לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2011    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2011

"ברמחטנה"


האם "ברמחטנה" היא קבוצת הכדורגל הגדולה בהיסטוריה ??? אפילו יותר גדולה מברצלונה של מסי, צ'אבי ואינייסטה ??? ובכלל, איפה נמצאת ברמחטנה ??? אולי ניסע לשם כדי לראות כדורגל איכותי ??? ובכלל, לא כדאי לעשות הגהה לשלמה שרף ???



נכתב על ידי , 29/5/2011 09:49   בקטגוריות אקטואליה וכאלה, וכאלה, ספורט וכאלה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-29/5/2011 14:02
 



נבחרת ישראל


יצא לי לראות באיחור של כמה ימים את "נבחרת ישראל", תכנית הבידור החדשה של ערוץ 10. אני חייב להודות שעקרונית, אני בעד ערוץ 10. הייתי בעדו מהתחלה. ולא מאהבת מרדכי אלא מסלידה מערוץ 2, שידורי "קשת" והמאקווווו שלהם. אין לי ספק, אגב, שערוץ 10 רקוב בדיוק כמו ערוץ 2 אם לא יותר, ובכל זאת, אני נוטה חסד לערוץ המקרטע הזה.
"נבחרת ישראל" נתפרסמה בעיקר בשל הקשיים בהרמתה וגל העזיבות שליוו את התכנית (יצפאן, ליאור אשכנזי, הגיוס-ברגע-האחרון של ענת מגן-שבו) ואני מניח שהמטרה שעמדה בבסיסה הייתה לעשות "ארץ נהדרת" שלא יראה כמו ארץ נהדרת, לא יעתיק דמויות מארץ נהדרת אבל יצליח כמו ארץ נהדרת ויטמיע בשיח היומי ביטויים ודמויות (שזה אולי ההצלחה הגדולה ביותר של ארץ נהדרת לאורך שנותיה).
האמת, קשה להגיד שהם הצליחו, אבל תכנית הבכורה הייתה לחלוטין לא מביכה ולדעתי, הקרינה פוטנציאל מסוים לשיפור שעוד יגיע. אני עדיין לא רואה מהן הדמויות שישרדו במשך עונה שלמה (או אפילו עד התכנית הבאה) אבל אני משוכנע שגם אם הן עדיין לא הופיעו, הן תגענה. אני מניח שיוצרי התכנית יצטרכו למצוא את המקבילה שלהם לקטעי האולפן של ארץ נהדרת. כרגע, ירון ברובינסקי משחק את קיציס די טוב, אבל אני לא בטוח שזה מספיק. אם להתעקש על ההקבלה לארץ נהדרת, אני חושב שמה שחסר לתכנית אלו הדמויות האלו. הפועלים הרומנים או לובה או כל דבר שיתפוס ויגרום לאנשים לחזור שבוע אחרי שבוע.

בכל מקרה, הדבר שאני מציע לאנשי ערוץ 10 לעשות הוא לצפות בתכניות הראשונות של ארץ נהדרת. זה ייתן להם סבלנות ואורך רוח כלפי התכנית החדשה שלהם. ארץ נהדרת בתחילת דרכה לא הייתה כל כך משופשפת ויעילה כפי שהיא היום והתכניות הראשונות נראו כמו חיפוש כיוון כללי. הרי קובצו לשם כמה קומיקאים מכמה כיוונים. קשה לזכור את זה היום, אבל הקשר המקצועי בין אלי ומריאנו לבין פרידמן וקיציס לא היה מובהק כל כך כשהתכנית התחילה ואת עלמה זק אף אחד לא הכיר. אורנה בנאי ודב נבון היו מקפצת הרייטינג של התכנית ומה שהיה אמור להביא את הצופים "המבוגרים".
התכניות הראשונות של ארץ נהדרת לא היו משובחות כמו אלו שבאו אחריהן אבל היה בהן את הדבר הבסיסי שצופי טלוויזיה מחפשים: צוות של שחקנים/קומיקאים מאוד מוכשרים שמסתייעים בתסריטאים משובחים. השילוב הזה הוא כמעט תמיד, שילוב מנצח וזה מה שאני מאחל ל"נבחרת ישראל".

