לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

יומנה של סיגני (או: הסאגה שנקראת "החיים שלי")


לא קל להיות מתבגרת במדינת ישראל, במיוחד אם את מאמינה באמת שלך.

Avatarכינוי:  סיגני

מין: נקבה




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2012

כמה מילים על ברית מילה


ובכן, לאחרונה יצא פסק דין בגרמניה הקובע כי ברית מילה היא לא חוקית משום שהיא, בעצם, פגיעה בשלמות הגוף של התינוק. אז פסק דין הוא פסק דין, מה כבר יעשו איתו? אז זהו, שיעשו איתו משהו. בחו"ל, פסק דין זה פסק דין ובמוקדם או במאוחר יעשו משהו לגביו. ואכן עשו:http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4271475,00.html

למי שאין כוח/לא רוצה/לא עובד לו/אחר - רב בגרמניה נעצר אחרי שערך ברית מילה.

ומה יש לי להגיד על זה? האמת, יש לי הרבה דברים להגיד על זה.


מצד אחד - אני, אישית, נגד ברית מילה. בתור אחות גדולה במשפחה מרובת ילדים שחזתה בכמה וכמה בריתות בחיים שלה, אני חושבת שזה ברברי. לידיעת הטוענים לתועלת רפואית כלשהי בברית מילה: היין לא אפקטיבי בתור חומר הרדמה (עובדה שהתינוק צורח), איידס אפשר למנוע עם קונדום, סרטן העורלה הוא נדיר מאוד וזיהומים בשתן עד גיל שנה אפשר למנוע עם הגיינה נכונה. שלא נדבר על הסיכונים: הרבה פעמים המוהל מתרשל וכורת לתינוק חלקים שלא אמורים להיכרת (אין צורך לפרט), ולפעמים מועברים זיהומים מהמוהל לתינוק בגלל שלב המציצה בברית המילה (במידה והוא נעשה בפה), שאפשר להחליף בתחבושת גזה על האזור החתוך. שלא לדבר על כך שבמקור זה מנהג מצרי פגאני.

מצד שני - תנו לזמן לעשות את שלו. עם הזמן, אנשים יבינו שזה ברברי. עובדה - יותר ויותר הורים נמנעים מהתהליך הזה בארץ (חלקם יהודים כשרים לחלוטין),שלא לדבר על כך שיותר אנשים מודעים לנזקים מבעבר וישנה גישה למידע על הנושא באינטרנט. אולי זה איטי, אבל כל דבר בעיתו. חקיקה? בינתיים הגבלות יעשו את העבודה - ניתוח בהרדמה מלאה או לפחות מוהל עם הכשרה רפואית מוכרת יתקבל בהסכמה מסוימת אצל הרוב. הגבלה כוללת? תחכו. כל עוד זה שנוי במחלוקת, איסור גורף יהיה צעד מטומטם, שכן אנשים תמיד יכולים לעשות ברית מילה בסתר ואפילו כלא לא יתריע אדם מאמין ולא יתקן את הנזק שנגרם לתינוק. חכו קצת - קודם לומדים לקרוא, אחר כך לכתוב.

המסקנה: זה ברברי, זה פתטי, זה מיותר. עד שתהיה הסכמה כוללת, הליכה על בטוח היא הצעד החשוב ביותר כרגע. עדיף להפחית נזקים מראש ע"י הסדרה של הליכי ברית המילה מאשר לאסור באופן גורף ולהסתכן מנזקים של מילה לא חוקית בסתר.
נכתב על ידי סיגני , 23/8/2012 17:13  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , חטיבה ותיכון , מגיל 14 עד 18
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסיגני אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סיגני ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)