לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מדבר ציונות


עו"ד אלעד כהן, בן 40, נשוי ואב לשתי בנות. בגיל 16 הצטרף לנוער מולדת ומאז פועל לשיפור והעצמת מדינת ישראל והחברה בישראל. ב-2006 השתתף במאבק נגד תוכנית ההתנתקות. בבחירות 2008 סייע לח"כ אריה אלדד, להקים את מפלגת התקווה, מפלגה אידיאולוגית ללא ייחוד סקטוריאלי.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2012

על הפוליטיזציה של הקמת אוניברסיטה באריאל פרק שני - קרטל ראשי האוניברסיטאות


רק לפני שבוע פרסמתי בבלוג פוסט בנוגע לפוליטיזציה של הדיון בהפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה. הערב הוא שוב מקבל משמעות. אחרי שכבר התקבלה החלטה להקים אוניברסיטה, אחרי שכבר ניתנו חמש שנים לבדיקת העניין. אחרי שהמרכז האוניברסיטאי באריאל הוציא מתחת ידיו מחקרים פורצי דרך. אחרי שכבר נכתבו דו"חות שמאשרים ששני דברים יחידים מבדילים את אריאל משאר האוניברסיטאות בישראל: זה שאין לה סמכות להעניק תואר דוקטור וזה שהיא לא מקבלת מהמדינה תקציב של אוניברסיטה. שני הדברים כמובן מאותה סיבה פשוטה, לא הכירו בה כאוניברסיטה. אחרי כל זה ורגע אחרי שעבר תאריך היעד שנקבע לתום תקופת הבדיקה והפיכתה לאוניברסיטה, נזכרו פתאום הפרופסורים הנכבדים שצריך לבצע בדיקה מקיפה שתארך שנה.

אנחנו לא מאמינים לכם, אין כאן שום שיקול ענייני, יש כאן רק שיקולים של טובת המוסדות שלכם ולא של טובת ההשכלה הגבוה בישראל והסטודנטים. שר החינוך הבטיח שבמידה ותוקם אוניברסיטה באריאל יתווסף תקציב להשכלה הגבוהה. אבל ראשי האוניברסיטאות רוצים לשמור על הקרטל שלהם.

ראשי האוניברסיטאות תמיד התנגדו להקמת אוניברסיטאות חדשות. האוניברסיטה האחרונה שקמה היתה האוניברסיטה הפתוחה לפני 36 שנה (לא שאני מבין למה היא מוגדרת אוניברסיטה). לפני כן הוקמה אוניברסיטת בן גוריון בנגב, זה קרה לפני 43 שנה. כשמצב דומה קרה בצרפת הסטודנטים שם יצאו למחאה המונית בכיכרות.

הגיע הזמן שתהיה אוניברסיטה בישראל, עכשיו לא בעוד שנה, גם לא בעוד חצי שנה. השנה האקדמית הקרובה צריכה להיפתח עם אוניברסיטה באריאל.

בלי קשר כפי שכבר כתבתי בפוסט הקודם שפרסמתי בעניין, יש צורך בוועדה שתבדוק את מצב ההשכלה הגבוה בישראל, את התקצוב שלה ואת הפרמטרים לתקצוב. צריך קריטריונים אחידים וראוי שאחד מהם יהיה שהמוסד המתוקצב ואנשיו לא קוראים לחרם אקדמאי על ישראל.

הגיע הזמן גם להגדיר מהו חופש אקדמי. ניתן לערוך מחקר בכל תחום ובכל נושא, גם אם הנושא לא חביב על הקהל בישראל. אבל זה שמישהו קיבל תואר ד"ר או פרופסור לא מתיר לו לומר ככל העולה על רוחו. יש הגדרות מאד ברורות באקדמיה מה נחשב אקדמי ומה לא. אקדמי זה מה שכתב חוקר, על בסיס כלים אקדמיים, בתחום המחקר שלו, עבר תיקוף אקדמי וביקורת של חוקרים נוספים ופורסם בבמה אקדמית. קריאה לחרם איננה אמירה אקדמית ולא צריכה להיות חלק מן החופש האקדמי.

בעיני אחד הקריטריונים שצריכה לקבוע הוועדה החדשה שתקום צריך להיות שמוסד שמעסיק חוקר שקרא להחרים את מדינת ישראל או מוסדות במדינת ישראל לא יוכל לקבל תקציב מהמדינה. אין שום סיבה שממשלת ישראל תממן מכספי המיסים שלי ושלכם משכורת של אנשים שקוראים להחרים אותנו. מי שרוצה חרם אקדמי על ישראל שלא יעבוד במוסדות האקדמים שלה. יש מספיק דוקטורים ציונים, שהיו שמחים לקבל את המשרה שלו.

נכתב על ידי אלעד כהן , 4/7/2012 23:10  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  אלעד כהן

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , ציונות , חוק ומשפט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלעד כהן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלעד כהן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)