בתקופה שכזו, נטולת כדורגל, יורו, מונדיאל, אולימפיאדה או ליגת אלופות, מה יהיה רע לקבל ביום שלישי מנה קטנה של צחוק ?

 

נכתב על ידי , 28/5/2011 17:52   בקטגוריות טלוויזיה וכאלה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Flower ב-29/5/2011 14:39
 



השכונה שלי ואני


כמו בכל שכונה שמכבדת את עצמה, גם בשכונה שגדלתי בה הייתה רוכלת עיתונים זקנה. החנות שלה הייתה בעיקר חנות של חומרי ניקוי והיגיינה אבל את עיקר הפרנסה היא ובעלה עשו ממכירת עיתונים. אני חושב שעצם זה שהייתה להם חנות יכולה לפסול אותם (לפחות במובן הלשוני) מלהיקרא רוכלים, אבל כיוון שמדובר ברומנטיקה של ימי הילדות הרחוקה, ניתן להתייחס אליה כרוכלת העיתונים הזקנה.
בימי שישי היה זרם בלתי פוסק של קוני עיתונים ובעלה בילה את רוב היום בהרכבת העיתונים. הרבה ידיעות אחרונות ומעט מעריב. אבא שלי התעקש שנקרא מעריב. כולם קראו ידיעות אחרונות ואנחנו היינו במעריב. כשהגעתי לגיל שבו אנשים מסביבי התחילו לדבר על מה שהם קראו בעיתון, במיוחד בעיתוני סופ"ש, אני ידעתי מה כתבו במעריב. זה היה מעניין וחשוב אבל זה לא היה מה שכתבו בידיעות.
אז הייתה לנו רוכלת עיתונים ובשמונה עשרה שנים שחייתי באותה שכונה, הייתה רק פעם אחת בה קניתי ממנה משהו שהוא לא היה עיתון. לאימא שלי נגמר האציטון והיא ביקשה ממני ללכת אליה ולקנות.

 

נזכרתי בה היום כי "עשיתי קניות" בסופרמרקט. מה שפעם היה הסופרמרקט. היום זה "מגה בעיר" ונדמה לי שהוא עבר לא מעט גלגולים בדרך. כשהייתי ילד, הסופרמרקט היה העיר הגדולה. באמת. הסופרמרקט היה אגף המבצעים. לשם היינו הולכים בערבי חג, כשאבא רצה חלות מ-מ-ש טריות. אני לא חושב שאבא שלי אי פעם טרח לבדוק האם החלות של המכולת טריות יותר או פחות, אבל בתור מפא"יניק אמיתי, היה לו אמון בממסד. הסופרמרקט היה הממסד. שם נחתכו גורלות. שם היו החלות הטובות.

 

בכל גיחה שכזו למרכז המסחרי שבו נמצא הסופרמרקט ולידו נמצאת הגינה הציבורית וביה"ס היסודי שבו למדתי, יוצא לי להיתקל באנשים שאני מכיר מהילדות. הנה ההוא שלמד בשיכבה של אחות של צדוק והנה הזקנה ההיא שפעם צעקה לשכנה שלה ברחוב: "רבקה ! את באה לשמונצעס ???" (היא לא הייתה סנילית. פשוט פעם הייתה חנות כזאת במרכז המסחרי). אין לי דבר וחצי דבר עם האנשים האלה ואף פעם לא היה. ובכל זאת לפעמים אני מרגיש שיש בינינו משהו סמוי. משהו קטן וחסר משמעות אבל משהו. בדיוק כמוני, גם הם יודעים מה זה "גן הכיפה", הם יבינו כשאני אדבר על "הקיוסק של אברהם" וסביר להניח שגם הם אומרים "ארגמן" במילרע (או מלעיל, אני לא יודע מה ההבדל. הכוונה היא לזה שהם מדגישים את ההברה הלא נכונה) ויתכוונו למרכז המסחרי בכללותו ולא רק לאולמי השמחות שמתנוססים מעליו כל כך הרבה שנים.

