לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2005    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2005

ואני כפיי ארימה 2 - יום השנה לבלוג.


בוקר טוב,

"הבלוג של אילון" מציין היום שנתיים להיווסדו.

האמת, אין לי שום דבר מיוחד להגיד על זה. ממש כלום.

אני מודה מקרב לב לכל מי שטורח לקרוא ולהגיב או לקרוא ולא להגיב.

אני מעריך את הסיבולת של הקבועים שלי שנאלצים להתעמת לעיתים תכופות עם ביקורות על סרטים זניחים ומשחקי כדור.

אני מקווה להמשיך לכתוב גם בשנתיים הבאות לפחות.

תיכננתי לקראת יום השנה לשנות את שם הבלוג ולהתחיל להשתמש בשם המקורי שלי אבל החלטתי שלא לעשות את זה. מי שקורא כאן באופן קבוע יודע מי אני. מי שלא, זה לא חשוב לו. ואני יכול להסתייע באנונימיות היחסית בשביל לכתוב דברים כמו "אבי נמני מנייק".

כיוון שלא יפה לסיים ברכה שאני כותב לעצמי במילים "אבי נמני מנייק", אני מעדיף לסיים בנימה אופטימית. החיוך בתמונה שלמטה מוקדש לכל הקוראים הקבועים שלי. ניפגש ביוני 2007.

 



נכתב על ידי , 25/6/2005 11:38   בקטגוריות וכאלה  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-4/7/2005 09:38
 



דו"ח צפייה: לפתות את ד"ר לואיס - ריימונד בושאר, דייויד בוטין


אחת לכמה זמן יוצא לך להיתקל בסרט זר, שווה במיוחד, וכשזה קורה, שמחה גדולה. אין מה לדבר. "לפתות את ד"ר לואיס" הוא ללא ספק אחת מהשמחות האלו. מי יכל להאמין שסרט בצרפתית (ועוד צרפתית-קנדית שהיא מוזרה יותר מהצרפתית הרגילה) יכול להיות כ"כ מקסים ומשובב (אני. בגלל זה ראיתי אותו). סנט מארי לה-מודרן הוא כפר דייגים בלב שומקום. פעם, הכפר ידע עדנה כשהים הניב שלל מדי יום אולם בשמונה השנים האחרונות תושבי הכפר חיים על דמי אבטלה, ללא כל עתיד באופק. הסיכוי היחידי שלהם להינצל מהייאוש הוא ע"י מפעל שאמור להיות מוקם בכפר אלא שהבעיה היא שהמשקיעים לא מוכנים להקים מפעל אם לא יעבור להתגורר באי רופא שיעבוד במשרה מלאה. באמצעים מפוקפקים למדי מצליחים תושבי הכפר לגייס את ד"ר לואיס, רופא עירוני צעיר ונאה. המאמצים שמשקיעים תושבי הכפר בשכנועו של לואיס להישאר בכפר מהווים את חלק הארי של הסרט החמוד הזה. זה לא שיש בסרט הבלחות קומיות שלא ראינו באלף מקומות אחרים וזה לא שהסרט מכיל בשורה מיוחדת אבל, בדומה לסרטים כמו "להעיר את נד", "להציל את גרייס" וכיו"ב, גם "לפתות את ד"ר לואיס" (ורק עכשיו אני שם לב שלשלושת הסרטים שהזכרתי יש את אותו שם בשינויים קלים) מתבסס על הדינמיקות המיוחדות שמאפיינות מקומות קטנים והומוגניים. אותי זה הצחיק לאללה. השותפה שלי שהצטרפה אליי באמצע הצפייה גם נהנתה מאוד, לפיכך, המלצת הבית היא בכיוון הלראות את הסרט.

 









נכתב על ידי , 20/6/2005 16:55   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילון ב-25/6/2005 11:33
 



