לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אילון


"אין כמו עכשיו בשביל לדעת כמה פעם היה טוב" (חבר של עידן עמיאל)

כינוי: 

בן: 48

ICQ: 399273987 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2010

משאת נפש


בהתחלה נארוז את הדיסקים

הם הכי קלים לאריזה

אחר כך את כל הבגדים

ובסוף את הצעצועים של הילדה

(שיהיה לה במה לשחק בזמן הנסיעה)


עוברים לרעננה


נגור שתי דקות מאחוזה

בקומה שנייה בלי מעלית

אם תהיי רעבה יש סניף של "עגבניה"

ולמטה ברחוב סניף של רולדין

(שתהיה לילדה אספקה של מאפים טריים)


עוברים לרעננה


תקבלי פציינטיות באחד החדרים בבית

יש הרבה נשים מבוססות בסביבה

נתחבר ליס ונעשה מנוי על הארץ

שיהיה מה לקרוא בפקק בדרך לעבודה

(והעיקר שהילדה תמצא חברים ברמה)


עוברים לרעננה


נכתב על ידי , 28/9/2010 18:05  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יאיר ב-4/10/2010 18:55
 



דו"ח צפייה: חדר המוות - טימותי האטון, קלואי סביני, פיטר סטורמייר


כבר עבר הרבה זמן מאז שכתבתי על סרטים. בעבר לא החמצתי אף הזדמנות לכתוב על סרטים שראיתי ובעיקר, לתעד אותם כך שלא אשכח. אלא שחלו שינויים וגם אני קצת איבדתי עניין. כנראה שמערכת היחסים שלי עם הקולנוע נדונה לתקופות. וכך, רשימת הסרטים אותם ראיתי ועליהם לא כתבתי הלכה והתארכה, ועם הזמן שכחתי לצרף אליה כמה וכמה סרטים, ובכללי, הייתי בטוח שאני לא אכתוב יותר עד שנתקלתי ב"חדר המוות". וכמובן, אם אני חוזר לכתוב אחרי תקופה כל כך ארוכה אז או שראיתי סרט ממש טוב שהדליק אותי מחדש על דוחות צפייה, או שראיתי סרט ממש רע ואני מתייחס לכתיבה עליו כעל אזהרה לכל מי ששוקל בדעתו לראות את הסרט. לצערי הרב, "חדר המוות" עונה לאפשרות השנייה.
אחרי שסיימנו לראות אותו, הדיון היחידי שהיה ביני לבין אשתי היה "האם יוצר הפרומו לסרט הוא גאון או לא". היא אמרה שכן, מכיוון שקשה להאמין איך מסרט כל כך גרוע אפשר לייצר פרומו כל כך משכנע. אני אמרתי שהוא ממש לא גאון. שהכי פשוט לאתר דקה סבירה בסרט כולו ולייצר ממנה פרומו. הגאונות, כך אמרתי, היא לדעת לייצר פרומו מתון או לא מסגיר מדי מסרט שמלא בסצינות מרשימות, פיצוצים, פיתולים וכיו"ב. אבל, בסופו של דבר, כל הדיון הזה נועד לכפר על העובדה שבזבזנו שעה וחצי מחיינו ו -  19.90 ש"ח ממיטב כספנו (הזמנּו את הסרט ב – V.O.D Movies) על הסרט הזה.

בפרומו, כאמור, זה נראה טוב. "חדר המוות" הצטייר כמותחן פסיכולוגי שלא ממש שונה מ"קיוב".חבורה של אנשים במסגרת ניסוי פסיכולוגי שעובר טוויסט מעניין. אולי מה שהרס לי את הסרט היה השחקן הראשי: פיטר סטורמייר. היה קשה לי מאוד לקבל אותו בתור ד"ר פיליפס, אחרי שיצא לי לראות אותו בתור ג'ון אברוצי ב"נמלטים". אני יודע שבתור צופה קולנוע נדונתי לא אחת להיתקל בשחקנים שמחליפים דמויות ותפקידים, אבל איכשהו, הוא היה כל כך ג'ון אברוצי שממש היה לי קשה לקבל אותו בתור ד"ר פיליפס. אני חושב שישנן שתי בעיות עיקריות בסרט:

  1. לסרט היה פוטנציאל מעולה שלא התממש. אני לא אומר את זה רק בגלל הפרומו לסרט אלא גם בגלל תנאי הפתיחה לסיפור המסגרת.
  2. יותר מדי רעשי רקע מיותרים – סיפור המסגרת, למשל, מיותר לגמרי. אפילו גורע מהסרט. הקשירה בין הסיטואציה של ניסוי פסיכולוגי לבין מאורעות הסרט, מאולצת ואין לה שום סיבה.

בקיצור ולעניין, "חדר המוות" הוא סרט גרוע ובעיקר מפוספס. המעלה העיקרית שניתן לציין לטובתו היא שלסרט יש עורך פרומו-אים מוצלח ביותר. כל השאר נמוג בים של קשקשת וחוסר סבירות.




נכתב על ידי , 25/9/2010 16:51   בקטגוריות קולנוע וכאלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כמה מילים על שמעון גרשון (בכל זאת, חייבים)


התלבטתי ביני לבין עצמי האם ראוי לכתוב על שמעון גרשון שהודיע הערב על פרישה מכדורגל עקב מום שנמצא בליבו. מצד אחד, שמעון גרשון אחראי לכמה רגעים מאוד מרגשים שעברו עליי ובעיקר לפנדל ההוא שהביא את הגביע להפועל ת"א בשנת 99'. מהצד השני, שמעון גרשון עזב את הכול בשביל הכסף של גאיידמק ועבר לבית"ר וזה בערך הדבר השני הכי גרוע שהוא יכל לעשות (הדבר הראשון הוא כמובן לעבור למכבי ת"א).

החלטתי לכתוב כמה מילים יפות. להוקיר את האדם שעד מאי 2006 היה חלק חשוב בקרובת המשפחה הזאת שנקראת הפועל ת"א. החלטתי לזכור שאת השנים היפות באמת, הוא עשה בהפועל ת"א. לזכור שהפאזה שלו בבית"ר ירושלים הייתה מבחינתי כמו הצגה של שחקן תיאטרון. בלב הוא אדום אבל בפרנסה הוא בלם בבית"ר ירושלים. אפילו מוני הראל (יו"ר מפוקפק-משהו אבל אוהד מסור) אמר שהוא היה עובר לבית"ר עבור הכסף של גאיידמק. ואם מוני הראל כל כך סלחן למה שאני אכעס (אולי כי המעבר של גרשון חסך להראל כמה מאות אלפי דולרים...)

כמעט מתבקש להזכיר את העובדה שאנחנו נמצאים לפני יום הכיפורים. יום של מחיקת חובות, התעלמות מהחטאים ומירוק החיים כולם. אבל לי דווקא יש הקשר כרונולוגי אחר. כמה מוזרה ומדהימה העובדה ששמעון גרשון של ימינו אנו הוא שחקן שפורש בדיוק כשבית"ר נמצאת במקום האחרון, 0 נקודות משלושה משחקים ועיקר האש מופנית לשחקנים הותיקים. נכון שגרשון פורש בגלל בעיות בריאות (וכל מי שדורך על הדשא של טדי באופן קבוע יכול רק להצטמרר מהעובדה שבאותו מקום ממש מני לוי הפך לצמח לפני שמונה שנים וגם זה בגלל בעית לב שלא טופלו בזמן), אבל איכשהו גרשון של בית"ר הוא גרשון שכזה. גרשון של הפנדל הלא-יאומן-ההוא שהוא בעט לשער של מכבי חיפה (יש סיכוי שהכדור עוד מתגלגל לשם as we speak). גרשון ההוא מ"פוצ'ימו גרשון ???" המדהים של גאיידמק ושמעון גרשון ששיחק את המשחק של להיות כדורגלן, אבל כנראה שהמדים של בית"ר היו כבדים עליו מכל הכסף שהוא היה צריך לסחוב. אם מתאמצים מעט ממש אפשר לדמיין את גרשון מכשיל את האוסטרי ההוא (במהלך שהוביל לשוויון המרגיז של הרצוג ברמת גן) או אפילו כובש את השער העצמי בסן-סירו, במדים של בית"ר. את הדברים הרעים הוא עשה במדי בית"ר. הדבר הרע היחידי שהוא עולל במדי הפועל ת"א היה ההחלטה שלו לעזוב את הקבוצה.


