקדמתי את המסלול היומי. ואני עייף ורוצה משהו טוב בטלוויזיה שילווה אותי הערב. אז בחייכם, לא משנה מה יקרה במשחק העיקר שנהנה.

(סתתאאםםם - ברור שחשוב מה שיקרה במשחק: אני מקווה שבסוף אבוקסיס שוב ישיר "הצהובים אוכלים ת'לב" ו - "אני שונא מכבי תל-אביב". בעיתוי הנכון, זה יפה כמו שירים של הביטלס).
נכתב על ידי , 27/5/2007 19:45   בקטגוריות ספורט וכאלה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ניתי ב-29/5/2007 14:44
 



אההה...רגעים קטנים


כשהשמש זורחת, המזגן של האוטו נאבק ואף יכול לה לפרקים, אתה נוסע על אילון דרום, בדרך לארוחת צהריים, כרגע סיימת לשמוע את הגירסה החדשה והיפיפיה של "כנסיית השכל" ל"למאיה יש אקדח", הדר מרקס מספרת על עומס כבד מצומת הכפר הירוק לגלילות מזרח, ואתה מחייך חיוך רחב כי חמקת כמו ענק מהעומס הזה. הם, כבר לא יגיעו בזמן לארוחת צהריים, אתה, כבר יכול להריח את העוף בגריל שמחכה לך.

נכתב על ידי , 25/5/2007 15:02   בקטגוריות אני וכאלה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של האחת, רק האחת ב-5/6/2007 17:05
 



דו"ח צפייה: סינדרלה מן - ראסל קרואו, פול ג'יאמטי, רנה זלווגר


עיקש ונאמן להחלטתי מאוגוסט 2003, לכתוב על כל סרט חדש שאני רואה דו"ח צפייה, אני נאלץ מדי פעם לשוטט בנבכי הזכרון על-מנת לראות מה אני זוכר על סרטים שראיתי לפני כמה חודשים (לפחות). אני לא יודע אם אפשר לייצר מדד שיראה "עד-כמה-אהבתי-את-הסרט-ביחס-למה-שאני-זוכר-עליו", אבל כשעוברים כמה חודשים, אלה הקריטריונים.

במקרה הספציפי של "סינדרלה מן" אפשר להגיד בקלות שקשה לשכוח סרטים של רון האוורד, בעיקר מפני שמדובר בסרטים בומבסטיים עטורים ברגעים גדולים. כשמדובר על סרטי איגרוף, על אחת כמה וכמה קשה לשכוח את הסרט. אין כמו ספורט כדי לייצר סרטים עם גיבורים גדולים מהחיים ורגעים גדולים מהחיים. וכשזה מגיע לספורט, אין כמו איגרוף כדי לייצר סרטים ורגעים שכאלה.

הבעיה היא ש"סינדרלה מן" (ואת זה אני זוכר שחשבתי לעצמי אחרי הסרט), הוא סתם סרט. זה לא סרט רע ואפשר אפילו להנות, אבל במישור הבעייתי של הדרמות, זה בסופו של דבר סתם סרט. אמנם דרמה ואמנם ראסל קרואו טוב כתמיד ואמנם פול ג'יאמטי מעולה כתמיד ורנה מעצבנת כתמיד, אבל עדיין, סתם. זה לא שהאוורד נכשל בנסיון לייצר דרמה גדולה מסיפור חייו של ריי בראדוק, אלא שכנראה דרמה גדולה לא הייתה שם. ריי בראדוק הוא אדם שעסק באיגרוף, נפגע (כמו מיליונים אחרים) מהשפל הכלכלי בסוף שנות העשרים, ומצא את עצמו חוזר לאיגרוף על-מנת להתפרנס. מה שחסר בסיפור של בראדוק (כפי שהאוורד בחר להציג אותו) זה האקסטרה. בראודק לא גאוותן מדי אבל גם לא שפל רוח. הוא איש משפחה, אבל ישנם אנשים רבים שהם אנשי משפחה ורון האוורד לא בוחר לעשות עליהם סרטים. הוא מתאגרף שפרש ונאלץ לחזור לאיגרוף כדי לפרנס את משפחתו, אבל העולם מלא באנשים כאלה. אמא שלי רצתה להיות כימאית, אני רציתי להיות זמר/קולנוען, מיכל מהעבודה רצתה להיות דוגמנית וזיו היה צריך להיות סופר. אם רון האוורד יעשה על אחד מאיתנו סרט של שעתיים וחצי, כנראה שמצבה של הוליווד קשה באמת.

סינדרלה מן. חכו שזה יגיע לסינמה ותהיו מאוד פנויים ורוצים.


 

נכתב על ידי , 25/5/2007 10:21   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הייתכן, דניאל סולומון (ייתכן בהחלט !)


