לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מדבר ציונות


עו"ד אלעד כהן, בן 40, נשוי ואב לשתי בנות. בגיל 16 הצטרף לנוער מולדת ומאז פועל לשיפור והעצמת מדינת ישראל והחברה בישראל. ב-2006 השתתף במאבק נגד תוכנית ההתנתקות. בבחירות 2008 סייע לח"כ אריה אלדד, להקים את מפלגת התקווה, מפלגה אידיאולוגית ללא ייחוד סקטוריאלי.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2012

על הפוליטיזציה של הקמת אוניברסיטה באריאל פרק שלישי - איציק שמולי והטייה פוליטית של עמדות הסטודניטים


הערב התקבלה במל"ג יו"ש ההחלטה הנכונה על הפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה. התקשורת כמובן התגייסה במלוא כוחה בניסיון אחרון למנוע את הפיכת המרכז האוניברסיטאי לאוניברסיטה. ב-24 השעות האחרונות עלו פרסומים רבים בכלי התקשורת השונים בנוגע להחלטה הצפויה היום במל"ג יו"ש. עוד בטרם הספקתי לכתוב ולהגיב לידיעה אחת כבר הגיע הידיעה הבאה. התכוונתי להתייחס לכמה מהידיעות, אבל החלטתי להתמקד בידיעה שעלתה בשעות האחרונות.

מי מכם שעוקב אחרי הפרסומים בבלוג ובפייסבוק שלי מכיר כבר את עמדתי בסוגיה. מי שטרם קרא מוזמן לדפדף אחורה ולעיין בדברים שפרסמתי בעניין. ידועה דעתי על קרטל ראשי האוניברסיטאות, על הנכונות שבהפיכת אריאל לאוניברסיטה ועל הקריטריונים האחידים שיש להציב להכרה ותקצוב של מוסדות אקדמאים בישראל.

הידיעה שתפסה אותי יותר מכל שאר הידיעות שפורסמו ב-24 השעות האחרונות היתה על כך שיו"ר התאחדות הסטודנטים נטש בזעם את ישיבת המל"ג. היום לפני הצהרים קונן שמולי, בתוכניתה של יעל דן בגלי צה"ל, על כך שלא הוזמן לישיבה ואיים שאם לא יוזמן לישיבה הסטודנטים ינתקו כל קשר עם מל"ג יו"ש.

כשנשאל שמולי מה עמדתו הוא טען שזו טרם גובשה והסטודנטים מחכים לשמוע את העמדות השונות ואז תתגבש עמדתם. הופתעתי לשמוע את טענתו של שמולי על כך שהסטודנטים לא גיבשו את עמדתם, רק לפני שבועיים הביעו רוב היו"רים של אגודות הסטודנטים בארץ, בחתימת ידם, את תמיכתם בהפיכת המרכז האוניברסיטאי לאוניברסיטה.

הטענה הרשמית של מל"ג יו"ש היתה שעקב תקלה טכנית שמולי לא הוזמן, שמולי בתגובה דרש שהתקלה תתוקן ובמידת הצורך תדחה הישיבה על מנת שנציג הסטודנטים יוכל להשתתף בה. שמולי טען שלא זומן בניסיון להשתיק את עמדת הסטודנטים ודרש שמל"ג תפעל באופן מקצועי ותמצא פתרון שיאפשר לנציג הסטודנטים להשתתף בדיון.

לצערו של שמולי פתרון כזה אכן נמצא והוא זומן לישיבה. שמולי הבין כי הוא איבד את הקלף הפוליטי-תקשורתי שלו וחשש שיאלץ לתת לסטודנטים דין וחשבון על הצבעתו. שמולי הגיע לישיבה אך נטש אותה בזעם ספונטני לפני שהתקיימה הצבעה. הסיבה לנטישתו של שמולי היתה שלדיון הוכנס אותו מכתב עליו חתומים היו"רים של אגודות הסטודנטים.

שמולי, שנקי כמובן מכל שיקול פוליטי ורק טובת הסטודנטים והחברה בישראל עומד לנגד עיניו, מחא על כך שהכנסת המכתב לדיון היא מעשה פוליטי. שמולי אף הוסיף שהמכתב חסר תוקף ואיננו מבטא את עמדת הסטודנטים מכיוון שלא עלה לדיון בנשיאות התאחדות הסטודנטים.

אתם מבינים, הכנסת מכתב עליו חתומים סגנו של שמולי ורוב היו"רים של אגודות הסטודנטים, מכל קצוות הקשת הפוליטית, חלקם נציגי תאים של מפלגת העבודה, היא צעד פוליטי. הדרך היחידה להביא את דעתם של הסטודנטים ללא פניות פוליטיות היא לתת ליו"ר ההתאחדות הארצית להחליט לבד. שמולי טוען לחוסר מקצועיות של המל"ג, איפה המקצועיות של שמולי? מדוע שמולי לא כינס את נשיאות ההתאחדות על מנת לקבל החלטה בעניין? אולי שמולי חושש שעמדתו לא מייצגת את עמדת הסטודנטים? נראה שמדובר בעוד צעד של שמולי בדרך לפוליטיקה.

כבר שנה, מאז מחאת האוהלים בקיץ הקודם, טוען שמולי שהוא שותף למחאה לא פוליטית. שום פעולה של שמולי איננה פוליטית, כל פעולותיו הן רק יצוג טהור של עמדת הסטודנטים. אז מדוע הוא חושש מדיון אמיתי בנשיאות ההתאחדות, מדוע הוא מתעלם מנציגי הסטודנטים שתומכים בהפיכת המרכז באריאל לאוניברסיטה?

שמולי הוא איש שמאל, איש פוליטי עם שאיפות להשתלב במערכת הפוליטית. אין בכך כמובן שום פסול, רבים מהיו"רים של התאחדות הסטודנטים בעבר השתלבו במערכת הפוליטית. אולם עליו להיות ישר ולא לנסות להציג את עמדתו כעמדת הסטודנטים הנקייה מכול הטיה פוליטית.

שוב השמאל מציג את עמודותיו כעמדה האובייקטיבית והנקייה מפוליטיקה ואת החלטות הרוב האובייקטיבי כפוליטיות. כמו בדו"ח ששון שנכתב על ידי אשת שמאל חברת מרצ שהוצג כאובייקטיבי לעומת דו"ח של שופט בית המשפט העליון בדימוס אדמונד לוי שנכתב בשיתוף משפטנים בכירים (חלקם היו שותפים לניסוח הסכמי אוסלו) שהוצג כפוליטי וימני. גם כאן עמדת רוב מנהיגי הסטודנטים כולל נציגי תאים של מפלגת העבודה מוצג כפוליטי, לעומתה עמדתו של שמולי, איש שמאל שנפגש עם כמה גורמים פוליטיים על מנת לבחון באיזו מפלגת שמאל ישתלב, מוצגת כעמדה אובייקטיבית ולא פוליטית.

אז בפעם הבאה שתשמעו איש שמאל שמגן על הדמוקרטיה הישראלית מפני גורמים פוליטיים שמבקשים לפגוע בבית המשפט העליון והדמוקרטיה, תזכרו שהוא מגן אך ורק על עמדות המיעוט של השמאל. תזכרו שבשביל השמאל בישראל דמוקרטיה איננה שלטון הרוב, דמוקרטיה היא שלטון המיעוט השמאלני הנאור ועל השלטון הזה יש להגן בכל מחיר.

נכתב על ידי אלעד כהן , 17/7/2012 20:00  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  אלעד כהן

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , ציונות , חוק ומשפט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלעד כהן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלעד כהן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)