לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2015    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

4/2015

הכי טוב שיש...


זה שם של סרט, עם ג'ק ניקולסון האגדי...וחשבתי עליו הבוקר דווקא בהקשר הרפואי הנצחי של T. 


למי שראה את הסרט, לגיבור (הדמות של ניקולסון) היה O.C.D חריף, שבין היתר גרם לו להיקשר למלצרית ספציפית במסעדה ספציפית (ובטח גם מנה ספציפית, לא ממש זוכרת). כשהמלצרית נעדרה מהעבודה עקב מחלתו של בנה, שלח אליה ניקולסון רופא פרטי כדי שיעזור לבנה להחלים - רק כדי שהיא תוכל לחזור לעבודתה ולשרת אותו. המלצרית היתה אישה קשת יום, חד הורית שגרה עם אמה והילד החולה, והטיפול שהילד זכה לו בבתי החולים הציבוריים היה מתחת לכל ביקורת. הרופא הפרטי שניקולסון שלח אליו חולל מפנה חד במצבו של הילד, ואני זוכרת בערך משפט אחד שהרופא אמר למלצרית/אמו של הילד לאחר הבדיקה הראשונה: "לכל הפחות בנך יתחיל עכשיו להרגיש הרבה יותר טוב".


זאת התחושה שיש לי השבוע, לאחר ש-T ביקר אצל רופא מומחה לכאב פרטי (ביקור ראשון 1000 ש"ח, כל ביקור נוסף 500 ש"ח). 


בנוסף לבדיקה המקיפה (גם התשאולית וגם הפיסית) שהוא ביצע (היינו אצלו כמעט שעה וחצי!) הוא גם הסביר את סוגי הכאבים השונים, את הסכנות שבכאב מתמשך שלא מטופל (יש לו גם השפעה שלילית על הגוף כי הגוף "מפצה" בתנועות ובתנוחות ובכך בעצם מנציח את מעגל הכאב, וגם כי הוא הופך את הכאב לכרוני הרבה אחרי שהסיבה המקורית לכאב כבר נעלמה). הוא גם הסביר באופן מקיף אודות הכדורים ש-T מקבל - מדוע המינונים שהוא קיבל לא רלוונטיים ומדוע הם אינם משפיעים כמו שצריך.


לאחר מכן הוא הסביר לגבי הזריקה שניתנת במרפאות הכאב - בעצם מוצאים את הסיב של העצב שמוליך את הכאב לשריר, ומנטרלים רק אותו. משאירים כמובן את הסיבים של העצב שאחראים על פעולת השריר, מנטרלים רק את הכאב. הפתרון הזה הוא זמני אבל אם הוא פועל, ויש צורך בכך, ניתן לעשות את אותו הדבר בעזרת גלי רדיו - המשפיעים לטווח ארוך יותר. 


הכי חשוב, הוא אמר - זה להפסיק את הכאב, גם כדי לאפשר התקדמות טובה יותר בפיסיותרפיה, וגם כדי לשבור את מעגל הכאב, שעלול לגרום לכאב להפוך לכרוני בלי קשר לבעייה הגופנית. 


אז בעוד שבועיים יש ל-T עוד תור אצלו, כדי לראות כיצד עבד השינוי במינונים, וכדי להחליט האם לקבוע תור לקבלת הזריקה, שצריכה להתבצע תוך הדמייה - כדי לראות בדיוק לאן יש להזריק. 


אתמול בערב T כבר לקח את התרופות במינון הנדרש (הבוקר יש לו תור אצל רופא המשפחה כדי לקבל מרשם לתרופה החדשה ומרשמים נוספים לתרופות הקיימות במינון החדש) והוא ישן רצוף עד 5:30 בבוקר, בפעם הראשונה מאז הניתוח (שהיה בדיוק לפני 8 שבועות!). 


אז אנחנו הרבה יותר אופטימיים, שמחים שבחרנו ללכת באופן פרטי למומחה כאב, נתעקש כמובן לקבל החזר מלא מקופת החולים (יש לנו אפשרות ליועץ פרטי 3 פעמים בשנה, ובכל מקרה זה מחליף את הצורך בהתחייבות למרפאת כאב)!


אז כמו שהרופא בסרט אמר: לכל הפחות כנראה ש-T יתחיל להרגיש עכשיו הרבה יותר טוב!

נכתב על ידי , 1/4/2015 15:43   בקטגוריות בריאות, שחרור קיטור  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-8/4/2015 17:22




51,124
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)