 

כשהייתי בן 18, עברנו דירה לבניין אחר בשכונה. אין ספק שהחיים נראים אחרת מהצד הדרומי של נאות רחל וקל יותר להתעלם מאיך שהשכונה מזדקנת. כדרכן של הרבה שכונות שבשנות השישים והשבעים היו שכונות נחשקות, השכונה שלי לא הזדקנה בחן. האוכלוסיה ברובה עברה מן העולם או שסתם עזבה למקומות אחרים. לילדים של אז יש ילדים משל עצמם (ולחלקם אפילו יש נכדים) וכשאני מטייל עם הגוזלית הקטנה שלי לגינה הציבורית שבה שיחקתי כל כך הרבה, נורא מתחשק לי להגיד לה: "הנה, פה אבא שיחק כדורגל עם שגיא ותומר" או "פה אבא טיפס על העץ", אבל הגינה של היום כבר לא מזכירה את הגן הציבורי של פעם. ובינינו, אני לא זוכר את עצמי מטפס על עצים. גם לא כשהגינה הציבורית הייתה סתם גן ציבורי.

 

אין ספק שהנוף האנושי בשכונה השתנה. השקט נעלם ממנה יחד עם הסלילה וההרחבה הבלתי פוסקת של כביש 20 (מערבית לקו הגבול של השכונה והעיר) ואת הדורות של הילדים שמילאו את השכונה כשאני הייתי ילד, מחליפים עכשיו ילדים אחרים שמתערבבים בזקנים שעוד נשארו לגור כאן. הרבה רוסית והרבה פרסית. הרבה חנויות אוכל, הרבה מספרות והרבה חנויות שהן לא זה ולא זה. חסרות אופי. אין בהן מספיק דברים טובים כדי להיקרא מעדניות ואין בהן אחידות. סתם חנויות עם אנשים שרוצים למכור דברים. ובכל זאת, לצד האנשים שהזדקנו עם השכונה אפשר למצוא בעלי עסקים שהזדקנו איתה ומדי פעם אתה רואה אותם עומדים בפתח החנות ומהנהנים אלייך. זוכרים שפעם היית ילד והסתובבת במרכז הזה ממש ולא טיפסת על העצים בגן הסמוך.

 

השכונה שלי היא כבר לא אותה שכונה אבל זה בסדר, אני כבר לא אותו אני. בחדר שבו למדתי כיתה א' פתחו בית כנסת. וביה"ס היסודי שלי הוא סתם חטיבה. בקופת חולים התקינו מעלית ואפילו אולמי ארגמן הפכו לבלה מיה (או שם אידיוטי אחר) ואת הנאון המטורף ההוא של החתן כלה שהיו על גג האולם העיפו לטובת מדחסים של מזגנים ועוד מחסן עלוב. עברתי לגור במרכז העיר לפני כמה שנים ונראה לי שזו עוד תחנה בדרך לכפר, למושב, לנגב, לארה"ב או לבית אחר בחולון.

 

 

ובכל זאת, ההזדקנות של השכונה לא גורמת לי לאהוב אותה פחות. ובכלל, ממתי זיקנה היא סיבה לאהוב פחות. כשיובנטוס הגדולה שידועה בכינוייה "הגברת הזקנה" ירדה לליגה השנייה באיטליה, שאלו את אלסנדרו דל פיירו, סמל הקבוצה, האם בכוונתו לעזוב. דל פיירו השיב באחד המשפטים היפים של הכדורגל: "ג'נטלמן לא עוזב כל כך מהר את הגברת הזקנה שלו". אמר ונשאר עם יובנטוס עד עצם היום הזה. ואם זה טוב לדל פיירו הגדול, זה טוב גם בשבילי. אני אולי לא גר כאן כבר כמה שנים, אבל עדיין מרגיש שייך ויש לי תחושה שהשכונה הזאת היא השכונה היחידה במהלך חיי שלה אוכל לקרוא "השכונה שלי" ולדעת שאני מתכוון לכל מילה באמת.