בגלל שאני כותב בבלוג באופן לא סדיר, יוצא לי להחמיץ שירים מסוימים שעושים לי את השבוע. מה זה עושים ? עושים בטירוף. לפני כמה שבועות זה היה "היום שלי" של אוהד בן-אבי שליווה אותי במשך כמה ימים ולא נתן לי מנוח. אמנם הכנסתי אותו לרשימה, אבל לא נתתי לו פוסט נפרד ולא הענקתי לו את הכבוד הראוי. אז "היום שלי" בא והלך, אבל עכשיו אני לא מוותר:

"הייתכן", החדש של דניאל סולומון, הסנונית הראשונה (מישהו עוד משתמש בביטוי הזה ?!?) מתוך האלבום השלישי שלו, יפה יותר מכל שיר שסולומון כתב עד היום (כולל "אהבה", "רבות הדרכים" , "עדיף" ושאר חבריהם).

"הייתכן" הוא בדיוק מסוג השירים שמצליחים לתפוס אותי ספציפית, באופן שקשה לי לתאר. בראש הרשימה של השירים מהסוג הזה נמצא" הכוכבים דולקים" של משינה, "הייתכן" תופס בה מקום טוב. אני לא מפסיק לשמוע אותו. ולכל המלעיזים, זה לא קשור לדמיון הפיזי שיש ביני לבין יוצר ומבצע השיר. ממש לא קשור (טוב, אולי קצת קשור...)

תורו אחריו ותהנו. אני מבטיח: "את כל-כך יפה / הייתכן ? / שאהבת אותי כבר פעם / עשית אותי מסכן / את כל-כך יפה / הייתכן ? / שהיינו כבר ביחד / בגלגול קודם"

נכתב על ידי , 21/5/2007 16:55   בקטגוריות מוזיקה וכאלה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של daydreamer ב-26/5/2007 23:31
 



כוכב נולד 5 - סיכום הסופ"ש הראשון


אני חייב להעיד בגאווה שעמדתי בהבטחתי וראיתי את שתי התוכניות הראשונות של כוכב נולד לעונה החדשה.

קודם כל, לא סבלתי, דבר שני, די נהניתי. ובקיצור, כפי שכבר אמרתי, כפי שימי שישי נראים כרגע, "כוכב נולד 5" מסתמנת כאופציה שפויה לחלוטין.

כשאני מסנן את האנטי המובנה שיש לי לערוץ 2 ולכוכב נולד, ובעיקר לצוות השופטים של התוכנית, אני אפילו מצליח לאתר פוטנציאל התמכרות קליל. כן, כן, ילד מזדקן ונהיה טולרנטי לדץ ולעוד כל מיני דברים שבחיים לא חשבתי שאני אוכל לסבול.

כיוון שהייתי נחוש להנות מהצפייה בכוכב נולד, וכיוון שאני משוכנע ששלב האודישנים הוא הכי מעניין שיכול להיות (כיוון שאחר-כך כולם נכנסים לשטאנצ ערוץ שתיימי ולא מייצרים מעצמם שום דבר מקורי), באתי מתוך מטרה למצוא את הפייבוריט. האיש שעליו אני ארכב כל הדרך לגמר ואתענג בהצלחתו כאילו הייתה שלי.

ביום השידורים הראשון זה היה דורון רוקח. אין מה לעשות. המשקל-יתר והעובדה שהוא בא לאודישן עם זוג הורים זקנים שנראים מאוד מנותקים מערוץ 2 ומנותקים בכלל, עשה לי את זה. ממש חששתי שלא יעלו אותו לשלב הבא. אני יודע שיהיה לי קשה מאוד לראות את העונה הזו אם אני אצמד לכל חלכא ונדכא, אבל כנראה שלהיות אוהד הפועל ת"א זה אלמנט מחייב גם כשבאים לבחור פייבוריטים בכוכב נולד. ביום השני זו הייתה אלינור, כבדת הראייה (הייתי בטוח שהיא עיוורת, אבל כיוון שיש לה משקפיים, הנחתי שהיא בכל זאת רואה משהו).

אז מה יהיה ? שאלתי את עצמי. האם אני אבלה את העונה הראשונה שהחלטתי לראות ברחמים גלויים ולפעמים קצת יותר מדי סוחטים על כל מועמד שהגורל מעט התעלל בו. הרי אם דורון היה סוכר את פיו בזמן, יכול להיות שהוא לא היה בחור שמן שמתחרה על לב השופטים אלא סתם בחור מבת-ים שרק רצה לשיר. מה, זה שהילד שאב שווארמות כאילו אין מחר, זה סיבה לסימפטיה שלי ?!?

התשובה היא אגב כן. אין מה לעשות. אחוות שמנים מקצועיים.

