שלושה דברים ראויים לציון מיוחד בסרט הנפלא הזה:
בראש ובראשונה תצוגת משחק אדירה של שלושת כוכבי הסרט. ווטס ודל טורו היו מועמדים לאוסקר על תפקידם בסרט ושון פן (שהיה צריך להיות המועמד האמיתי) זכה בסופו של באותה שנה באוסקר עבור "מיסטיק ריבר" (שאליו אגיע בעתיד). אחד ממבקריו של הסרט אמר שבעתיד יציגו את הסרט בפני סטודנטים למשחק כדוגמה לתצוגה יוצאת דופן של שלושה מהגדולים שבשחקני הדור הנוכחי. הוא לא הגזים. שון פן הוא בעיני שחקן ענק. כל תפקיד שהוא עושה הוא פשוט מדהים, אין דרך אחרת להגדיר את זה ו-"21 גרם" הוא רק דוגמה אחת מני רבות. ההופעה שלו ב"מתוק ומרושע" הייתה לא פחות ממדהימה והצליחה להציל מה שהיה בסופו של דבר סרט די בינוני של וודי אלן. ב - I am Sam הוא ריגש אותי עד דמעות וכנ"ל לגבי "21 גרם". ההופעה המצויינת של דל טורו וווטס אמנם קצת מתגמדת אל מול שון פן האדיר ובכ"ז שלושתם ראויים למחמאות מקיר לקיר.
דבר נוסף שחשוב להזכיר בהקשר של הסרט הוא היחס של אינאריטו (הבמאי המקסיקני של הסרט) לדמויות בסרט. סופרים ויוצרי קולנוע לוקים לעיתים באהבת-יתר לדמויות שהם יוצרים. אצל אינריטו קורה התהליך ההפוך. בדומה לסרטים דוגמת: "כנפיים שבורות" או "רקוויאם לחלום", המסע שעוברות הדמויות במהלך הסרט, מהבחינה הרגשית והנטל שהוא יוצר הוא עצום. שלושת הסרטים האלו מצטיינים בכך שהתחושות האלו מועברות בדיוק רב לקהל ומשפיעות על חוויית הצפייה. "21 גרם" הוא סרט לא נוח לצפייה. ושלא נטעה, בעיני הוא מעולה, אבל קשה לצפייה ולעיכול. ללא ספק, אחד מהסרטים העצובים ביותר שראיתי בשנים האחרונות. וזה לא סתם עצב של טלנובלות (למרות שלפעמים הסרט מעט נגרר לאזורים האלו) אלא תחושה כבדה כזו ומחנק בגרון. עד כדי כך. זו גדולתו של אינריטו מחד אבל גם הנקודה שמכבידה על הצופה מאידך. מי ששורד דרמות קשות מוזמן לנסות. מי שלא צריך טראומות נוספות מוזמן לוותר.
הנקודה השלישית והחשובה ביותר היא המבנה של הסרט. אינריטו שנחשב לעילוי צעיר בקולנוע העולמי משתמש בטריק ידוע (שבו הוא השתמש בסרט הבכורה שלו) ופופולרי מאוד ומציג את הסרט באופן לא כרונולוגי. קשה לתזמן את הסרט שנפתח במה שהיה אמור להיות סצינות הסיום שלו וממשיך במה שהיה אמור לבוא בפתיחה וכו'. עד לשלבים מתקדמים מאוד בסרט הצופה נאלץ לעקוב אחרי דמויות שתפקידן בכוח לא ברור ועל אחת כמה וכמה, ההקשרים ביניהם. הנקודה הזו הופכת למשמעותית בעיקר לאור העובדה שאם "21 גרם" היה נערך ומוצג באופן כרונולוגי הוא עדיין יכל להיות דרמת קולנוע מעולה שמתהדרת במשחק נפלא של שלושה שחקני-על. השימוש בטריק הטרנטינואי הזה הפך לפופולרי מאוד לאור ההצלחה של "כלבי אשמורת" ו-"ספרות זולה" ולעיתים נעשה בו שימוש יתר. לזכותו של אינאריטו ו-"21 גרם" אפשר לומר שזה לא פוגם בתוצר הסופי. "21 גרם" הוא סרט לא פחות ממעולה אבל עדיין קשה מאוד לצפייה. בכל מקרה, תצוגת המשחק (בעיקר של פן. סליחה שאני מנדנד אבל הוא היה ענק) שווה את המאמץ הכרוך בצפייה בסרט.
"21 גרם" הוא משקלה של הנשמה. זה המשקל שגוף האדם מאבד ברגע המוות. ניתן להבין מכך כמה דברים לגבי הסרט. ישנן הרבה פרשנויות לשמו של הסרט. לטעמי, המטרה בסרט כולו היא להראות את אפסותם ונזילותם של החיים. ישנן הרבה דרכים להראות את זה, אינאריטו בחר בדרך המקשה ביותר. הסרט מביא את סיפורם של שלושה אנשים שלכאורה ממש לא קשורים אחד לשני ובכל-זאת הם הכי קשורים שיש.
פול ריברס (שון פן) הוא חולה לב המצפה להשתלה שבלעדיה הוא חשוב כמת. בגופו מושתל ליבו של בעלה של כריסטינה פק (ווטס). כריסטינה היא אשה בורגנית הנשואה לארכיטקט ומגדלת שתי בנות ובעיקר, בגמילה מסמים. חייה סופגים מהלומה קשה כשג'ק ג'ורדן (דל טורו) הורג בתאונת פגע וברח את בעלה. ג'ורדן הוא אסיר משוחרר שהחליט לשים את מבטחו בישו אלא שהפנאטיות שבה הוא נוקט באמונתו כמו גם העובדה שהצרות מסרבות להרפות ממנו הופכות אותו לדמות טראגית לא פחות משתי האחרות. כל מילה נוספת עלולה להרוס חלקים בסרט ולכן אני אפסיק כאן. מי שעמיד בפני דרמות קשות במיוחד חייב-חייב-חייב לראות את הסרט הזה.