לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מדבר ציונות


עו"ד אלעד כהן, בן 40, נשוי ואב לשתי בנות. בגיל 16 הצטרף לנוער מולדת ומאז פועל לשיפור והעצמת מדינת ישראל והחברה בישראל. ב-2006 השתתף במאבק נגד תוכנית ההתנתקות. בבחירות 2008 סייע לח"כ אריה אלדד, להקים את מפלגת התקווה, מפלגה אידיאולוגית ללא ייחוד סקטוריאלי.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2012

על ג'בריל רג'וב, ניסו שחם וקטרין אשטון ועל כמה מסקנות שכדאי להסיק


הרבה דברים שדורשים התייחסות קרו בשבוע האחרון. במקום לכתוב פוסט נפרד על כל אחד מהם אני מגיש לכם פוסט ובו התייחסות לכמה מהאירועים.

***

לאחר שספגנו מאות הרוגים בעקבות ההרפתקה המסוכנת אליה גררו את מדינת ישראל הגיעה חבורת אוסלו עם רעיון חדש. היא קראה לו יוזמת ז'נבה וסיפרה לנו שהשלום ממש מעבר לדלת, נדרשות מאיתנו רק כמה פעולות פשוטות ומספר ויתורים כואבים. בצד השני, כך סיפרו לנו, יש פרטנר שרוצה בשלום ולראיה אפילו החתימו בכירים פלשתינים על תמיכה במתווה.

נעזוב לרגע בצד את מי מייצגים אותם בכירים פלשתינים ומה הסיכויים שלהם לרתום את עמם לשלום אמת (בהנחה שנקבל את תביעותיהם). נפילת מובארכ והתמונות שהגיעו השבוע ממצרים על שחקנים שתוקפים אנשי טלוויזיה באלימות רק מפני שהם חושבים שמדובר בערוץ ישראלי, מוכיחים שהסכם שלום שנחתם עם מנהיג ערבי שווה כקליפת השום ולא מחייב את עמו.

נניח לרגע שבאמת ניתן לחתום על הסכם עם אותם פרטנרים. סיפרו לנו שהם זנחו את דרך הטרור וכעת הם חפצים בשלום אמת, אז סיפרו. השבוע הודה אחד מאותם בכירים פלשתינים החתומים על היוזמה, יו"ר הועד האולימפי הפלשתיני ג'יבריל רג'וב, ליו"ר הועד האולימפי העולמי על כך שלא נכנע לפוליטיזציה של הספורט מצד ישראל. רג'וב כיוון את דבריו להחלטה האומללה שלא לקיים דקת דומיה לזכר י"א הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן. רג'וב נימק את דבריו בכך ש"הספורט הוא גשר לאהבה, ידידות ושלום בין העמים, ולא גורם לפילוג והפצת הגזענות". אתם מבינים השלום אליו מתכוונים ביוזמת ז'נבה הוא שלום שבשמו רוצחים ספורטאים ומי שמקיים טקס זיכרון לספורטאים הוא גזען בעיניי חותמי ההסכם. אכן יש פרטנר פלשתיני...

***

אתמול בבוקר פורסם שניצב ניסו שחם נעצר בחשד להטרדה מינית, אני חייב לציין שאני לא מופתע. כבר כשהוחלט למנות את שחם למפקד מחוז ירושלים התרענו שהוא איננו ראוי לתפקיד. אמרנו שמדובר באדם גס רוח וחסר עכבות מוסריות ושיקול דעת הנדרשים ממפקד. כמובן שהתעלמו מאיתנו, אחרי הכול עד היום ניסו שחם תועד מתבטא בגסות רק כלפי מתנחלים. אף אחד לא צריך להיות מופתע, הכתובת היתה על הקיר, חבל שהמפכ"ל בחר להתעלם ממנה.

***

שר החוץ ליברמן נפגש השבוע עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קטרין אשטון. בתום הפגישה הוציאה אשטון הצהרה ובה שוב מאשים האיחוד את ישראל בכל צרות הפלשתינים (אתם מבינים - זה שיש להם כלכלה כושלת למרות התרומות מכל העולם, זה לא בגלל שהם לא יודעים לנהל כלכלה, זה בגלל ישראל) וקורא לשורת צעדים שאסור שישראל תענה להם. זה כמובן לא מפתיע, האיחוד האירופי ידוע בעמדותיו הפרו פלשתיניות ואנטי ישראליות. בשונה משרת החוץ האמריקאית שקראה השבוע לקיים דקת דומיה לזכר י"א הספורטאים (בקונגרס האמריקאי אף קיימו לזכרם דקת דומיה), באיחוד כמובן לא ראו צורך בדקת דומיה כזו.

מה שכן הפתיע אותי זה שבנקודה אחת מצאתי את עצמי מסכים עם אשטון. אשטון קראה לאפשר גישה חופשית למקומות הקדושים בירושלים, אני בהחלט מצטרף לקריאה זו. ביום ראשון הקרוב יציין עם ישראל את ט' באב, יום בו אנו זוכרים איך גורשנו מארצנו בכוח הזרוע. יום בו אנו מתייחדים עם זכרם של מיליוני יהודים שנרצחו על אדמת אירופה הנוצרית, כאשר עם ישראל היה בגלות. יום בו אנו זוכרים את יחסה ה"הומאני" של אירופה לפליטים היהודים שכספו לחזור למולדתם ונרצחו בעינויים, במסעי הצלב, במרתפי האינקוויזיציה ובפוגרומים השונים.

אני אכן סבור שאחרי 2000 שנות גלות, 64 שנים אחרי שעם ישראל שב למולדתו והקים בה את מדינתו ו-45 שנה אחרי ששב אל בירת הנצח שלו - הגיע הזמן לאפשר גישה חופשית למקומות הקדושים. הגיע הזמן שהר הבית אכן יהיה בידנו. צריך לממש את הריבונות הישראלית בהר הבית, לאפשר גישה חופשית ותפילת יהודים על ההר ולהפסיק את ההרס שמבצע הוואקף המוסלמי במקום הכי קדוש לעם ישראל.

אינני אדם דתי, מעודי לא הייתי, אבל השאיפה לחזור אל המקום הקדוש לנו ביותר, השאיפה לחזור אל המקום אליו כספו היהודים בכל שנות גלותם, לחזור אל המקום אליו ביקשו להגיע אסירי ציון - השאיפה הזו צריכה להיות משותפת לכל מי שלב יהודי פועם בקרבו.

נכתב על ידי אלעד כהן , 27/7/2012 00:48  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  אלעד כהן

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , ציונות , חוק ומשפט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלעד כהן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלעד כהן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)