נכתב על ידי , 27/5/2011 16:58   בקטגוריות אני וכאלה, וכאלה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Flower ב-29/5/2011 14:36
 



פסתיכון 1991 או It was twenty years ago today


היום לפני 20 שנה בדיוק הופעתי בפסתיכון.

הרבה דברים קרו בתקופת התיכון ואיכשהו הזכרון הצליח למחוק או להדחיק רבים מהם. את הפסתיכון אני זוכר. זו הייתה ההופעה הכמעט-יחידה של הלהקה שלי מכיתה י', "אסידרופ".

 

במבט לאחור קשה לקרוא לזה להקה.

תמיר ידע לנגן והייתה לו גיטרה עם דיסטורשן והוא ידע לעשות את הפתיחה של Sweet child O'mine. אני לקחתי מהאח שלי את הבס והצלחתי לנגן את התו הראשון והשלישי בכל תיבה, הכי בסיסי שיש. לשרון היו תופים (והיום, כשמעליי גר מתופף שבכל לילה אני מאחל לו מיתות שונות ומשונות, אני יודע להעריך את זה שהורים של שרון הסכימו שיכניס תופים הביתה) ומשה לקח את הגיטרה החשמלית שעודד "פילטר" (נשבע לכם שהיה אחד כזה) נתן לו.

את החזרה הראשונה עשינו על הגג של הורים של תמיר, יומיים לפני מלחמת המפרץ.

ישבנו במחששה כל הזמן ודיברנו על הלהקה. היו גם כמה שירים אבל בתכלס, חוץ מההכנות לפסתיכון אני לא זוכר אותנו מנגנים יותר מדי.

 

השיר "בוכה בלילות", השיר שאיתו הופענו, נכתב כנראה בהשפעת המלחמה. כבר אז זה היה נשמע מופלץ להגיד שכתבתי שיר בהשפעת המלחמה, והיום, 20 שנה אחר כך זה עדיין נשמע לי מופלץ. מה גם שמלחמת המפרץ וכל מה שבא קצת לפניה וקצת אחריה היו מהתקופות היפות בחיים. יום לפני שהיה צריך להגיש את השירים לוועדה שהייתה צריכה לבחור מכל תיכון את המתחרים, אחי שמע את השיר וכתב לו תוך כמה דקות לחן חדש לגמרי. זה פשוט מדהים שאחרי כל כך הרבה שנים ביחד, "בוכה בלילות" נשאר שיתוף הפעולה היחידי בתחום המוזיקה ביני לבין אחי. והאמת, בתור הלנון-מקרטני היחידי שלנו, הוא לא רע בכלל. השאלה היחידה כמו תמיד היא מי לנון ומי מקרטני.

אז היה טקסט של ילד בתיכון שמדבר על צללים אפלים ולילות לבנים בלי בכלל לדעת מה זה. לחן סיקסטיז מלודי להפליא ולהקה של ארבעה חבר'ה ששלושה מהם למעשה גרו לאורך אותה שנה במחששה ההיא שמאחורי בית הספר.

אני עד עכשיו זוכר את ההתרגשות של החבר'ה מהקבוצה בתנועה כשסיפרתי להם שאני הולך להופיע בפסתיכון. עמדתי שם בקן הישן (שהיום הוא מבנה של ההסתדרות שיש בו כל מיני קורסים כמו "גישור" וקבוצות של חולי סכרת) וניגנתי על גיטרה לא מכוונת את השיר. בפזמון השני יסמין כבר הצטרפה. אין ספק, בעיני עצמי, הייתי מלך.