אתמול, רגע לפני ההופעה הראשונה של הפועל ת"א בשלב הבתים של ליגת האלופות, חזרתי ליו טיוב כדי לראות את הדרמה שהביאה להפועל את האליפות בחודש מאי האחרון. אני יכול לראות את זה עוד מיליון פעמים ולהמשיך לכסוס ציפורניים (וירטואלית) בהמתנה לתוצאה מבלומפילד. אני מודע לזה שהעיניים שלי נוצצות בסוף ואני יודע שאם אני אתן לזה לקרות, אולי דמעה קטנה תגלוש. כבר מזמן הפסקתי לנתח את ההשפעה המוזרה שיש לקבוצה הזאת עליי ועל מפלס הרגש שלי. המשפחה והקרובים כבר למדו לקבל את זה. במקריות מדהימה, ערב לפני הודעת הפרישה הכפויה, גיליתי שבעת השער של זהבי, השער המדהים ההוא, שער האליפות, שמעון גרשון היה היחידי מהגנת בית"ר שממש ניסה למנוע את השער. הוא זה שגלש לרגליו של זהבי ומי שעוקב אחרי כל המהלך יכול לראות את גרשון רץ מצד אחד של תיבת החמש לצד שני בניסיון למנוע את השער. זה יותר ריצה ממה שהוא עשה בכמה עונות בבית"ר. ובכל זאת זה לא עזר לו. הדבר האחרון שנזכור מגרשון השחקן הוא הריצה הזאת. הניסיון למנוע מאוהדי הפועל ת"א את האושר הגדול. זה ספורטיבי, אבל אם זו רוח הספורט, למה כל השחקנים האחרים מטיילים שם סתם.

 

מי שרואה את הפועל תל-אביב של התקופה הנוכחית, אולי מתקשה להבין את התסכול של אוהדי הפועל במשך שנות התשעים. כמעט כל האליפויות הלכו למכבי חיפה, בית"ר ירושלים ומכבי ת"א. וזה לא התסכול של לראות את היריבים שמחים. לזה אפשר להתרגל. התסכול האמיתי היה לראות עד כמה הפועל ת"א הייתה לא רלוונטית. עד כמה הפועל ת"א נכנעה כמעט בכל דרבי ועד כמה הקבוצה לא הייתה פקטור בכלום. אפילו קרן האור היחידה של שנות התשעים בהפועל ת"א, חיים רביבו, נמכרה למכבי חיפה. היה מאוד לא נעים לראות את אלון חזן, אלון מזרחי, דוד אמסלם ויוסי אבוקסיס עושים חיל בקבוצות אחרות בלי לחשוב על זה שבשלב מסוים הם עברו אצלנו. בכל מקרה, הפנדל המופלא ההוא של שמעון גרשון, הפנדל שהוא בעט בקור רוח ששמור לשחקנים גדולים באמת, הפנדל ההוא שהביא להפועל ת"א את הגביע של 99', היה כשלעצמו סיבה מספקת לכתוב על גרשון. להוקיר את פועלו. אני לא מדבר על הדאבל ב-2000 ועל המסע המופלא באירופה. זה כסף קטן. הגביע של 99', התואר הראשון מאז הירידה המבישה, זה היה רגע גדול. רגע שכל כולו גרשון.


אבל הוא בחר לעזוב את כל זה. בשביל כסף.

