לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ישראל ומחאה

כבר קיץ שני של מחאות ולא כולם יוצאים לרחובות לצעוק.

כינוי:  ישראלית אחת





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2012

מפחיד אותי


קשה לדון במחאה השבוע בלי לדבר על המקרה המצער של משה סילמן. מפחיד אותי שאני חיה במדינה שבה מישהו הגיע לכזאת רמה של יאוש. מפחיד אותי שהוא בחר בלהצית את עצמו, כי הוא הרגיש שעד כדי כך אין לו ברירה. מפחיד אותי שיש כל כך הרבה אנשים שאין להם בית או כסף לתרופות במדינה שלי. מפחיד אותי שהגענו לאקט מחאתי כל כך הרסני ושעדיין, הקשקשת שאנחנו שומעים מנבחרי הציבור שלנו לא קשורה למה שאנחנו מרגישים בשטח.

ראש הממשלה שלנו מדבר על "טרגדיה אישית" ולי יש את האינסטינקט של לדפוק את הראש שלי בקיר מכמה שראש הממשלה מנותק ממה שקורה פה.

 

אני מהאנשים שדוגלים בתחום באמצע שבין הקפיטליזם האמריקאי לקומוניזם הסובייטי. מה שרובנו קוראים "מדינת רווחה". בשביל החוסן החברתי שלנו והיכולת שלנו לעמוד מול איומים, אני מאמינה שאנחנו חייבים להיות ערבים זה לזה. אנחנו חייבים לדאוג לחלשים שבינינו. לא ייתכן שנבקש מאדם לחיות מקצבת נכות של 2,400 ש"ח מכיוון שזה לא אפשרי. לא ייתכן שנזרוק לרחוב אדם שעבר אירוע מוחי ולא יכול לעבוד עוד. אני מאמינה שרוב עם ישראל לא רוצה להיות זה שמשליך את משה סילמן לרחוב. אני מאמינה שרובינו רוצים לראות פה שינוי. 

 

האזרח ד. כתב בבלוג שלו: "שאם הייתה כאן ממשלה שונה, וראש ממשלה אחר, משהו היה נראה שונה בתחומים הללו?"

תשובתי היא כן. לפני כ 10-15 שנה קצבאות הנכים היו גבוהות יותר והן קוצצו. לפני כ 10-15 שנה, היה דיור ציבורי שהיום כבר לא ממש קיים. פעם משה סילמן אולי היה מצליח למצוא דירה בדיור הציבורי ואולי גם מקבל קצבה ממנה היה יכול לחיות.

ואולי ממשלה אחרת הייתה נותנת תנאים קצת יותר שפויים לעצמאים שמשלמים ביטוח לאומי כמו למשל דמי אבטלה אותם כל שכיר זכאי לקבל.

בנוסף האזרח ד. כתב "אם התשובה היא שלילית, אז למה להאשים דווקא את הממשלה הנוכחית באחריות לדברים?"

האשמה לא נופלת על הממשלה הנוכחית. דברים כמו קיצוץ קצבאות, חוסר בניה של דיור ציבורי, הטבות סקטוריאליות (כמו דיור ציבורי למשפחות מרובות ילדים בלבד וכו') אלו דברים שנופלים על הכתפיים של מספר לא קטן של ממשלות. זה תהליך שנמשך כבר כ 15-20 שנה.

אבל בזמן שהאשמה היא לא על הממשלה הנוכחית, האחריות היא כן עליה. לפני שנה יצאו המונים לרחובות וצעקו על כמה שמעמד הביניים קורס, העניים לא עומדים על הרגליים ואנשים מוצאים עצמם חסרי בית. אי אפשר להגיד שלא הרמנו דגל. האחריות על חוסר השיפור בשנה האחרונה ועל התחדשות המחאה, כן נופל על הכתפיים של הממשלה. האחריות על מצבו של משה סילמן לפני שנתיים היא אולי לא של הממשלה הנוכחית, אבל האחריות על מצבו שבוע שעבר כן נופלת על הכתפיים של בינימין נתניהו.

נכתב על ידי ישראלית אחת , 16/7/2012 20:44   בקטגוריות אקטואליה  
הקטע משוייך לנושא החם: משה סילמן-כסמל למישהו שלא רואים ממטר
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ישראלית אחת ב-20/7/2012 00:36



55
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לישראלית אחת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ישראלית אחת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)