בחוצפה שמאז כבר אבדה לי ניגשתי לסגנית מנהלת בית הספר וביקשתי להתאמן ולהשתמש בציוד של בית הספר. לה זה לא הפריע שאחד מחברי הלהקה כבר עף מאותו בית ספר עצמו, השני היה בדרך והשלישי בכלל למד בהולץ. המחויבות האישית שלי הייתה בחדר האור קולי כך שהיה לי מפתח. בפעמים הבודדות שהתאמנו, הציוד של הטקסים של בית הספר עמד לרשותי. היה לי מספיק שכל להקליט את עצמנו בטייפ קסטות וזה בעצם נשאר הזכרון היחידי שלי מהלהקה. את הקלטת נתתי לשירי למשמרת ואם ממש נתאמץ, נוכל למצוא את הקלטת קבורה באחד הארונות בבית של אימא שלה ברח' קפלן.

 

ערב לפני התחרות הזמינו אותנו לחזרה הכללית בקונסרבטוריום בבנייני צמרת.

כיוון שהיינו היחידים שהופיעו ללא התזמורת, כמעט ולא היה לנו קשר עם המארגנים של התחרות או עם המתחרים מהתיכונים האחרים. הגענו לשם והרגשנו כמו הרולינג סטונז מינימום. מרי, שלמדה בתיכון יבנה, עשתה עיניים לשרון המתופף שלנו. לכולם היו שירים נעימים ורכים ורק לנו היה גיטריסט שיודע לעשות את הפתיחה של Sweet child. במסגרת הפסקת סיגריה שעשינו בחוץ פרץ ויכוח. תמיר לא היה מרוצה מהאקורדים בסולו וביקש לשנות אותם למשהו פשוט יותר. אני כבר הייתי רגיל לשיר כמו שהוא ומאז ומתמיד לא הייתי חסיד של שינויים גדולים מדי. השינוי שהוא ביקש לא היה קשור לחלוטין לשיר (אבל היה נוח יותר לסולו) ואני התעקשתי. רבנו כמו שרק ילדים בני 15-16 יכולים לריב. עם כל כך הרבה מרץ ולהט, אבל בסופו של דבר, משה לקח את הצד שלו ולאט לאט נגמרו לי הטיעונים. משפטים כמו "ככה כתבתי את זה" לא תופסים כשהחבר'ה יודעים שלא אתה כתבת את זה וכשהגיטריסט שלך שיודע לנגן את Sweet child מבקש לשנות.

 

ביום התחרות הזמינו אותנו לחזרה הגנרלית במתנ"ס קרית שרת (שטיינברג). אני אשוב ואחמיא לעצמי על זה שטרחתי להביא מצלמה. לקח חשוב בחיים הוא שאם לא תביא קפה לא יהיה קפה ואם לא תביא מצלמה לא יהיו תמונות (את המשפט עם הקפה "שאלתי" מיאיר לפיד). אם מישהו יעמיק לחפש בארונות של אימא של שירי, הוא ימצא שם תמונות של ארבעה חבר'ה כמעט נרגשים. אחד קוּל (תמיר היה ואני מניח שהוא עדיין Definition of cool), אחד גבוה ויפה (שרון), אחד עם משקפי ג'ון לנון (משה) ואחד עם משקפי שמש. בדרך להיות שמן אבל עדיין לא ועם תספורת שבדרך להיות מארג' סימפסון (אבל עדיין לא). אני חושב ששכונת קריית שרת כולה הייתה צרה מלהכיל את ההתלהבות שלנו מעצמנו.

כשהגענו לאולם עצמו ראינו שהלהקה הייצוגית של קריית שרת מתאמנת שם. לבסיסט שלהם הייתה גיטרת בס ב-ד-י-ו-ק כמו של פול מקרטני ואני, אני כל כך רציתי אותה.

בחוצפה שמאז כבר אבדה לי ניגשתי אליו וביקשתי רשות להשתמש בה בהופעה. בחוסר התלהבות מוחלט הוא הסכים. אם תראו את הגיטרה הזאת בהופעות של מוניקה סקס ותראו את פיטר מנגן עליה, תחמיאו לו על זה שהוא שמר אותה (או בקיצור: הבסיסט היה פיטר וממנו ביקשתי את הגיטרה...).

והייתה שם גם אחת עם חולצת תחרה. אני זוכר את העיסוק המופרז שלנו באותו יום באותה חולצה. קראנו לה "לייסי" והיא בכלל לא ידעה שהיא כזו.