קריירה של כדורגלן נמשכת 15 שנים במקרה הטוב ובהמלכה הוא אמור להרוויח כמה שיותר. שחקנים ברמה עולמית מתעסקים בגביע העולם או בצ'מפיונס, שחקן אחר מתעסק בכסף. יש לו 15 שנים נתונות להניח את התשתית לקריירה העתידית שלו כספר, בעל פיצריה או מאמן כושל. שמעון גרשון הוא לא אף אחד מאלה. הוא קוהרנטי, נאה ובעל תדמית נקייה. ובקיצור, לו אני איציק זוהר, אני מתחיל לדאוג. יש כוּסית חדשה בשכונה.


פגשתי את שמעון גרשון פעם אחת בחתונה של החבר-הכי-הטוב-שלי. אבא של הכלה קשור להנהלת הפועל ת"א ושמעון גרשון בא לתת כבוד בתור נציג הקבוצה. זה היה במרץ 2006. חודשיים לפני המעבר לבית"ר. מרץ 2006 שבו גאיידמק רצה לקנות את כל מי שזז ושמעון גרשון היה היהלום שבכתר הקניות של בית"ר. הסמל של הפועל ת"א הסוציאליסטית עוזב את הקבוצה בשביל הכסף של גאיידמק. ממש כמו ברק יצחקי בעונת המלפפונים הנוכחית. הגניבה הכי משעשעת של מכבי ת"א. כפי שניתן לראות, לשניהם זה לא הלך. אני משוכנע שגרשון נהנה יותר בהפועל ת"א ואני משוכנע שעמוק בלב הוא היה נותן הכול כדי לחזור ולשחק באדום. רק עוד פעם אחת.


אני מעדיף לזכור אותו בתור השחקן שהביא להפועל ת"א את הגביע ההוא בשנת 99' ושעמד במרכז הגנת הברזל של דאבל 2000. מה שהוא עשה בבית"ר זה עניינו הפרטי וראינו איך זה נגמר. אני מעדיף לזכור אותו בתור המפורסם היחידי שלכבודו הצטלמתי בצילום כזה, כמו שיש לבעלי מסעדות מזרחיות. ואני מעדיף לזכור אותו גבוה וחייכן ולא-קשור-לחלוטין באותה חתונה. אמרתי לו "תישאר, תישאר" והוא חייך. בסוף הוא גם לא נישאר, אבל ראינו איך זה נגמר.


(הערה קטנה לסיום: במסגרת התגובות לפוסט עלולים להופיע אנשים שיטענו שבאותה חתונה אפילו נישקתי לגרשון את הכתפיים. אל תאמינו להם. הם פעם הזמינו שני בורקסים...)

 


כאמור, לא ניתן לראות סימני ליפסטיק על כתפיו של גרשון





נכתב על ידי , 15/9/2010 18:25   בקטגוריות אקטואליה וכאלה, אני וכאלה, ספורט וכאלה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-15/9/2010 19:10
 



הולך בטל. הולך.


ביוני האחרון טסתי לארצות הברית אחרי שנתיים שלא הייתי שם. התירוץ הרשמי היה יום ההולדת הארבעים של אחי יחידי אבל הייתי זקוק למנוחה.

אחרי שנה כל כך קשה ועמוסה לטוב ולרע (התחיל רע נמשך טוב) הייתי חייב מנוחה. אז טסתי.

מכתב שקיבלתי למייל הפרטי שלי מהבוס שלי אחרי ארבעה ימי חופשה הרס לי את החופשה כולה. במקום להנות מאחי והנכדים התחלתי לנהל שיחות בלתי נגמרות על "מה יהיה" כשאחזור ארצה. אם לנהל שיחות, אז בנסיעה לילית לאורך כביש 73 שנמצא ממש ליד הבית של אחי, אבל בכל זאת, חופשה-מנוחה וכו', לא ממש יצא מזה.

חזרתי למצב בעייתי בעבודה. מצב שהפך מהר מאוד למצב כמעט בלתי אפשרי בעבודה. נאלצתי להמשיך ולמלא את התפקידים שמילאתי, אבל עם הרבה פחות מוטיבציה. ובכל זאת עשיתי כמיטב יכולתי. אחרי כמה זמן אמרתי לאשתי אהובתי שאנחנו צריכים חופשה. הפור נפל על אילת. הזמנתי מקומות חודש לפני ובמשך חודש לא יכולתי להפסיק לחשוב על עצמי נוסע במדבר שאני כל כך אוהב ובסופו של דבר מניח את הראש על כסא הבריכה באורכידאה.