דו"ח הצפייה המא-אתיים


בדקות הקרובות יופיע בבלוג דו"ח הצפייה המאתיים. התחלתי לכתוב אותם באוגוסט 2003 ומבחינתי הם היוו את הדרך הטובה ביותר לזכור את כל הסרטים שראיתי ואני רואה. הקפדתי לכתוב דו"ח צפייה על כל סרט שראיתי לראשונה במהלך 22 החודשים שעברו (אם כי אני חייב לציין ש"לפתות את דר לואיס" שהוא דו"ח הצפייה הקרוב, הוא למעשה סרט שראיתי לפני כחודשיים). למרות המאמצים הכנים, פיספסתי סרט או שניים (ולמען האמת אני חושב שמדובר בארבעה לפחות). מה שזה בעיקר אומר זה שבשנתיים האחרונות ראיתי למעלה ממאתיים סרטים. זה המון. חבל שאני לא יכול להתפרנס מזה. כמה ימים לפני חגיגות השנתיים לבלוג של אילון אני מפרסם את דו"ח הצפייה המאתיים, למרבה המזל, מדובר בסרט שווה במיוחד. אני לא ממש בטוח שאני אמשיך לרשום דו"חות צפייה על כל סרט שאני רואה, אם כי אני מרוצה מהסידור הזה שבו אני אשכרה זוכר מה שראיתי. בתקופה האחרונה ממילא חלה דעיכונת בכמות הצפייה שלי. בכל מקרה, סתם רציתי לציין את הרגע, והנה ציינתי.
נכתב על ידי , 20/6/2005 16:45   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סייקו ב-25/6/2005 12:29
 



החומר שממנו עשויות אגדות


כרגע הסתיים משחק מס' 5. אני נמצא בסיומה של משמרת לילה ואני קרוע מעייפות ולכן אני לא ארחיב, אבל זה היה מדהים. פשוט מדהים. רוברט הורי נכנס להיסטוריה ולא בפעם הראשונה. ענק.
נכתב על ידי , 20/6/2005 07:19   בקטגוריות ספורט וכאלה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-20/6/2005 14:31
 



דו"ח צפייה: האושפיזין - שולי רנד, מיכל בת-שבע רנד, שאול מזרחי.


בחודשיים שעברו מאז שראיתי את הסרט ועד כה, יצא לי לקרוא ביקורות שמחו כנגד המיסיונריות (כך לטענתם) שהייתה בסרט. אני חייב להודות שכמו כל חילוני שנתקל ב Dos-Related-matters גם אני באתי לסרט עמוס חשדות וחששות וגם אני הייתי נחוש לתפוס את שולי רנד במיסיונריות מהזן הנחות ביותר, אבל לכל אורך הסרט, ולו לרגע אחד, לא קיבלתי את התחושה שמדובר בסרט מיסיונרי. נכון, "האושפיזין" חושף אותנו לעולם לא מוכר יחסית ובניגוד לנסיונות קודמים שנעשו לפצח את הלך הרוח החרדי, פה מדובר בנסיון מבפנים ולפיכך הוא נהנה מאותנטיות. ייתכן והאותנטיות הזו היא הסיבה לטענות בדבר המיסיונריות של הסרט כי חוץ ממנה אני מתקשה למצוא טענות נגד רנד. אם כבר, הסרט לדעתי מבקר את אורח החיים החרדי הפטאליסטי וההסתמכות המופרזת על הקב"ה. "האושפיזין" מצחיק לפרקים (בעיקר בקטעים שקשורים בשאול מזרחי), חזק לפרקים ובעיקר מעניין מהבחינה האנתרופולוגית. כמו ש"מתנה משמיים" מעניין ברמת המתבונן מבחוץ על הקהילה הסגורה כ"כ כך גם "האושפיזין". משה ומלי הם זוג נשוי שחי בעוני קשה. ערב חג הסוכות מתקרב ולמשה אין כסף לקנות את ארבעת המינים או להקים סוכה ע"מ שיוכל לארח בה במהלך החג (כנראה שמדובר במצווה די משמעותית). משה שמנהל מערכת יחסים טעונה משהו עם בורא עולם נהנה מסיוע ממקור בלתי צפוי. כ"כ עלום ובלתי צפוי עד שמשה ומלי ישר משייכים אותה להשגחה עליונה. וכמו שעניין הכסף מסתדר כך גם עניין האושפיזין לסוכה. חבר של משה מהתקופה החילונית מגיע לבקר יחד עם חבר נוסף. משה כ"כ נפעם מצירוף המקרים עד שהוא מסרב להבין את המובן מאליו: חברו הוא עבריין שנמלט מהכלא. המפגש בין אורח החיים החרדי בשכונת מאה שערים לבין החיים שמשה השאיר מאחוריו, מעמיד את האמונה ואורח חייו במבחנים רציניים מאוד. אני דווקא נהנתי, שווה צפייה ב-DVD.


נכתב על ידי , 18/6/2005 20:34   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ניתי ב-18/6/2005 23:12
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)