 

בערב, כשהגענו למקום, אני חושב שכבר הייתי רגוע יותר.

שעה או שעתיים לפני זה בבית, אחי היחידי עמד ושר איתי שירים של הטראוולינג ווילבוריז כדי שאוכל להירגע קצת ולחמם את הגרון. האמת היא שלמרבה הצער אני לא זוכר הרבה דברים מהערב עצמו, אבל שלושה דברים בכל זאת נחרטו בזיכרון.

הראשון הוא המהירות שבה תמיר ירק מהפה סיגריה שהוא בדיוק הדליק ברגע שאימא שלו נכנסה למתנ"ס. השני הוא המראה של החבר'ה מהקבוצה בתנועה עומדים ביציע בחולצות קבוצה (הייתה לנו מין חולצה אמריקאית ירוקה-לבנה) ומנופפים בידיים בזמן הפזמונים והשלישי הוא המגע של הגיטרה בס שפיטר נתן לי.

 

האמת היא שהיה ממש מדהים.

בדיעבד אני יודע שהיה מדהים. הנעורים מלאים ברגעים מדהימים ואנחנו לא תמיד מודעים להם בזמן שהם מתרחשים. אני מניח שאירוע מיוחד כזה כמו פסתיכון, אירוע עם תאריך והכנה וציפייה וכו' הוא בדיוק מסוג הדברים שיכולים להישאר בזיכרון למשך כל כך הרבה שנים. התודעה שלי בחרה לזכור דווקא את ה – 12.5.1991. את הדבר הספציפי הזה.

 

נדמה לי שהופענו עוד פעם אחת אחר כך במסיבה בגנות. לא היה לנו ציוד ובקושי היה מיקרופון אבל הופענו. אני אפילו לא זוכר מה ניגנו, אבל הופענו.

תמיר ומשה עזבו את בית הספר בסוף אותה שנה. אני ניצלתי בעור שיניי.

 

משום מה, בכל פעם כשאני חושב על התיכון, אני נוטה להיזכר דווקא בשנתיים הראשונות, הבעייתיות. שנתיים שהשיא שלהן הייתה ההופעה בפסתיכון. כאילו שהפסתיכון היה שם כדי לסכם עבורי את החלק הרע של התיכון. אלא שאם זה היה החלק הפחות טוב, איך שזה שאני זוכר אותו כל כך טוב ?

איך זה שעשרים שנה אחרי, אני עוד זוכר את התאריך ואת ההיא עם החולצת תחרה ?

 

אני שולח מכאן כוסית וירטואלית למשה, שרון ותמיר. שמעתי ששרון קנה תופים אלקטרוניים, משה גר בגבעתיים ותמיר בטח עושה משהו Cool.

דקה אחרי ההופעה של אריק איינשטיין או האיחוד של נושאי המגבעת, אולי גם לנו תהיה סיבה טובה להתאחד ולשיר את "בוכה בלילות". הרי מלחמות, הארץ הזאת יודעת לספק.

 

נכתב על ידי , 12/5/2011 20:07   בקטגוריות אני וכאלה, וכאלה, מוזיקה וכאלה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-14/5/2011 19:38
 



פתאום אני יכול לראות ריחות שלא ידעתי, צבעים שלא שמעתי


אומרים שכשמפסיקים לעשן, מתחילים להריח ולזהות כל מיני ריחות שאף פעם לא ידענו. ניסיתי את זה וגיליתי שחולון לא מריחה איי-איי-איי. עכשיו כשאני כבר כמה ימים בדיאטה, אני מגלה שכשמפסיקים לאכול שטויות, מתחילים להריח כל מיני גוונים של קונדיטוריות שלא ידענו. אני לא מורעב אבל מריח "על האש" בכל מיני מקומות לא סבירים. אני מחזיק מעמד אבל בא לי קצת בצק.

 

 

נכתב על ידי , 6/5/2011 19:17   בקטגוריות אני וכאלה, וכאלה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-7/5/2011 09:41
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)