היה נפלא, אבל יש משהו בחופשות האלה שלא תמיד מאפשר לך להירגע. העייפות, הצורך הבהול במנוחה, מבחר האטרקציות שמסביבך. מה שזה לא יהיה, חזרתי בתחושה שאני זקוק למנוחה נוספת. בניתי על החג הזה. ארבעה ימים רצופים של מנוחה.

הבטחתי לעצמנו שנקום מאוחר בכל יום, ננוח, נקרא ולא נעשה כלום. הסיכום של החג הוא בארבע ארוחות משפחתיות, אירוח קצר של גיסתי אצלנו, עוד גיחה לחוף הים עם אשתי, חמותי ובת דודתה וגרוע מכל, חתיכת עוגת שוקולד חמה ענקית שאכלתי לפני כמעט-שעתיים ושעדיין שואבת לי את כל הדם והחמצן מהגוף. ללא ספק, חג כדבעי.

ב-22.9 העירייה יוצאת לחופש סוכות. חול המועד. אני בונה על הימים האלה בטירוף. מבחינתי, זה הצ'אנס האחרון להתבטל. הצ'אנס האחרון בהחלט.

פעם הייתי אלוף העולם בללכת בטל. אני מביט בדור הצעיר שיורש את מקומי בהליכת בטל ואני יודע שעדיין יש לי מה למכור. מה שהם עוד לא יודעים בללכת בטל, אני מקווה שלא שכחתי. בסוכות נגלה.

נכתב על ידי , 11/9/2010 21:00   בקטגוריות אני וכאלה, וכאלה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילת שמשיה כחלחלת ב-11/9/2010 23:59
 



למה לא היום, מה שבטח יבוא מחר (וייעלה פי שתיים וחצי יותר)


במבט לאחור, הטיול שעשיתי לארה"ב ב-2007 היה משמעותי מאוד.

משמעותי בעיקר מפני שלראשונה בחיי, נסעתי לבד. עזבתי את פילדלפיה, עליתי על טיסות שארגנתי לעצמי מהבית בחולון, ישנתי במלונות שבחרתי בעצמי וביליתי חמישה ימים לבד בסן פרנסיסקו ולאס וגאס. דאגתי להיות בקשר קבוע עם ההורים ועם אחי הגדול. אכלתי כמה המבורגרים שרק יכולתי להכיל ובאופן כללי הרגשתי עצמאי. אבל לבד. ובכל פעם שראיתי מישהי עוברת ורציתי להגיד עליה משהו  nasty או נחמד, נזכרתי שאני לבד.

במבט לאחור, אני לא בטוח שאלו בדיוק שני המקומות בהם כדאי לך לבלות כשאתה לבד, אבל עובדה שזה עבד. מבחינתו של העצמי המקרטע שלי באותם ימים, זה היה הישג.

 

אבל היה עוד משהו שבגללו הטיול הזה נחרט לי בזיכרון.

 

פילדלפיה היא אחת מהערים האהובות עליי בעולם. אני לא תמיד יודע להסביר למה, אבל בכל פעם שאני נמצא בפילדלפיה, אני מודה לאלוהים על שאחי בחר לגור דווקא בניו ג'רזי, מרחק נסיעה כל כך קצרה ממרכז העיר. למרות שהעיר מלאה בהומלסים, שיכורים ומוסלמים היא עדיין City of brotherly love או משהו כזה. אני מסוגל להסתובב ברחובות של פילדלפיה שעות ארוכות בלי מטרה ובשביל כוס קפה על ספסל ב – Rittenhouse square הייתי שם עכשיו כמה לירות טובות (בניגוד לשלמה ארצי לי אין אלף דולר להוציא על כוס קפה).