דבר נוסף שהדהים אותי היה מה שהשופטים כינו בעדינות "חוסר מודעות". אין לי ספק שחלק מהנבחנים באו בשביל אלמנט הדאחקה וכו', אבל חלקם היו ממש ממש גרועים. לדעתי, האודישנים שאנחנו לא רואים הם האודישנים הבינוניים. אלה ששרים יפה. שהחבר'ה תמיד אומרים להם "בואנה, אתה שר ממש יפה, למה שלא תלך לכוכב נולד" (אם היה לי 5 סנט על כל פעם ששמעתי את הביטוי הזה, היום היה לי כנראה בסביבות דולר עשרים וחמש), אבל הם לא מספיק טובים כדי להמשיך בתכנית.

מה שרואים בשבועות הראשונים זה את הטובים באמת (סקעתים למיניהם) והמצחיקים. למשל, ההוא ששר את "כל הכבוד" של יהורם גאון באופן אופראי וצייצני (כפי שמרגול היטיבה לתאר). אותי זה הצחיק.

אלא שחוסר המודעות שאני מתכוון אליו הוא לא ברמת הביצוע של הנבחנים. חוסר המודעות הוא דווקא בשיחה שלפני. כולם רוצים להיות קרן פלס. אין לי בעיה עם זה, אבל הדרך שבה הם מציגים את זה, הדרך שבה מתייחסים לפלס כמי ששרדה כל-כך הרבה מאבקים בדרך לתהילה, מעט מטרידה אותי. יכול להיות שדרכה של פלס לתהילה לא הייתה קלה ומיידית, אבל להציג את פלס כמי שבסופו של דבר הצליחה אחרי שנים של מאבק היא מוגזמת. ובכלל, אצלנו היהודים אומרים "דע בפני מי אתה עומד" וכשחושבים על הפאנל של "כוכב נולד" זה תופס משנה תוקף.

צביקה פיק היה אליל ענק בגיל צעיר, אבל כמי שהיה בחיים בשנים הרלוונטיות, אני גם זוכר את הנפילה שלו. והיא הייתה כואבת. מתהילה אדירה וחסרת תקדים כמעט, פיק נהיה זמר שמתדפק על כל דלת אפשרית רק כדי להיבעט ממנה. היום כנראה כבר לא רואים עליו את הצלקות. פיק נראה כמי שחי טוב מכולנו, אבל אני משוכנע שבלילה בלילה, הוא חושב על שנות השמונים ומצטמרר. הוא היה שם והוא קיבל הרבה יותר בעיטות ממה שפלס תקבל כל החיים שלה.

מרגול הופיעה במחזמר "שיער" ובסרט "קזבלן" בתחילת שנות השבעים, אבל אחר-כך עברו עליה שנים יבשות למדי. ראיון בסיבה למסיבה הקפיץ אותה לתודעה הלאומית ובעזרת הפה הגדול, כמה שירים טובים וכן, גם החיקוי ההוא מארץ נהדרת, היא עדיין איתנו.

צביקה הדר קנה את עולמו בתור ז'וז'ו חלסטרה, אבל מעטים זוכרים כיום את הנפילה האדירה שלו ב"שישי שואו". צביקה התרסק ביום שישי של טלעד ובתכנית החמישית הוא ממש התחנן לקהל שהתחיל לעזוב את האולפן בזמן הצילומים (שמעתי מחברה של מישהי שהייתה שם - בזמנו לא היו טוקבקים....).

 

האם מול האנשים האלו אתה צריך לעמוד ולמכור את סיפורה של קרן פלס שניסתה פעם או פעמיים עד שהצליחה להשתלט על כל חלקה פנויה ברדיו הישראלי ? אתה באמת מצפה שנתנייתית שורשית כמו מרגול תעניק לך את מידת הרחמים אחרי שהיא התבזתה במשך כל-כך הרבה שנים לפני ההצלחה וגם אחריה ? האם צביקה פיק שקצרה היריעה מלהכיל את כל הבדיחות שנכתבו על חוסר הפופולריות שלו, הוא האדם שצריך לנפנף מולו את קרן פלס כסיפור של הצלחה כנגד כל הסיכויים ?

תאמינו לי, אין לי שום דבר נגד קרן פלס. שיהיה לה בהצלחה, באמת, אני רק חושב שמועמד שרוצה להתחבב על השופטים חייב להפגין קצת יותר מודעות לסביבה ולסובב.

אגב, המועמדת שעליה נאמר במפורש שהיא עצבנה את השופטים (מה נהיה צדי, מה התנפחת ?) קרן-משהו מחולון, היא הפייבוריטית שלי. גם מחולון וגם בחרה לשיר את "חור בלבנה" של רוקפור, אולי אחד השירים הכי יפים שהשפה העברית ידעה מימיה. שתצליח. ושדורון רוקח מבת-ים יצליח. בשבילו ובשביל כל הבטטות (כן, כן, גם אני בטטה).

והעיקר, שתהיה עונה סבבה. אני מתכוון לראות ושמעתי שיש לפעמים צחוקים ושירים יפים, אז דיר באלקום, אל תאכזבו אותי.

נכתב על ידי , 20/5/2007 19:48   בקטגוריות טלוויזיה וכאלה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של באה הולכת ב-22/5/2007 04:17
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)