לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2017    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

3/2017

מכל הכיוונים


לא נעים, אבל פעם בכמה שנים צריך לעשות קולונוסקופיה וגאסטרוסקופיה - במיוחד כשיש לי היסטוריה משפחתית (אמנם לא ישירה, סבא) של סרטן במעי הגס, ושאובחנתי עם בקע סרעפתי (גם כן משפחתי - גם אבא, גם דוד, גם אח...).

הפעם עשו לי אותן ביחד. מה אכפת לי? ממילא אני נרדמת תוך שנייה מהטשטוש שלהם. 

 

לא נעים בעיקר בגלל ההכנה - החומר המגעיל ברמות על שצריך לשתות יום לפני הבדיקה (של הקולונוסקופיה) לצורך ניקוי המעי......איכס אמיתי.

דווקא בפעם האחרונה שעברתי את הבדיקה הזאת (לפני חמש שנים) נתנו לי חומר אחר, ואני זוכרת שאז לא הבנתי למה כולם עושים כזה עניין מההכנה, 'היא לא כל כך נוראית', חשבתי אז לעצמי. ובכן הפעם נתנו לי את החומר הנוראי באמת. אני לא יודעת איך הצלחתי לשתות עד תום את הליטר המגעיל הראשון (בשעה 15:00), אבל את הליטר המגעיל השני (בשעה 20:00) כבר לא הצלחתי לסיים. ובכל זאת ההכנה היתה טובה. כך לפחות כתוב בתוצאות הבדיקה. 

 

לשמחתי גם בקולונוסקופיה הקודמת וגם בנוכחית הכל היה תקין.

 

הגאסטרוסקופיה זה כבר סיפור אחר. 

את הראשונה עשו לי לפני 11 שנים, ואז אובחנתי לראשונה. בקע סרעפתי, רפלוקס קשה. 

בבת אחת נאלצתי לשנות את הרגלי האכילה שלי, להתחיל לקחת כדורי נוגדי חומציות (כגון לוסק, לאן-אומפרזול וכו). זה לא מרפא את הבעייה אבל זה מרגיע את הסממנים.

 

משלא נרגעו התופעות, עשו לי עוד אחת שנה אחרי כן, לקחו ביופסיה וגילו את חידק ההליקובקטר פילורי (חידק האולקוס) שעשה לי שמות בקיבה, ורק כשהרגנו אותו בכוחות משותפים (ושני סוגי אנטיביוטיקה קטלניים במיוחד במהלך שבועיים שלמים) נרגעו לי רוב התופעות ונכנסתי לסוג של שגרה. 

 

עשר שנים אחרי, חזרתי לבדוק מה קורה שם. 

אז מסתבר שיש לי בוושט דלקת דרגה B. מה זה אומר בדיוק? קשה לדעת. יותר קשה מ-A, פחות מ-D? והתור למומחה הגאסטרו רק במאי....?

 

התחלתי לקרוא לעומק על נושא הרפלוקס, טיפולים טבעיים בדלקות הוושט, הסכנות ותופעות הלוואי של הכדורים השונים - והחלטתי לנסות לטפל בעצמי.

אגב כך גיליתי שגם הלימון (שהוא כביכול חומצי אבל הופך בסיסי בגוף) וגם הג'ינג'ר (שהוא חריף וכביכול ברשימת ה"אסורים" לסובלים מרפלוקס) מומלצים מאד לסיוע נגד צרבות ושאר תסמיני הרפלוקס. 

 

ובעצת ד"ר גוגל הזמנתי לי גם פיליפנדולה (ספיראה) - צמח שכנראה היווה את המקור לאספירין, אנטי דלקתי ובעל הרבה תכונות טובות, אבל שבניגוד לאספירין, לא פוגע בריריות הקיבה אלא דווקא משקם אותן. 

וגם כורכום - כי הוא עכשיו להיט גדול בכל הקשור לטיפול טבעי בדלקות.

 

ואני מקווה שכל זה יעזור, אלא שאין לי בעצם דרך לדעת אם זה עזר - כי לא היה לי מושג שיש לי דלקת. 

לא הרגשתי שינוי בתדירות או עוצמת הצרבות.......אז יש סיכוי שבעוד כמה חודשים אזדקק לעוד גאסטרוסקופיה...???

 

וגם כאן

נכתב על ידי , 22/3/2017 10:44   בקטגוריות בריאות  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-7/4/2017 11:17




51,123
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)