ברח' מרקט בפילדלפיה, בין הרחוב התשיעי לרחוב אחד עשרה, ישנו קניון ענק. קניון שכל כולו חנויות בגדים. אמנם בהתאם לסוג האוכלוסייה השולטת בעיר (ובעיקר בסיטי סנטר) חלק ניכר מהחנויות הן חנויות עם בגדים של "כושים" (הבהרה חשובה: אני מודע לצורך הפוליטקלי קורקט לקרוא להם אפרו-אמריקאים, ולכן המילה מובאת כתיאור של העדפה תרבותית ולא כלעג. באמת שאין לי שום דבר נגד אפרו-whatever. מה שיש בפילדלפיה, במיוחד באזור ההוא של העיר זה "כושים", definitely כושים). כל מתי שיש לי זמן להסתובב בפילדלפיה אני מגיע לקניון הזה. במשך שעות אני סורק כל חנות וחנות בתקווה למצוא מציאות. אין מה לעשות, כשאתה חי את רוב חייך במידות XXL ואף צפונה מהן, אתה צריך להתאמץ כדי למצוא בגדים.

אחד מהדברים שאני אוהב בארה"ב הוא המצאי העצום של נעליים. וזה לא פשוט. למי שלובש כל חייו בגדים שחורים (אני) הנושא של נעליים הוא מאוד קריטי. במקום להיות זה שלבוש תמיד בשחור אני שם זוג נעליים ששוברות את רצף הצבע. חוץ מזה, יש בזה פיצוי פסיכולוגי: מצד אחד, אני בזבזן לא קטן. מצד שני, אני שמן לא קטן כך שקשה לי לבזבז על בגדים. ואני לא אוהב גאדג'טים ובכל זאת הכסף בוער לי בכיס.

בטיול של 98' גיליתי את פוטנציאל הנעליים שיש לארה"ב. חזרתי אז עם תשעה זוגות חדשים (אם כי שניים מהם היו בדיוק אותו זוג - קניתי זוג נוסף למתי שהראשונות יתבלו ועד היום יש לי את הזוג השני) ומאז בכל נסיעה אני קונה כמה וכמה זוגות. יש לי בערך 50 זוגות נעליים ועקב בעיית מקום קלה בביתי הנוכחי, חלק מארסנל הנעליים נמצא בבית הוריי.

 

באותו טיול משמעותי של שנת 2007, הגעתי לקניון ההוא ברח' מרקט. טיילתי בו כמה שעות טובות, הייתי עמוס שקיות (כמו שאני אוהב) ואני זוכר את עצמי מתלבט, איך אני אצליח לסחוב את הכול לרכבת. החנות האחרונה בקניון היא של רשת שנקראת Finish line. אחת מעוד מיליון רשתות שיש בארה"ב. האמת היא שנכנסתי בלי ציפיות. סתם עוד חנות. אלא שבמדף המציאות של החנות, המדף הזה שיש בכל חנות גדולה ובו אפשר למצוא בד"כ פריטים זניחים למדי, שכבו זוג נעליים מדהים (צריך להגיד מדהים בהתייחס לזוג או מדהימות בהתייחס לנעליים ???)

עכשיו, מילא שהן שכבו שם במידה שלי ורק חיכו שאקטוף אותן, אבל גם המחיר, אחחחח המחיר (אני נאנח בערגה), $30 אמריקאי, זה הכול. הסתכלתי עליהן והן עליי, הרגשתי את השקיות של old navy קורעות לי את הבשר בכף היד, הבטתי בהן שוב, ולא קניתי אותן.

כן, כן, עמדתי שם בחנות, הסתכלתי על הנעליים, פלירטטתי איתן, דמיינתי אותן על הרגל שלי, חיכיתי לרגע שאני אוכל להגיד "אלה ??? אלה עלו לי רק $30" ולא קניתי אותן. Silly me (הפסקה קלה במונולוג המרגש: אני יודע שזה נשמע כמו מונולוג של כוּסית או של קארי ברדשאו, אבל מכיוון שאשתי מוכנה לסלוח לי על פרצי הנשיות האלה בכל מה שקשור לנעליים, אני משוכנע שגם מי שקורא את זה ימצא בליבו את המקום להתעלות).

