לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 66

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2012    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

12/2012

על ניידות מספרים.....


אחד ה"צ'ופרים" של התקשורת הישראלית בשנים האחרונות הוא חוק ניידות מספרים.

אדם יכול לעבור בין חברות תקשורת (ניידות ונייחות) בלי שיצטרך להחליף את מספר הטלפון שלו. וכל זאת תוך 3 שעות....הבנתי שזה הזמן

המהיר ביותר שקיים בעולם לניוד מספר טלפון. באמת - כל הכבוד לישראל. 

...רק שיש בעייה קטנה שצצה לפעמים....

נתקלתי בה לראשונה דווקא "לטובתי" כאשר בצעתי ניוד למספר הטלפון של בני. נגשתי לאחת מחברות הסלולר הוירטואלי ובקשתי לנייד אותו מחברת סלולר ותיקה. כל מה שהתבקשנו לעשות היה להזדהות ולתת אמצעי תשלום. חששתי....כי הטלפון של בני, כמו של כל משפחתי, לא רשום על שמנו בחברת הסלולר הותיקה, אלא על שם החברה של בעלי. עד היום, עבור כל פעולה קטנה שרצינו לבצע בטלפונים שלנו, היינו צריכים איש קשר של החברה, שיזדהה תחילה עם אמצעי תשלום ועוד פרטים מזהים מול חברת ספק הסלולר. לא נראה לי הגיוני שניתן יהיה לבצע את הניידות ככה סתם ללא מעורבות בעלי, איש הקשר שלו, אמצעי הזדהות, תשלום וכו מול הספק הנוכחי. 

הבחורה בדלפק של חברת הסלולר הוירטואלי הרגיעה אותי שאין בעייה בכלל, והניידות תבוצע תוך 3 שעות - וכך זה באמת קרה. איש אף לא התקשר לחברה של בעלי לשאול אם זה מבוצע באישורם!  כל הסיפור נשמע לי מוזר אבל באותו מעמד זה דווקא עבד לטובתנו. 

 

אחרי כשבועיים נתקלנו בבעייה מהצד השני, הפעם לרעתנו. 

לבעלי יש ipad  3G , עם כרטיס SIM סלולרי של אותה חברת סלולר ותיקה בה נמצאים כל הטלפונים בחברה. יום אחד פתאם הפסיק הקשר הסלולרי ב-ipad לפעול. בפנייה לספק הסלולר התברר שהמספר.....נוייד לחברת סלולר אחרת. הם התפלאו מאד לשמוע שלא הוא ביקש את ההתניידות, ושבפועל הוא כבר מנותק מספר שעות ללא יכולת עבודה מחוץ למשרד בהעדר wi-fi.....

הוא ביקש לנייד בחזרה את המספר, ואכן תוך 3 שעות קיבל את הקו בחזרה......ואתמול זה קרה שוב. 

בשיחות טלפון (והמתנות) אינסופיות מול הספק שלנו ומול הספק המנייד - לא ניתן היה להבין איך ולמה זה קרה, מי ביקש את ההתניידות, וכיצד ניתן למנוע זאת מלקרות שוב (הרי לאף אחד אחר אין באמת את המספר שלו - המספר הוא חד-חד ערכי בארץ!). 

 

משני המקרים הללו, ניתן להבין כי כלל לא מתבצעת בדיקה לאשרור הזיקה של מבקש הניוד למספר המנויד!

 

בדקתי, ובפירוט של חוק ניידות מספרים באתר של משרד התקשורת כתוב בין היתר: 

"החברה הקולטת תברר עם המנוי, באופן סביר, את העניין, לרבות באמצעות זיהוי המבקש וזיקתו למספר הטלפון נשוא הבקשה באמצעות הצגת חשבון טלפון או הסכם התקשרות, הפעלת הטלפון שברשות המנוי וכיוצ"ב."

 

מה זה אומר "לברר אם המנוי באופן סביר לרבות באמצעות זיהוי המבקש וזיקתו למספר...." ? מה זה דורש מהחברה המניידת, ומה זה לא דורש? ממני לא ביקשו חשבונית, הסכם התקשרות....ואפילו לא את הפעלת הטלפון שברשותנו (מה שדווקא כן יכלנו לעשות). אם הטלפון נגנב? אם הוא ברשות עובד חברה שלא קיבל אישור לנייד מבעל החברה? 

או בקיצור כמו שנכדי המתוק אומר "מה זה זה????"

נכתב על ידי , 24/12/2012 20:07  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-27/12/2012 08:02




52,446
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)