בדיעבד, אני יכול לספר שכבר באותו רגע הרגשתי שאני עושה טעות והרגשתי שאני עוד עלול להתחרט. הבעיה היא שלא ידעתי עד כמה. כבר בדרך הביתה, ברכבת העמוסה שנסעה ל-woodcrest חשתי צביטה קטנה. צביטה של געגוע. צביטה של מישהו שיודע שהוא לא יקבל יותר הזדמנות כל כך טובה. צביטה של חמור שלא קנה נעליים כל כך יפות בשלושים דולר.

אולי באותו רגע הייתי מוכן לשלם $100 עבור הנעליים אבל למחרת לא הסכמתי לשלם $70.

כן, כן, יום אחרי שאכלתי את עצמי ראיתי את הנעליים בחלון ראווה של חנות באאוטלט הגדול ביותר בפילדלפיה, Franklin mills. משום מה הייתי בטוח שאני אספיק לחזור העירה ולקנות את הזוג. אלא שלא הספקתי ובסופו של דבר חזרתי ארצה בלי הנעליים. אמנם עם הרבה זוגות אחרים, אבל בלי הנעליים שכל כך רציתי ושכל כך הייתי צריך לקנות.

 

מאז 2007 ביקרתי עוד פעמיים בארה"ב.

בשתי הפעמים לא הפסקתי לחפש אחר אותו זוג נעליים. ולא מצאתי. כמובן שלא מצאתי.

חזרתי לקניון ברח' מרקט, חזרתי לפרנקלין מילס, אבל לא מצאתי.

חיפשתי באמאזון ומצאתי זוג דומה (אבל שונה). חיפשתי ב-eBay ובסוף קניתי זוג מקסים, אבל לא את הזוג הזה. הייתי לפחות בעוד שני סניפים של Finish line ואת הריבוק המדהימות שכל כך רציתי, לא מצאתי.

בניגוד להרבה דברים בחיים, מהמקרה הזה החלטתי ללמוד לקח. אני לא יודע בדיוק מהו, אבל הוא נמצא באזור של cease the day, חיה את הרגע, Take it as it comes וכו'. משהו בסגנון הזה.

 

לפני חודשיים, כמה ימים לפני שעזבתי את ארה"ב מישהו פרסם זוג שכזה למכירה ב-e-Bay. תמורת עשרה דולרים יכולתי לרכוש עותק משומש של משוש נפשי. אבל המוכר הנבל היה במידה 7.5 אמריקאי וזה קטן מדי בשבילי. שמרתי לעצמי את התמונה של הנעליים: שמתי אותן על הדסקטופ במחשב ושלחתי לאשתי תמונה (שתדע על מה אני חולם בלילה כשאני לא חולם עליה).

 

לפני שבועיים, בשיא החום, בשישי בצהריים גיליתי אותן ב-e-Bay. חדשות, נוצצות.

התלבטתי קצרות האם להזמין אותן ישירות או לחכות שמישהו מארה"ב יבוא לארץ ויחסוך לי את המשלוח (שעולה יותר מהנעליים עצמן). מזל שיש לי את אשתי שתיישר אותי ברגעים כאלה.

הזמנתי אותן והיום אשתי הלכה לקחת אותן מהדואר.

 

כן, כן, יש סיכוי שבשובי הביתה היום יחכה לי זוג הנעליים שטרד את מנוחתי בשנים האחרונות.

האמת היא שהנעליים האלה, יותר משמדובר בזוג כל כך מקסים ומיוחד, הן למעשה סמל.

"למה לא, למה לא היום, מה שבטח יבוא מחר". יהונתן גפן כתב את השורות האלה לפני 40 שנה ואני מניח שהוא התכוון לשלום או לדברים הרבה יותר פרוזאיים מזוג ריבוק קלאסיק בעיצובו של רונאלד ברי. ובכל זאת, למה לא היום ? 



נכתב על ידי , 1/9/2010 15:14   בקטגוריות אני וכאלה, וכאלה, חו"ל וכאלה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של you know who ב-10/9/2010 05:17
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)